Van Boadilla-del-Camino naar Carrion-de-los-Condes, 27 km

Spanje, Carrión de los Condes

Weer op tijd opgestaan. Eerst de voetjes verzorgen en om 07.00 naar het ontbijt.
Karin zat er al, ze heeft te veel last van haar enkel om te gaan lopen, zij gaat met de taxi naar de volgende bestemming. Haar wat geld voor de taxi voorgeschoten omdat er geen pinautomaat in de buurt is.
De spullen ingepakt en om 08.00 uur vertrokken.
Dan is het net licht en kun je gewoon zien waar je loopt.
Ik vind het wel grappig, sommige mensen vertrekken al vroeg en dragen dan lampjes op hun hoofd. En een paar uur later kom je ze gewoon weer tegen. Ik vind het niks om in het donker te vertrekken, dan is het vaak ook nog koud. Als je 40 km wilt lopen is het wel te begrijpen, maar de meesten lopen gewoon ongeveer hetzelfde aantal kilometers als ik.
Ook voor de temperatuur hoef je het niet te doen. Overdag is het gewoon lekker wandelweer.
Tot aan Fromista was het nog wel een leuke route. Dan loop je langs een kanaal en is de omgeving best wel afwisselend. Ook leuk en eigenlijk wel bijzonder is de sluis bij Fromista.
Daarna loop je eigenlijk alleen maar langs een doorgaande weg. Een beetje saaie route dus.
In Fromista koffie gedronken en wat boodschappen gedaan.
Later trouwens nog een keer koffie pauze genomen. Daar Amber ff gebeld.
Er waren vandaag twee mogelijkheden. Ik heb gewoon voor de kortste route gekozen.
In Villalcazar, waar de twee routes weer bij elkaar komen, lekker mijn broodje opgegeten.
Ondanks het feit dat je maar een lange rechte route loopt, heb ik me niet echt verveeld. Het is echter wel leuk als je weer ff door een dorpje loopt.
Om 14.30 uur aangekomen bij mijn bestemming.
Dit keer en hotel, grappig is dat ik hier drie jaar terug ook heb geslapen.
Na de gebruikelijke handelingen een terrasje opgezocht voor mijn biertje. Even later was Karin daar ook en nog wat later zat ook Vronie bij ons aan tafel. Net toen ik opstapte kwam Ed ook langs lopen. Gelijk afgesproken om straks samen te gaan eten.
Was weer gezellig en we hebben lekker gegeten.
Mooi om de dag mee af te sluiten.

Hoi Nico, ik geef je groot gelijk als het niet nodig is om in donker te lopen. Ik loop of fiets ook niet graag in het donker. Maar het is de tijd van het jaar. Gezellig 🥰 dat jullie samen gaan eten. Fijne avond samen. Wij gaan nog even naar de voetbal kijken. Zet hem op kanjer. Lieve groetjes uit de Blauwe Reiger van Cees en Anja

Anja Biegstrsaaten 2021-10-11 21:27:30

Hoi Nico zo deze dag zit er weer op ,mooi weer om te lopen ,weer lieve mensen tegen gekomen.Lekker gegeten en een heerlijke slaapplaats.Wat wil je nog meer?HEEL veel succes voor morgen,Slaap lekker liefs.

Anneke en GERM 2021-10-11 22:26:50

Wat is het toch leuk, om steeds weer mensen tegen te komen, en dan gezellig met elkaar eten. Je bent echt een doordouwer met wat betreft de kilometers die je aflegt ondanks je zere voetjes. Maar………je doel komt al meer in zicht. Hopelijk heb je weer warme nachten met een deken gekregen. Hier is het ook een stuk frisser geworden. Succes vandaag en een pakkerd.

Tamara 2021-10-12 09:20:19

Als jij al om 14.30 uur op de plaats van bestemming aankomt is het Inderdaad onzin om voor dag en douw te vertrekken. En eet smakelijk straks met die hele club. (inmiddels gebeurd) . Verlang je al een beetje naar een echte Hollandse pot ?

mary en wim welmers 2021-10-12 12:06:21

Zien er goed uit die wegen..niks bergen en dalen.en..hoe dichter bij je doel hoe vaker je bekenden tegenkomt.. Gezellig met elkaar eten, drinken, bijpraten. Een welkome afwisseling na een dag in je eentje lopen. Leuk al die verschillende foto's...zo krijg je echt een indruk van jouw avontuur . Overnachten op bekend terrein.. je was hier tenslotte al eerder.. Ik wens je een gezellige avond, slaap lekker Nico..gezond weer op.. ontbijtje..en dòòr!! Succes.. Groet va de Blauwe Reiger..Ria Juffermans