Van Terradillos-de-los-Templarios naar Bercianos-del-Real-Camino, 24 km

Spanje, Bercianos del Real Camino

De wekker om 06.30 uur gezet. Het ontbijt was pas om 07.30 uur, maar dan heb ik tijd genoeg om alles weer in te pakken en mijn voetjes te verzorgen.
Normaal stelt het ontbijt niet veel voor, maar vanmorgen was het echt niks. Twee plakjes cake, een soort boterkoek en een kopje thee. Zelf nog een jus-de-orange bij genomen. Maar goed, er zat weer wat in.
Bij het ontbijt de dag door gesproken met Ed.
Na Sahagun zijn er twee mogelijkheden. We zitten niet op één lijn, we gaan elk een andere route. Dat heeft te maken met de keuze voor het volgende verblijf.
Om 08.00 uur vertrokken. Ik had wel iets later kunnen vertrekken, maar het is bijna overal hetzelfde, om 08.00 uur gaat de tent gewoon dicht. Dus bij vertrek zie je de zon opkomen.
Ook nu weer fris bij vertrek. Maar dat is al gauw over. Na een uurtje zie je iedereen van alles uit trekken.
Ook vandaag is de route voor het grootste gedeelte langs de doorgaande weg. Begin wel aan dit soort paden te wennen.
Bij Sahagun kwam ik Ed weer tegen. We liepen samen naar het kapelletje, Ermita de la Virgen del Puente, vlak voor dat je die plaats binnen loopt. Een mooie plek om ff een foto van elkaar te nemen.
Elk jaar is er op 25 april een bedevaart naar deze kapel. Dan wordt er brood en kaas gegeten en gedanst.
In het centrum een terrasje opgezocht om eindelijk een bakkie koffie te nemen. Het was inmiddels al bijna 11.00 uur, dus ik had daar wel trek in. Natuurlijk nog wat lekkers bij genomen.
Even na Sahagun dus de afsplitsing, dus ff goed opletten dat je de goede weg neemt.
Later nog gestopt om iets te eten en van schoenen te wisselen. Ik wil de laatste kilometers op mijn sandalen lopen om te kijken hoe dat gaat.
Daar nog ff kennis gemaakt met een Spaans echtpaar. Ik had ze al vaker gezien, maar nu weet ik ook hoe ze heten.
Fernando en Esther Alonso. Grappig dat hij dezelfde naam heeft als de formule 1 coureur.
Om 14.00 uur aangekomen bij mijn albergue.
In Frankrijk heet het refuge, en in Spanje is het een albergue (herberg).
De laatste kilometers lopen op sandalen is me vandaag wel bevallen. Morgen maar herhalen.
Ook vandaag weer heerlijk weer gehad. Ik hoop dat de regen nog een tijdje weg blijft.
Straks hier eten, maar er zijn hier geen, voor mij bekende pelgrims. Dus zal ik wel alleen aan tafel zitten. Ook niet erg hoor.
Voor morgen ook weer iets vast gelegd, dan ga ik naar Mansilla-de-las-Mulas. De laatste stop voor Leon.
Nog ff vermelden dat ik vandaag precies 3 maanden onderweg ben.

Je bent vroeg vandaag! En prachtig die opgaande zon en later dus prachtige herfstkleuren! Wat fijn dat je van schoenen HD-video kunnen wisselen en dat dit goed is bevallen! Ja wat tref je het met het weer! Laat het maar even zo blijven… heerlijk wandelweer zo! Wat ben je al ver Nico🙏💪 het eindpunt lijkt in zicht te komen. Nou kanjer lekker eten met een drankje dn morgen veel succes Lieve groetjes van ons 🥰

Tiny en Bert 2021-10-13 17:41:41

Wat een rare tekst van mij.. Ik dacht dat ik schreef: wat fijn dat je van schoenen kon wisselen!!

Tiny 2021-10-13 17:43:04

Nog even volhouden tot de mooie stad Leon met die prachtige kathedraal. Daarna wordt het weer veel mooier, afwisselend landschap met heuvels en af en toe een kuitenbijter. Susses Nico.

Rob 2021-10-13 18:33:29

Om 8 uur iedereen eruit!! Tsss .. maar dat leverde je wel een schitterende herfst foto 's op. Dat ontbijt verbaasde mij..gelukkig heb je wel een bakkie koffie kunnen drinken onderweg. De foto met een bloemige entree ziet er uitnodigend uit. Buiten bijkomen..zonder schoenen..je tenen effies laten luchten? Hoop dat je slaapplek ook zo verzorgd is voor je, en je kan genieten van een fijne maaltijd vanavond. Slaap lekker..en succes morgen.. Groeten..Ria Juffermans 🍀🍁🍂🍃

Ria Juffermans 2021-10-13 18:59:42

Wat lekkers bij de koffie genomen. Je wordt daar zeker volgestopt met speculaas en pepernoten.

mary en wim welmers 2021-10-13 19:43:04

Ja Nico, 3 maanden en ruim 2200 kilometer verder. Niet gedacht dat je het zou redden, maar je bent een doorzetter. Wat een prachtig weer in Spanje. Ik zat vanavond foto’s te kijken van ons bij de Noordpool, wel wat anders. Houd moed Nico en sterkte. Veel waardering hoor van de Blauwe Reiger bewoners. Groetjes van mij. Henny

Henny 2021-10-13 22:32:53

Zo dat was weinig eten vanmorgen. Hoop dat het vanavond beter was.Gelukkig was het weer mooi.fijn dat je het laatste stuk fijn gelopen hebt op je sandalen..HEEL veel succes voor morgen slaap lekker liefs.

Anneke en GERM 2021-10-13 22:35:05

Gefeliciteerd Nico, vandaag de 13e en precies 3 maanden onderweg, ongelofelijk wat jij allemaal gepresteerd hebt. Ik hoop dat het weer je een beetje goed gezind blijft, en dat je af en toe van schoenen kan blijven verwisselen. Jammer, dat ik niet weet waar je lokaal was waar je vorig jaar Engels had gehad, dan had ik ze daar over jouw reis ingelicht. Woensdag is en was jouw schoolavond, ik heb het weer opgepikt. Hopelijk krijg je weer eens een lekker ontbijtje want ik geloof dat er straks bij jou wel weer eens een paar kilo’s aan mogen komen. 👍😉😉🍷 pakkerd.

Tamara 2021-10-14 09:42:19

Je onderkomen van gister zag er heel gezellig uit aan de buitenkant.

Tamara 2021-10-14 09:44:50

Wat een prachtige foto's met al die mooie herfstkleuren en die fantastische blauwe lucht. Geniet er maar lekker van. Fijn dat je nu af en toe van schoenen kunt wisselen. Hopelijk is dat DE oplossing. Fijne dag.