Van Roffey naar St-Cyr-les-Colons, 29,4 km

Frankrijk, Saint-Cyr-les-Colons

Om 08.45 uur vertrokken.
Na ook nu weer een marmelade ontbijt de schoenen weer aangetrokken. Gezellig met zijn drieën gegeten, maar niet samen gelopen. In Bernouil, het eerste dorpje, waren we wel weer ff samen. In Chablis, een vrij grote plaats zou een schoenmaker zijn. Dat bleek echter niet juist. Het was er trouwens wel gezellig. Veel terrasjes en natuurlijk ook mooi weer. Wij zijn echter doorgelopen naar een grote supermarkt. Daar wat spullen gekocht voor de lunch. Daar vonden we ook een mooi plekje onder een boom om het op te eten. We moesten nog te ver om gebruik te maken van een terrasje.
Eigenlijk was de afstand te veel voor vandaag. Ik kan wel zeggen dat ik vandaag een slechte middag heb gehad. Ik zat er een paar keer goed doorheen. Niet alleen de warmte, maar het constant dalen en vooral klimmen maakt het zwaar.
In Courgis was mijn water op. Natuurlijk bij iemand aangeklopt om mijn flessen te laten vullen. Ik kreeg ze terug met ijsklontjes erin. Lief hoor.
Margaretha heeft het vandaag een stuk beter gedaan. Die had een kamer gevonden in Chablis. Zij stuurde een app, om aan te geven dat ze om 13.15 al in bad lag.
Maar goed, morgen een kortere route. Gelukkig iets gevonden in Arcy-sur-Cure, de planning geeft 19 km aan. Lijkt mij genoeg voor morgen. Het lijkt erop dat het weer warm wordt.

Het is best wel goed hoor om wat gas terug te nemen. Luister naar je lijf, Nico. Maar je doet het fantastisch. Petje af. 💋💋

Lenie en Jan 2021-08-12 19:53:08

Ik sluit me aan bij het vorige berichtje luister en denk aan je lijf . We.terusten voor straks En sterkte voor morgen.

Anneke en Germ 2021-08-12 20:31:55

Lieve pa, Morgen idd minder kilometers….doe ajb rustig aan met die warmte….en ik blijf zeggen hoe trots we op je zijn! Onze topper 😘.

Cindy 2021-08-12 23:20:43

Gelukkig morgen wat minder kilometers! Daar ben je wel even aan toe Zo te zien op de foto s weinig schaduw, dat maakt het er met deze temperatuur niet makkelijker op. Dus rustig aan topper!! Denk goed om jezelf ❤️

Eric en sandra 2021-08-12 23:49:25

Jeetje, best afzien weer vandaag voor je! Gelukkig morgen een 1/3 minder en kan je hopelijk wat langer rust nemen morgen… Slaap lekker en gezond weer op morgen 😘

Chantal en Marco 2021-08-12 23:59:23

Hoe warmer bij jullie, hoe slechter hier. Morgen gelukkig weer wat minder km lopen . Je doet het goed. Ik zie veel wijnplantages tijdens je tocht en veel dorre stukken land. Daar is meer zon geweest als hier. Je gaat geweldig, en neem je rust.

Tamara 2021-08-13 13:23:19

Uit Chablis komen pracht wijnen. Ik zou wat langer blijven.