Regen en Altea.

Spanje, Benidorm

Vanmorgen voor de eerste keer regen. De weersverwachting had het al aangegeven, maar dan hoop je dat het Benidorm overslaat.
Maar goed, veel stelde het ook niet voor.
Om 10.00 zat iedereen bij mij aan de koffie en thee. De grootste groep wilde naar het grote overdekte winkelcentrum in Finestrat.
Alleen Eric en ik wilde niet.
Marco heeft de auto gehaald en is met de meiden op stap gegaan, en Eric en ik zijn naar het Castellum in La Cala gelopen.
Het plan is om later in de middag elkaar weer bij mij te treffen, en dan naar Albir te gaan.
Ik denk dat de meiden zich wel vermaakt hebben, want om 16.00 uur waren ze nog niet terug.
Eric en ik waren om 15.00 uur al weer terug. Leuke wandeling gemaakt.
Bij het park Elche stond een grote groep Spaanse mensen te zingen, en iets verderop was een groep op het strand aan het line dansen.
Eigenlijk zaten we uiteindelijk dichtbij elkaar, maar wij zijn toch maar gewoon terug gegaan. Onderweg nog wel ff koffie gedronken met een heerlijk stuk Hollandse appeltaart. Warm en met slagroom, smaakte heerlijk.
Bij park Elche nog ff genoten van de witte duiven die daar altijd zijn. Een paar foto’s (met haar toestel) gemaakt van een vrouw in een rolstoel, die ze aan het voeren was. Leuk hoor, er zaten er soms wel vier bij haar op schoot.
Ik had er op een gegeven moment ook twee op mijn schouder zitten.
De dames en Marco hebben zich behoorlijk vermaakt in het overdekte winkelcentrum. Zoveel gekocht dat er een extra koffer bij moet voor de terugreis.
Nadat we ons allemaal hadden opgefrist, zijn we met twee auto’s naar Altea gereden. Ik wilde ze graag even het oude centrum laten zien. Dat is gelegen op een hoogte rondom een mooie kerk.
Hoewel ik daar eigenlijk met daglicht wilde zijn, was het zeker zo mooi bij avond als het donker is. Het kerkje is op een bijzondere manier verlicht en steekt opvallend boven alles uit.
De TomTom bracht ons via heel smalle straatjes naar de kerk. Daar konden we natuurlijk niet parkeren, dus weer terug door die zelfde straatjes. Gelukkig was er vlak bij een ruime parkeergelegenheid. Daarna wat rond gelopen en uiteindelijk daar ook iets gegeten.
Daarvoor een pizzeria uitgekozen op een bijzonder mooie plek.
Nadat we weer terug waren in Benidorm zijn we naar het puntje gelopen. Dat ging niet helemaal goed, net onderweg kregen we een hoosbui te verwerken, maar gelukkig genoeg plaats om ff te schuilen. Die tijd gebruikt om een ijsje te eten.
Na een paar behoorlijke onweersklappen was het ook zomaar weer droog.
Natuurlijk weer mooi om daar zo met zijn allen te zijn. Was erg rustig, dat zal zeker iets met het weer te maken hebben gehad.
Mooie afsluiting van deze dag.

Leuke foto's. Gezellig met je familie. Je geniet er wel. Fijn.