Vibratie op de fiets

Duitsland, Brandenburg an der Havel

Na een redelijke nacht staan we op met het vooruitzicht van een fietstochtje door Brandenburg. Na een kopje koffie gaan we met goede moed op weg en tot onze verbazing zijn veel wegen afgesloten en het is onduidelijk hoe we de oude binnenstad kunnen bereiken. Tot nu toe reden we op een soort fietspad maar dat gaat over in een straat met kinderkopjes en dat is buitengewoon onaangenaam voor mijn knieën, mijn rug en nek. En welke weg we ook kiezen, het blijft verschrikkelijk lastig te rijden. Het enige alternatief is de trambaan maar ook die is niet prettig.

Als we na veel zoeken eindelijk een soort centrum vinden is dat gewoon een modern winkelcentrum met de bekende winkels waar we weinig te zoeken hebben. We doen even boodschappen in een supermarkt en kopen een paar dingen om vanavond te eten. We besluiten maar terug te gaan en met wat kilometers over het trottoir en wat keien komen we terug bij de camper. Brandenburg was voor ons geen succes en we blijven hier niet nog een nacht.

Na een late lunch en wisselende verwachtingen van regen lopen we samen naar de bakker en kopen käsekuche voor vanavond en genieten van de momenten van rust. Momenten, want in het te renoveren flatgebouw achter de camperplaats wordt ook op zaterdag gewerkt en dat gaat af en toe gepaard met herrie, heel veel herrie. En wij zijn gewend aan een 5-daagjes werkweek, hier gaan ze op zaterdag gewoon de hele dag door tot een uur of 5!

De verwachtte regenbuien blijven uit en we eten lekker buiten. Ondertussen zoeken we een nieuwe plek voor morgen. We hebben twee plekken uitgekozen en zien morgen wel welke het wordt. Hopelijk 1 waar het voor Maxi ook fijn is. Hier in Brandenburg heeft ze het duidelijk niet naar haar zin.

Eh… bij de AH waren ze begin van de avond ook nog gewoon aan het slopen en werken. (Er staat niets meer in…)