Van Bercianos-del-Real-Camino naar Bercianos-del-Real-Camino, 28 km

Spanje, Mansilla de las Mulas

Wakker geschrokken van de wekker. Ik was nog ver weg denk ik. Gelijk er uit, want anders zou ik zomaar weer in slaap kunnen vallen.
Na een redelijk ontbijt om 08.00 uur vertrokken.
Ook vandaag nog een hele dag over de Meseta lopen. Na Leon zal het landschap gaan veranderen. Bij het klimmen zal ik nog wel een keer aan dit traject terug denken. Lijkt saai, maar het heeft ook wel wat, zo kilometers lang door de uitgestrekte korenvelden te lopen.
Tot aan El-Burgo-Ranero geen andere pelgrims gezien. Daar koffie gedronken en wat boodschappen gedaan. Ik had een stuk stokbrood met kaas besteld, dat smaakte goed. Gelijk zo’n zelfde stuk mee genomen voor onderweg. De eerste 12 kilometer zou ik niets meer tegen komen.
Onderweg zag ik op een aantal plaatsen jagers die met honden ipv een geweer jagen. Het zal wel om hazen of konijnen gaan denk ik.
Gelukkig heb ik de honden niet in actie gezien.
Het zal hier wel legaal zijn denk, want je kunt ze zo van de weg af zien.
Ja of je nou door een schot hagel het loodje legt, of door een beet van een hond. Ik kan niet kiezen.
Onderweg kom je verschillende picknick plaatsen tegen. Som ziet dat best goed uit.
Op één van die plaatsen ook mijn broodje opgegeten. Lekker in het zonnetje gezeten. Dat gaat nu wel nu het niet zo warm meer is.
Later op een terrasje in Reliegos nog een keer koffie gedronken. Daar was het druk en gezellig.
Nog een tijdje staan praten met een Amerikaans stel, Loyd en Julia. Ook het Rita en Sigmar onderweg gesproken. Die gaan naar hetzelfde adres als ik.
Om 14.30 uur aangekomen bij de albergue in Mansilla-de-las-Mulas. Vroeger wat deze plaats de grootste en rijkste marktstrad van de streek.
Het oude centrum is ook omringd door een stadsmuur.
Helaas is mijn reservering voor een eigen kamer niet goed over gekomen. Ik slaap nu weer een keer op een zaal. Op zich niet zo erg, ik heb in ieder geval een deken. Zal weer ff wennen zijn. De zaal ligt helemaal vol.
Hier ben ik Ed ook weer tegen gekomen. Samen een biertje gedronken en straks gaan we samen eten.
Weer een mooie dag geweest om te lopen. Hopen dat het nog even zo blijft.
Morgen naar Leon. Ik ga daar niet overnachten, maar loop door naar de volgende plaats. Zaterdag komen Marco en Cindy een dagje meelopen. Ik heb het dan zo gepland dat ik vroeg aankom en wij dus gezellig ff kunnen bijkletsen.
Ik vind het wel bijzonder dat ze komen en kijk er dan ook naar uit.

Wat ben je al ver en eigenlijk ben je er al bijna wat een prestatie en wat fijn dat Marco en Cindy zaterdag komen misschien een idee dat ze je paspoort mee nemen goeie loop dagen weer. Liefs Bregit

Bregit 2021-10-14 18:13:02

En vandaag zit je op 2275 kilometer en 300 meter, de extra wandelingetjes weer niet meegerekend. Groetjes uit Nederland

Richard Keijzer 2021-10-14 18:46:30

Hoi Nico, wat een mooi verslag en prachtige foto's. Het ontbijt valt niet altijd mee als ik het zo lees. Een gezellige avond met Ed. Loop je eigenlijk op schema of is 31 oktober zo maar een datum? Groetjes uit de Blauwe Reiger van Cees en Anja 🤗

Anja Biegstrsaaten 2021-10-14 19:01:20

Wat een schitterende foto's weer, vooral die opkomende zon ☀️☀️.En wat tref je het toch met het weer,we 🙏dat het zo mag blijven voor je.Leuk dat Marco en Cindy een dag komen meelopen,we snappen dat je daar naar uitkijkt, gezellig 😀😀 Slaap lekker straks en morgen weer veel succes met lopen.Lieve groetjes van ons

Riet en Tjalling 2021-10-14 19:09:14

Hoi Nico wat leuk dat Marco en Cindy een dag met je meelopen.Het eind komt nu toch steeds dichterbij. Wat een mooie foto's en weer een mooi verhaal.Slaap lekker en voor morgen succes.Groetjes tot morgen.

Anneke en Germ 2021-10-14 19:10:38

Wat geniet ik elke dag weer van jouw foto's en verslagen Nico. Tòp..en wat leuk dat je zaterdag gaat lopen met Marco en Cindy..geen idee wie dat zijn...maar jij kijkt ernaar uit..dus is het goed. Slaap lekker..ondanks de slaapzaal..je hebt in ieder geval een bed en deken. En evt. Je regenjas erover..die houdt de warmte vast Voor morgen een goeie wandeling.. Ik kijk uit naar je verhaal..👍 doehoeg..Ria Juffermans

Ria Juffermans 2021-10-14 21:40:54

Inderdaad prachtige foto’s weer en bijzonder dat je na zoveel weken en kilometers het einde in zicht hebt. Veel succes met de laatste loodjes en doe Marco en Cindy de groeten. Ze zullen nog best moeite hebben om je bij te houden 😉

Gabriella en Freek 2021-10-14 23:02:21

Fijn, dat Marco en Cindy een dagje komen meelopen, veel plezier met elkaar. Je hebt ze nog genoeg te vertellen. Ik hoop dat ze je een beetje kunnen bijhouden. Jouw stap is voor hun drie stappen. Mooie foto’s, en weer een goede en fijne dag morgen. Pakkerd.

Tamara 2021-10-15 00:03:57

Goedemorgen Nico, Wat een mooie verhalen en bijbehorende foto’s lees ik elke dag weer op jouw Pindat blog. Wat fijn voor je dat Marco en Cindy komen morgen. Kan me indenken dat dat een welkom bezoek voor je is 🍀🍀 Zet hem op en hartelijke groeten uit Alkmaar Saskia