Van Epernay naar Montfort-Lucy, 22,3 km

Frankrijk, Le Baizil

Om 09.30 uur vertrokken.
We hadden afgesproken om vandaag samen te lopen. Henk is gisteren gevallen en heeft last van zijn knie. Ook vonden we het beter om samen aan te komen bij het overnachtingsadres.
Na een goed ontbijt en wat ingeslagen proviand de pelgrimsroute weer opgepakt. Dat was gelijk een klim naar 210 meter hoogte. Geen goede keus bleek later. We hadden beter een paar kilometer verder de route kunnen oppakken. Nu daalden we weer af om later weer omhoog te moeten. Wel een prachtig uitzicht na de eerste klim, en de spieren gelijk opgewarmd.
Nadat we weer omlaag waren gegaan kwamen we door het plaatje Moussy. Daar ff de tijd genomen voor een bakkie koffie.
Toen dus weer omhoog. Het ouwe lijf kraakte een beetje maar het is weer gelukt.
Omdat ons overnachtingsadres ongeveer 3 km buiten de route ligt, hebben we na het koffie drinken weer een alternatieve route genomen. Dat scheelde ons ongeveer 6 km.
Je kunt wel merken dat we al een paar dagen door de Champagne streek lopen. Uitgestrekte druivenvelden. Wel druiven maar nog niet rijp genoeg om ze te plukken. Dat lukte wel met wat pruimen. Met onze stokken er een paar van een boom afgeslagen en naar ons toe gerold. De bomen stonden in een privé tuin, en dan moet je een beetje creatief zijn. Lekker tussendoortje.
Verder niet veel te melden over de route. Veel door de bossen gelopen, soms weer slechte paden met hoog en nat gras. Ook veel plekken met plassen waar je dan behoedzaam omheen moet proberen te komen.
Wel een aardig plekje gevonden om ons broodje op te eten.
Om 14.30 uur aangekomen bij het paleisje in de middle of nowhere (laatste foto).
Ook hier weer vriendelijk ontvangen met een lekker biertje.
Ook fijn dat we hier de was konden laten doen. Voor € 2,- is alles weer lekker schoon. Een keertje niet wassen met shampoo.
Lekker gegeten bij ons gastgezin, daar hoefden we de deur dus niet meer voor uit.
Ook vandaag weer getroffen met het weer.
Op tijd slapen want morgen weer een langere dag. We hebben besloten om naar Sezanne te gaan. Bed is al geregeld.

Wat weer een mooi verhaal Nico over de tocht en belevenissen van vandaag,vooral over het pruimen pikken 😀😀En weer een fijn overnachtings adres dus.Lekker slapen weer en morgen weer veel succes naar Sezanne Groetjes Riet en Tjalling

Riet en Tjalling 2021-08-05 21:44:48

Leuk verhaal! Goed dat jullie met z’n tweetjes vandaag hebben gelopen! En pruimen jatten, het ondeugende jongetje in je bestaat gelukkig nog! En zulke stoere caminos verdienen ook zo’n prachtig adres! Vroeg op dit adres aangekomen dus een beetje rust zal je (jullie) goed doen! Lieve groetjes 😘

Bert en Tiny 2021-08-05 21:59:21

JA JONGEN af en toe kraakt dat oude lijf ,maar voorlopig doe je het toch maar.Weer een mooi verhaal gaat het goed met Henk zijn knie hoop het wel.Straks lekker naar bed en morgen weer heel veel succes samen Gr van GERM en Anneke.

Anneke en Germ 2021-08-05 22:02:15

Weer een mooi verhaal! Zo is elke dag weer een avontuur. Wat fijn dat jullie een goed gaat adres hebben gevonden waar goed voor jullie gezorgd wordt. Veel succes weer morgen en slaap lekker pelgrim! 😘

Eric en sandra 2021-08-05 22:48:33

Wat is het leuk om jou belevenissen te lezen, en wat fijn dat je een medewandelaar hebt wat denk ik wel een vriend is geworden . Ik hoop ook voor Henk dat het beter met zijn knie gaat. Ik wens je verder nog een prettige nieuwe wandeling met weer een mooi verslag. Lieve groeten Marga

Marga Siesling 2021-08-06 09:37:33

Jantje zag eens pruimen hangen, oh als eieren zo groot.......... Hoe verging het Jantje ook al weer ?