Van La-Gasnerie naar Limoges, 27 km

Frankrijk, Limoges

Weer op tijd opgestaan. Hoewel de route voor vandaag niet zo lang is, wilde ik toch op tijd vertrekken.
Marnix had besloten om vandaag niet te lopen. Hij was nog erg moe en had last van zijn knieën. Na het ontbijt dus afscheid genomen. Een paar leuke dagen gehad samen.
We hadden een aantal adressen gebeld, maar nergens plaats. Of dicht of bezet.
Daarom heb ik besloten om door te lopen naar Limoges. Normaal zou dat ruim 40 km zijn, maar met een alternatieve route 27. Dat leek mij goed te doen na de zware dag van gisteren.
Ik had nog een adres in Limoges waar ik tussen 09.00 en 12.00 uur mocht bellen om te reserveren. Helaas ook dat lukte niet. Toen via Marco weer een hotel geboekt.
De route liep wel bijna alleen over asfalt wegen. Gelukkig niet zo druk, anders moet je zo opletten.
In Saint-Priester-sur-Taurion koffie gedronken. Ik wilde daar ook pinnen, maar de automaat deed het niet. Daar ook nog wat voor de lunch gekocht.
Later een hele tijd langs de Vienne gelopen. Daar ook een mooi plekje gevonden voor de lunch.
Ondertussen had het ook nog geregend, dus mijn cape weer ff gebruikt.
In de buurt van mijn Limoges kon ik een fietspad nemen. Dat ging later over in een onverhard pad, wat niet op mijn navigatie te zien was. Ik dacht laat ik de gok nemen. Als je langs het water loopt hoef je niet te klimmen.
Met die gedachte ben ik al eens de mist ingegaan. Nu dus weer. Ineens stond ik voor een gesloten hek. Ook een hoog hek van gaas met uitstekende punten. Met gevaar voor einde oefening ben ik er toch over geklommen. Was wel een dingetje. Je hebt natuurlijk zomaar een hoog stemmetje. Of gewoon een gescheurde broek.
Ik had mijn rugzak eerst aan zo’n punt gehangen, zodat ik hem na het overklimmen eenvoudig kon pakken. Gelukkig alles heel gebleven.
Om 14.45 uur aangekomen in het hotel. Ik zit weer in en Kyriad hotel, dat was vorige keer goed bevallen. Nu valt het me tegen. Het is heel luxe, maar in tegenstelling van het vorige hotel moet je hier overal voor betalen. Toen was koffie, thee en frisdrank gratis.
Ik heb wel lekker een half uur in bad gezeten. Dat doet het oude lijf goed.
Daarna de stad ingegaan. Eerst geld gepind (de knip was leeg), de kathedraal bezocht voor een stempel en boodschappen gedaan voor morgen.
Ik heb een adres gevonden waar ik zelf moet koken. Het is het wel vervelend dat het juist op zondag is, dan zijn de meeste winkels dicht.
Een extra zware rugzak dus.
Tot slot van de dag gegeten bij een Mac. Die zat dichtbij. Daar ook mijn biertje gedronken. Daar was ik nog niet aan toe gekomen.
De weersverwachting gaf aan, vooral in de middag kans op regen. Afgezien van een klein maar heftig buitje, heb ik niets te klagen. Lekker wandelweer geweest.
Toen ik in de stad liep liet de zon zich weer zien en was het gewoon warm. Ook buiten gegeten.

Je loopt in een mooi landschap. Hier heeft mijn dochter ook nog gewoond dus mij bekend. Zo gaat de voetbal beginnen Jaap in zijn element voor morgen weer fijn lopen we denken aan je slaap lekker

Anneke jaap 2021-09-04 20:35:35

Wat een belevenissen weer Nico..en prachtige foto's. Je begrijpt dat vooral die ezels mij aanspreken als ambassadeur van Brooke Hospital for Animals 😄 Zomaar een extraatje voor onderweg. Gelukkig heb je toch nog een adres gevonden voor zondag.en zelf koken? Suggestie..wokgroenten..dat is niet zo zwaar .. Pakje gesneden kipfilet erbij..moet te doen zijn. .En lève Mac Donalds waar je ook prima gezonde salades kan kopen. En fruit..a Apple a day..etc. Je bent in ieder geval weer wat wijzer geworden tov.hotels..met wel/ niet gratis drankjes. Lekker slapen 💤💤en verfrist weer verder? Succes morgen..👍 Lieve groeten 👋👋

Riajuffermans 2021-09-04 20:47:02

Gelukkig is het klimmen over het hoge hek goed gegaan 😂! Slaap lekker! Liefs

Eric en Sandra 2021-09-04 20:56:52

Ja natuurlijk klim jij over een hek… gelukkig is je stem gewoon gebleven😉 Altijd weer een gok of een hotel goed of iets minder is, maar dat bad is natuurlijk wel heel erg lekker! Ondertussen 1 -0 voor Oranje.. neem morgen wat wat extra’s mee van de ontbijttafel dan heb je toch nog een beetje waar voor je geld😉 Morgen veel succes en rustig aan! Slaap lekker! Knuffel van ons😘

Tiny en Bert 2021-09-04 21:24:43

Zo er zit alweer een dag opgaat goed zo jong.Maar kijk je wel een beetje uit met dat klimmen over zo'n rothek,gelukkig is het goed gegaan. Weer mooie foto's dus weer een mooie route.veel succes voor morgen en slaap lekker voor straks Liefs

Anneke en GERM 2021-09-04 21:41:01

Het voordeel van een wat luxer hotel is natuurlijk wel een beetje knap ontbijt , dat je inderdaad een beetje kunt uitbreiden. Heb je geen zorgen voor de lunch, zeker op zondag niet. Als je moe wordt kunt je gelijk een misje bijwonen.