Van La-Charite-sur-Loire naar Baugy, 31,4 km

Frankrijk, Baugy

Vroeg opgestaan en zo stil mogelijk mijn spullen naar beneden gebracht. Ik wilde het Franse stel (gisteravond nog gearriveerd) niet wakker maken. Ontbijten kon ik in de andere ruimte doen, dat was een ander gebouw, dus daar kon ik herrie maken.
Het intapen van de tenen kost me elke morgen toch wel veel tijd. Ik kan nou niet zeggen dat het erg veel verbeterd. Morgen is de laatste dag van de antibiotica kuur. Ik hoop dat het dan niet weer erger wordt. Onder het lopen gaat het redelijk, maar als ik de schoenen en sokken uit doe voelt het niet lekker.
Ik wil er eigenlijk niet te veel over zeggen, maar ik wil alleen maar aangeven dat het nog niet echt veel beter gaat.
Om 08.15 uur vertrokken.
Ik ben twee keer de Loire over gestoken. Net buiten La-Charite is er een soort eiland waar de Loire aan twee kanten voorbij stroomt. Mooi gezicht. De foto van gisteren is de eerste rivier, en die van vandaag is de tweede.
Net na de tweede brug zag ik een koffie tentje. Daar eerst een bakkie gehaald.
De eerste paar kilometers weer langs een drukke weg gelopen. Gelukkig wel voldoende ruimte om het verkeer te vermijden. Toch heeft het lopen langs een drukke weg zijn tol geeist. Ik ben een dop van één van mijn wandelstokken verloren. Ik liep een stuk door het gras, en toen ik even later weer op de weg liep was het: tik-plof; tik-plof. Ik moest ff denken aan een flauwe mop. Wat hoor je als je 999 keer trip hoor en één keer bonk. Antwoord: een duizendpoot met een houten poot.
Nog wel gezocht naar de dop, maar door het hoge gras, onvindbaar.
Verder niet zoveel te melden. De gebruikelijke omgeving. Bossen en uitgestrekte velden wisselen elkaar af. Niet dat het eentonig is, ik kan best wel genieten van het uitzicht.
Ik liep wel vaak mijn schaduw achterna. Dat zou eigenlijk niet moeten. Ik moet naar het zuiden, dan zou de zon meer van voren moeten komen.
Zon, wind en niet te hoge temperaturen maakten er weer een mooie wandel dag van.
Ik heb de 30 weer gehaald. Om 15.00 uur aangekomen bij de refuge in Baugy. Ook nu de sleutel ophalen, maar dat was dit keer duidelijk aangegeven.
Een leuk klein onderkomen, met alle nodige voorzieningen. Ben nog alleen, maar daar kan natuurlijk nog verandering in komen. Er is echter maar ruimte voor 4 personen.
Straks ff boodschappen doen en hier eten. Vind ik fijner dan alleen uit eten te gaan.
Voor morgen ook weer een adres gevonden. Ik ga naar Bourges. Dan ga ik ook door de 1000 km grens.

Denk je een beetje aan je zelf!!!!dit was weer een aardige wandeling. Bourges, een grote stad richting Limoges. Vaak vroeger langs geweesr, de tijd van eenvoudig camperen, met de kinderen, en met aardappels uit Nederland in de kofferbak, bang dat ze dat daar niet verkochten. Neem een lekker biertje, en doe rustig aan. Groetjes vanuit een bewolkt Egmond aan Zee.😄👍

Tamara 2021-08-25 17:32:36

Wat schrijf je toch leuk. Ik geniet er elke dag van. Dat met je tenen is niet zo leuk. Je zich al dicht in de buurt van waar wij ons huisje op de camping hadden. In Brantome is dat leuke terras waar we toen gezeten hebben. Nico we vinden je allemaal de kanjer van de Blauwe Reiger. Zorg goed voor jezelf. Liefs van mij

Henny 2021-08-25 17:43:08

Toe maar weer de 30 km aangetikt! Jammer dat de voeten nog niet erg helen. Misschien gaan de teensokken en of de wandelwol nog voor verbetering zorgen. Die komen morgen deels naar je toe toch? Dan zie je zomaar weer bekende gezichten die de boodschappen bezorgen👍 Leuke foto’s vooral die schaduw! Toch een klein stukje westelijk lijkt het. En morgen naar Bourges, ook daar hebben we op de camping gestaan (waar niet)😉 Mooie plaats. Maar geniet nu lekker van je maaltijd en van misschien nog koffie? Dikke knuffel😘

Tiny en Bert 2021-08-25 17:45:28

Als ik het zo lees gaat het niet goed met je tenen , maar pas op ga niet te ver , als het niet meer gaat houd het op! We zijn zeker heel trots jou en vinden je een kanjer voor wat je al gepresteerd hebt. Lieve Nico pas goed op je zelf en ik blijf je volgen. Lieve groeten Marga

Marga Siesling 2021-08-25 17:50:07

Zo,Nico dat was weer een pittige tippel vandaag.Toch vervelend met de tenen,we hopen zo voor je dat je door kan gaan!!!!!!! De wandelwol mag je niet op open wonden gebruiken hoor,dus lees de beschrijving goed!!!!!. Je verhalen zijn fantastisch om te lezen,ga zo door Topper!!!!! lieve groet Riet en Tjalling

Riet en Tjalling Alkema 2021-08-25 18:46:44

Je mag trots op jezelf zijn Nico! Groetjes en plezier!

Paul en Danielle 2021-08-25 19:14:26

Wij genieten elke dag van je verhaal. Het is alleen erg jammer van die stomme tenen. Als het nu maar beter gaat worden. Nico houd je taai !

Lenie en Jan 2021-08-25 19:14:41

Hoi lieve (ome) Nico, Ik volg je op de voet hoor. Ik kan me voorstellen dat je het Franse stel niet wakker wilde maken..🤣. Wel vervelend van je tenen. Zorg alsjeblieft goed voor jezelf . Ik snap dat je zoooooo graag je eindpunt wilt halen. Ik denk aan je. Dikke knuffel uit Alkmaar.

Mariette 2021-08-25 19:17:08

Wel jammer dat je het Franse stel niet meer spreekt; ze hadden vast nog wel wat tips voor je, zoals over je eet- en slaapgedrag . Het was toch wel weer een flinke afstand; hopelijk houden je tenen het vol. Neem nog een lekker biertje en voor straks lekker slapen en gezond weer op.

gerard en fanny 2021-08-25 19:37:10

Nico wat een mooie foto's vooral die schaduw. Wat jammer dat het nog steeds niet erg goed gaat met je voeten,doe er voorzichtig mee je hebt er maar twee en er al 1000 km meegelopendat is niet niks.Welterusten voor straks En sterkteLiefs van ons

Anneke en GERM 2021-08-25 20:36:19

Pap, 1000 km…..bizar…. Super trots op je! Neem daar maar een extra biertje op…dat heb je dik en dik verdiend. 😘

Cindy 2021-08-25 23:33:47

Zo boeiend elke dag jouw verslag te lezen Nico! Wat een mijlpaal gaat dat worden morgen, als je er dan duizend kilometer hebt opzitten! Bewondering en respect voor zoveel vitaliteit en doorzettingsvermogen. Kanjer! Heel vervelend met die tenen; je hebt ze helaas wel dringend nodig … dus take care 🦶🩹🦶Nico 🙏