Van Chateauroux naar Le-Pechereau, 33,5 km

Frankrijk, Le Pêchereau

Om 08.45 uur vertrokken. Vandaag wel een lange dag, maar ik kan niet veel eerder aankomen dan 17.30 uur. Dus vroeg vertrekken heeft niet zoveel zin.
Lekker uitgebreid ontbijt. Ik heb wat broodjes mee kunnen nemen, maar vergat nog wat koekjes in mijn zak te steken. Ook heerlijk geslapen.
Al snel de pelgrimsroute weer op kunnen pakken. Dat loop gewoon lekker omdat je dan niet op je telefoon hoef te kijken. Heb je dus ook meer tijd om de omgeving in je op te nemen.
Moest even goed wel opletten want ik kon een paar bochten afsnijden, en dat is wel lekker als je veel kilometers moet lopen.
Het eerste stuk weer een eindeloze weg door een bos. Opvallend dat hier grote bergen hout klaar liggen voor transport. Op een gegeven moment kom ik bij een kruising met 7 mogelijkheden. Je raad het al 7 keer verkeerd gelopen (grapje).
Bijna aan het einde van het bos gaf mijn navigatie aan dat het een stuk korter zou zijn als ik rechtdoor ging ipv het aangegeven rechtsaf slaan.
Na ongeveer twee kilometer sta ik ineens voor een hoog en uitgestrekt hekwerk van gaas met prikkeldraad, en het pad dicht gegroeid. Ik probeerde om een pek te vinden om toch niet terug te hoeven lopen. Na een flink stuk door het struikgewas vond ik een gat in het hek. Eigenlijk te klein voor dit grote lijf. Eerst voorzichtig de rugzak er door gezet en toen ook voorzichtig er zelf door gekropen. Moest echt uitkijken voor het prikkeldraad. Gelukkig zonder kleerscheuren er doorheen gekomen.
Toen ik door het land de route probeerde op te pakken zag ik ik waarom er een hek is geplaatst. Even verderop stonde heel veel bijenkorven opgesteld. Daar moet je natuurlijk niet dichtbij komen. Zal daar wel een gezoem zijn.
Verder een mooie route gelopen. Ook opvallend veel waterpartijen, ook met mooie optrekjes erbij.
In Velles koffie gedronken. Ik wilde een grande (grote) koffie, dat hadden ze kennelijk niet want ik kreeg twee kleintjes. Ook twee koekjes. Velles is ook eigenlijk de enige echte plaats die ik tegen ben gekomen.
Later bij een mooie boerderij een plekje gevonden om mijn knapzak leeg te maken.
Het laatste stuk van ongeveer 14 km op mijn navigatie gelopen. Dat was dit keer goed te doen doordat er veel langere doorgaande wegen werden gebruikt.
Voldoende tijd om de omgeving te bekijken. Hier en daar wat foto’s gemaakt om daar iets van te laten zien.
Om 16.45 uur aangekomen bij het gastadres. Tot mijn verbazing waren Anne en David (de gastouders) al thuis. Hoewel ze druk bezig waren om hun spullen op te ruimen (net terug van vakantie) namen ze toch alle tijd om mij te ontvangen. Even op adem gekomen met een glaasje wijn.
Het eten stond klaar tussen 19.00 en 20.00 uur.
Toen ik mijn gezicht liet zien om ongeveer 19.20 uur stond alles al klaar. Als voorafje kreeg ik 3 oesters. Dat gebeurt natuurlijk niet zo vaak (eigenlijk nooit). Ik kreeg uitleg hoe ik ze moet eten wat je er bij kunt nemen. Natuurlijk ff een foto van gemaakt.
Omdat ze net thuis waren gekomen, was ik wel nieuwsgierig wat er op tafel zou staan.
Nou ik heb heerlijk gegeten. Uitgebreide fruitsalade, spaghetti met twee soorten saus, en een heerlijk ijsje als toetje. Ook een lekker wijntje.
Na het eten heb ik nog een rondleiding gekregen in het naast gelegen pand wat zij verhuren.
Moet nog ff vermelden dat je vanaf hun terras een prachtig uitzicht hebt over de omgeving.
Met hulp van David ook weer iets gevonden voor morgen. Dat wordt een pelgrims onderkomen in Eguzon-Chantone. Niet erg hoor na twee keer een riante slaapkamer.
Ook niet zo ver, ik denk ongeveer 24 km. Volgens David moet ik er rekening mee houden dat er vanaf hier veel behoorlijke hoogte verschillen zullen zijn.

