Het zit er weer op

Nederland, Pijnacker

Zachtjes tikt de regen op het camperdak als we rond 8 uur wakker worden. Het heeft goed geregend vannacht en een blik op Buienradar geeft aan dat het over 10 minuten even droog zal zijn. Sandra schiet gauw wat kleren aan en neemt Maxi mee voor een plas.

Ik maak ondertussen het ontbijt klaar en zet koffie. Daarna ruimen we samen de laatste dingen op en ik kan de camper van de blokken rijden. Als die zijn opgeborgen kunnen we op weg, huiswaarts. In het begin krijgen we het idee dat we helemaal de verkeerde kant opgestuurd worden door de navigatie maar na een aantal smalle landsweggetjes komen de borden richting Eindhoven. We gaan de grote weg op en het is druk, erg druk. Maar dat is het eigenlijk altijd rond Eindhoven. Pas bij de afslag richting Antwerpen worden we oponthoud geconfronteerd maar daarna kunnen we weer lekker verder.

De regen valt gestaag, soms wat harder en soms alleen miezer, en tot aan Rotterdam kunnen we ondanks de drukte doorrijden. Vanaf Ridderkerk is het langzaam rijden en stilstaan omdat de hoofdrijbaan van de A16 is afgesloten voor werkzaamheden. Pas bij het Terbregse plein kunnen we weer normaal rijden en kort voor half 12 zijn we thuis.

We kunnen nadat de fietsen van de dragen afgehaald zijn de camper in het vak parkeren en beginnen met uitpakken. Zoals de laatste tijd gewoonlijk doet Sandra het leeuwendeel en beperkt ik me tot kleine en lichte zaken. We zijn weer thuis na een geslaagde vakantie met uitzonderlijk mooi weer en bijna 1500 km.

Het was leuk jullie weer te volgen en vooral die laatste zin over de geslaagde vakantie is fijn om te lezen!