Van Vessem naar Retrie (België), 26,7 km

België, Retie

Vanmorgen om 09.10 uur vertrokken. Na een gezamenlijk ontbijt afscheid genomen van de andere gasten en de gastheren.
Ik wilde het pelgrimspad blijven volgen, maar daar ben ik na een half uur lopen mee gestopt. Het pad was bijna niet te doen, grote stukken lagen onder water. Hier en daar wel een vlonder, maar de meeste stukken waren bijna onbegaanbaar.
Met mijn navigatie een andere route uitgestippeld. Op zich wel goed, maar nu hoog gras. Dat loopt ook zwaar. Ook omdat de stokken dan niet zijn te gebruiken.
Ik denk dat ik ongeveer 13.15 uur de grens ben overgegaan. Ik zag opeens een wat vreemd bord die verschillende richtingen aangeeft. Moet een België’s bord zijn geweest.
Om de snelweg over te steken moest ik volgens de navigatie een wild viaduct over. Daar stonden bordjes bij van verboden toegang. Ik heb er twee genegeerd en gewoon doorgelopen. Gelukkig geen handhavers gezien. Eigenlijk is dat ook geen pad, maar een smal paadje waar het wild gebruik van maakt. Ik begrijp ook niet waarom de navigatie mij daar heen stuurt. Maar goed ik heb waarschijnlijk een stukje afgesneden.
Bij de Abdij in Postel een stempel gehaald voor in mijn boekje. Ik mocht daar niet naar binnen, niet zo gastvrij dus als in Den Bosch.
Daarna nog 5 km lopen naar mijn, dit keer riante onderkomen. (ook Vr. op de Fiets)
Vriendelijke ontvangst door Paul en Marianne, ik mocht ook kennis maken met de twee honden. Grote beesten maar voor mij vriendelijk.
Nette kamer met eigen terrasje.
Eten wordt hier ook verzorgd.

Topper! Je bent de grens over! En dan over een wild viaduct! België heeft soms vreemde bewegwijzering! Nu maar wensen dat het verder beter gaat! We zijn ook trots op je als je stukje afsteekt hoor!! En mooie foto’s maar je poseert ook niet onaardig😘 Liefs van ons!

Tiny en Bert 2021-07-21 18:29:02

Wouw, je bent de grens over. Wat zal dat een goed gevoel geven. Nu lekker beentjes omhoog en bijkomen. 👍

Esther (KSV) 2021-07-21 18:49:15

Goed hoor . Je bent al in België. Wat een chique onderkomen. Leuk ook de foto’s. Toi toi Nico

Henny 2021-07-21 18:49:51

Wij volgen ook!! Nou jou volgen!!! Je kunt natuurlijk nu zeggen dat je je tweede land al te pakken hebt!! Nog maar twee te gaan dus! Bij die abdij in Postel kun je natuurlijk wel de lekkerste kloosterbiertjes halen! Maar niet dus! Je rugzak leent zich daar niet echt voor!! Goeie reis !

Hannie en Jaap 2021-07-21 19:07:47

Super Nico dat je dit punt bereikt hebt echt geweldig. Heb je blaar overwonnen? Geen grenswachten met mondkapjes. Het worden wel een paar warme dagen maar geniet van al het moois om je heen. Op naar Meerhout. Slaap lekker

Jopie en Bert 2021-07-21 19:54:44

En zo zit je dus plotseling al in België. Mooie foto's. Lukt het met het lopen,ondanks de blaren. Succes kanjer.

Gerard 2021-07-21 19:56:19

Nou weer een mooi verslag en de belgen hebben altijd rare verkeersborden Hoe gaat het met de blaar Nico Geen hinder meer met lopen Goed verzorgen anders blijf je er steeds last van houden

Frits en Nel 2021-07-21 20:00:49

Grappig, wij zijn ooit bij die abdij geweest en hebben daar het Postel-brood gekocht in het kleine winkeltje. Je bent al behoorlijk opgeschoten, goed hoor!

Richard en Bregit Keijzer 2021-07-21 20:33:01

Prachtige dag zo te lezen. Foto's zijn weer heel mooi en zo te zien geniet je ervan. Ga zo door, succes morgen nu eerst lekker uitrusten.

Anna 2021-07-21 22:09:54

En dan stap je alweer Belgie binnen,het gaat geweldig goed. De Abdij kennen wij ook ooit eens lekkere biertjes gekocht.En wat een fijne onderkomens tref je,lekker verzorgt en meebikken Top!!!!!! groet en veel loop succes weer. Groet Riet en Tjalling

Riet en Tjalling Alkema 2021-07-22 08:43:27

Jeetje Nico, je maakt het wel spannend, door zomaar wegen af te snijden, en met je navigatie een andere route te volgen, maar je bent goed aangekomen in Belgie. Hoe gaat het met je blaar?…Voorlopig heb je het Weer mee. Ik ben een paar dagen van je route kwijt geraakt, maar hoop het nu elke dag te volgen. Trouwens je hebt een heleboel volgelingen, die je bijstaan. Groetjes van mij. Tamara.

Tamara 2021-07-22 09:05:57

Ook wij zijn ooit bij de abdij van Postel geweest, ook te voet, maar dan van de parkeerplaats naar de abdij.

mary en wim welmers 2021-07-22 15:32:16

Allee meneer, wat doet U hier. Ge zijt toch geen wild. Grappig zo’n alternatieve route. Inmiddels zit je dus in België. Gaat voorspoedig toch.? We gaan van de week op bezoek bij Riet (de Winter). Ik zal de app doorgeven. Wie weet geeft ze een reactie. Groetjes.Gre en Arthur.

Gre 2021-07-25 11:54:07

Dat is schrikken gelukkig kan je hopelijk met een rustdag weer verder sterkte en voorzichtig hoor je ziet een ongeluk zit in een klein steentje