Heerlijk om je verslag te lezen Nico..Zoals jij het allemaal beschrijft..alsof ik er bij ben..en ik leefde al zo mee..😄 Ik wens je voor het vervolg van je route veel succes..😄

Ria Juffermans 2021-08-30 21:57:10

Wat een leuke foto’s ! Dat Franse huis… ja zo eentje lijkt me prachtig! Openslaande Terrasdeuren en die gezellige ramen.. misschien nog even doorsparen ……. Grapje hoor! En je kruipt onder een hek door of je klimt erover, jou gaat niets te gek! En dan de prachtige Limousins koeien! Maar wat zien we nog meer, je krijgt oesters geserveerd! Dat is wel heel bijzonder dit zullen niet veel pelgrims krijgen! Je kruipt onder een hek door of klimt er over heen! Je blijft een kwajongen😉 Vandaag nog even een mooie kamer en morgen weer een refuge! Slaap lekker en morgen veel succes! Knuffel Tiny en Bert 😘

Tiny 2021-08-30 22:06:56

Wat een mooi verhaal en mooie foto's ,lekker gegeten ,lieve mensen ,door prikkeldraad kruipen. Het lijkt wel een spannend boek. Ga nu maar lekker slapen ,en morgen weer een nieuw verhaal .Liefs van ons en morgen weer veel succes.doei.

Anneke en GERM 2021-08-30 22:41:41

Wat tref je weer een fijn gastadres vandaag,leuke lieve mensen en heerlijk eten. En weer een geweldig verslag van jouw wandeldag.Prachtige foto's.Het is zo leuk om al je avonturen te lezen,we kijken er gewoon naar uit alle dagen. Voor straks welterusten en morgen gezond weer op voor een nieuwe wandeling. Lieve groetjes Riet en Tjalling

Riet en Tjalling 2021-08-30 22:56:44

Sinds kort volg ik je vorderingen via dit blog. Mijn bewondering voor jou neemt ook met de dag toe. Geweldig, wat een belevenis, vaak wordt je op jezelf terug geworpen. Geweldig Nico, veel succes op je tocht naar Santiago. Kijk uit naar de komende blogs.

Emile Bongers 2021-08-30 23:05:42

ik was vergeten het reisverslag te lezen weer geweldig voordat ik naar bed ga dus nog even een regeltje want Nico ligt lekker te slapen weer een geweldige dag morgen doei.

Anneke en Jaap. 2021-08-30 23:39:45

Bijzondere dag weer zo alles bij elkaar! Best spannend om door dat hek te gaan zonder te weten wat er op je pad gaat komen achter het hek… Maar ook dat is weer goed gekomen… Ook weer best veel km’s vandaag, nu weer je verdiende rust! Slaap lekker😘

Tal en Marco 2021-08-31 00:10:36

Weer een prachtig verslag gelezen met spannende delen erin zoals het kruipen door een gat met prikkeldraad. En dan het eten van de oesters, hoop dat je het lekker vond, mij lijkt het niks.. Fijn dat je weer een adres hebt gevonden voor morgen met weer hulp van die aardige gastouder. Ik wens je weer succes en kijk uit naar het vogende verhaal. Lieve groeten Marga

Marga Siesling 2021-08-31 13:34:32

Jouw verslag lezen was weer genieten Nico. Ik heb het gevoel dat ik mee liep..sùper 👍 Vanavond lekker eten en slapen om energie op te doen voor het vervolg van je reis 😀 Fijne wandeling en veel succes..! Ria Juffermans

Riajuffermans 2021-08-31 15:20:30

Iedere dag een nieuw avontuur. Ik weet nu wat ik een keer ga koken als je weer thuis bent. Oesters……….ik gril ervan, maar Jaap vond dit nogal smakelijk. Doet me aan een filmpje van Mr Bean denken. Pannenkoeken lijkt mij smakelijker. Je gaat nu een beetje klimmen en dalen vandaag. Hier vandaag geen zonnetje gezien, misschien vanavond. Ik denk dat je nu op dit moment lekker van een pilsje of wijntje zit te genieten. Tot morgen maar weer. 😘

Tamara 2021-08-31 15:50:59

Toen je die bijenkorven in het oog kreeg had je mooi wat honing kunnen nuttigen als compensatie voor de vergeten koekjes. Beren zijn er ook gek op.