Van Sorges naar Perigueux, 24,5 km

Frankrijk, Périgueux

Vanmorgen niet zo vroeg opgestaan. Michel wilde wel vroeg weg Dus die zat om 06.30 uur al aan het ontbijt. Flavio en ik hadden om 07.30 uur afgesproken. Het gebruikelijke ontbijt, zeker voldoende.
Goed geslapen, eigenlijk niet veel last gehad van de warmte.
Na het ontbijt om 08.00 uur vertrokken. Eerst liep onze gastheer nog even mee om aan te geven waar de bakker was. Natuurlijk heel attent. Daar ff brood gekocht voor de lunch.
Flavio was gelijk doorgelopen, die eet bijna geen brood. Hij had last van zijn knie en had al aangegeven dat hij een paar dagen rust zou nemen als het niet beter zou gaan. Ook vandaag hebben we dezelfde bestemming.
Na een tijdje zag ik hem een eindje voor me lopen. Later haalde ik hem in, omdat hij even was gestopt om wat oefeningen te doen.
Weer wat later stopte ik voor een korte pauze. Toen liep hij mij weer voorbij.
Het was heerlijk weer om te lopen. Wat een verschil met gisteren. De zon was er ook regelmatig, maar de route ging voornamelijk door de bossen. Ook niet zoveel asfalt gezien.
Om ongeveer 12.00 uur trof ik Fabian aan zittend op een bankje . Ik ben ff bij hem gaan zitten.
Nadat we wat hadden zitten kletsen, ging hij weer verder. Ik ben blijven zitten voor mijn lunch pauze. Wel een beetje vroeg, maar ik had gewoon trek.
Daarna volgde wel een vervelend stukje langs een drukke weg. Gelukkig duurde dat niet zo lang.
Ik heb nog een foto gemaakt van een stukje bos waar een machine bezig was om alles tussen de bomen te vermalen. Zal wel een reden hebben, maar het maakte enorm veel herrie. Dan had ik mijn oortjes niet eens in.
Verder niet veel bijzonderheden te melden.
We mochten niet voor 14.00 uur aankomen in de refuge van Perigueux. Ik was er 1 minuut te vroeg. Gelukkig ging de deur voor me open.
Een beetje vreemde regels houden ze er daar op na. De schoenen en rugzak moeten in een hok worden gestald en dan mag je wat je nodig hebt mee nemen naar de slaapkamer. Er hangen tassen om je spullen in te doen. Nog niet eerder meegemaakt.
Samen met Flavio nog naar de kathedraal geweest. Dat is een bijzondere qua uitvoering. Hij is door dezelfde architect ontworpen als van de Sacré-Cœur in Parijs.
Net toen we weer terug wilden lopen begon het heel hard te regenen. Duurde te lang om ff te schuilen. Drijfnat weer in ons pension aangekomen. Gelukkig hebben we kleding die snel droogt.
Daarna hebben we gezellig in de keuken gegeten.
Lekker biertje erbij.
Einde van deze dag. Weer één dichter bij de eindbestemming. Spanje komt al dichter bij.
We hebben min of meer afgesproken om te proberen een tijdje hetzelfde overnachtingsadres te boeken, maar wel alleen te lopen. Kijken hoe lang we dat volhouden.

Nou Nico .het is je vandaag toch weer gelukt..en heel goed dat jullie elkaar wèl tegen komen maar toch je eigen tempo aanhouden..tòp! Een biertje, een lekkere maaltijd en goed slapen..helemaal klaar voor de volgende route. Succes..en bonne route 👍 👋👋👋 Ria Juffermans

Ria Juffermans 2021-09-08 21:05:15

Hoi Nico, wat een mooi verslag weer. Ik neem mijn petje voor je af. Vakantie groetjes uit 🥰 Zuid Limburg van Cees en Anja

Anja Biegstrsaaten 2021-09-08 21:24:14

Mooie foto’s En geluk goed wandelweer toppertje! De vreemde regels in de Refuge heeft Margaretha ook hezelfde beschreven! Pelgrims maken soms dezelfde dingen mee😀 wel heel fijn dat je (jullie) hier ook mee kunnen eten en ook een drankje kunnen krijgen! Hier is het echt zomers dus genieten we hier ook vsn de zon en dat was wel hard nodig! Voor stuks Bonne nuit er a demain!

Tiny Bert 2021-09-08 21:44:50

Hoi Nico fijn dat het vandaag niet zo warm was,vandaag hier wel . Fijn dat je weer wat mensen om je een hebt.Lekker nat geregend al het stof er weer af.Zo kom je toch maar mooi elke dag dichterbij .Morgen weer heel veel succes.Dikke knuffel van ons.

Anneke en GERM 2021-09-08 22:48:11

Door al de mooie foto’s, krijgen we een indruk van hoe Frankrijk er uit ziet !! Succes Nico .👍

Jan poes 2021-09-08 23:01:35

Hallo Nico, Nog steeds genieten van je verhalen, hoor. Groet, Mieke

Mieke van Straaten 2021-09-09 09:33:56

Je tocht van eer gister en gister weer gelezen. Gelukkig weer een beetje schaduw van de bossen. Ja , je zal maar moeten klimmen en dalen in de brandende zon. Knap hoor. Het is ook fijn, dat je weer een maatje hebt gevonden. Fabian. Hopenlijk gaat het beter met zijn knieen. Mooie foto’s weer van je. Voor vandaag weer heel veel succes. Gisteren mijn bad hok leeggehaald. Het was een topdag. Pakkerd van mij.

Tamara 2021-09-09 11:23:07

Wij genieten van je verslagen en zeker van de foto’s. Nog veel wandelplezier met je medepelgrims.

Willem en tineke 2021-09-09 11:26:33

Je hebt in die kathedraal toch zeker ook wel een kaarsje gebrand? Ik denk het niet, anders was het niet zo hard gaan regenen. God straft gelijk.