Van Olveiroa naar Muxia, 30,5 km

Spanje, Muxía

Gisteren gaf ik aan dat het zo rustig was in de albergue. Bij het eten was het opeens toch drukker dan ik dacht. Ook weer wat bekende gezichten gezien.
Gezellig en lekker gegeten, niet alleen aan tafel gezeten.
Vanmorgen dus aan mijn laatste wandeling begonnen. Op tijd opgestaan omdat ik niet te laat in Muxia wilde zijn.
Het eerste gedeelte van de route was echt heel mooi. Hoewel het niet rustig was in mijn hoofd, daar toch van genoten.
Ik vond het wel fijn dat ik samen opliep met een groep, voor mij bekende pelgrims uit Amerika.
Dan loop je te kletsen, en heb je wat afleiding.
Het laatste stuk echter gewoon alleen gelopen.
En dan zie je ineens de zee. Dan weet je dat Muxia heel dichtbij komt.
Ik had de route zo ingedeeld, dat ik bij het mooiste gedeelte van Muxia aan zou komen.
Heb daarvoor een stukje alternatieve route genomen.
Gelijk doorgelopen naar de vuurtoren. De plek waar ik mijn Camino wilde beëindigen.
Net voordat ik bij Muxia aankwam begon het te regenen. Even later was het weer droog en hing er een regenboog in de lucht.
Bij de vuurtoren zat ik later in de zon.
En bijzondere ervaring.
Er is daar ook een mooi klein kapelletje. Daar wilde ik graag een kaarsje aansteken, maar helaas die was gesloten.

Op deze plaats heb ik samen met de kinderen in 2018 wat as van Anneke verstrooid in de zee.

Later op de kamer kwamen de emoties los. Hoort erbij denk ik.

Einde Camino. Mijn doel bereikt.

Morgen ga ik met de bus naar Santiago terug.
Woensdag vlieg ik naar Nederland, en hoop daar om 12.45 uur aan te komen.
Ik ga met de trein naar Alkmaar en loop het laatste stuk naar huis. Lopend vertrokken en lopend aankomen leek mij wel wat.
Ik weet dat de kinderen mij opwachten. Zal ongeveer koppies tijd zijn. Zal er vast wel wat lekkers bij krijgen. Ik kijk er toch wel naar uit om ze allemaal weer te zien.

Dit is dan echt het laatste verhaaltje. Iedereen nogmaals bedankt voor het meeleven.
Ik ga er van uit dat ik de meesten van jullie binnen niet al te lange tijd weer zal zien. Er zal genoeg zijn om over te praten.
Moeten wel mijn oortjes het weer doen. Die hebben inmiddels de geest gegeven (een vrolijke noot tot slot).

❤️

Frank en Yvette 2021-11-01 20:23:00

Je doel is bereikt en de regen, zon en de regenboog…. Het moest zo zijn🙏🏻🙏🏻 Liefs Tiny en Bert😘

Bert en Tiny 2021-11-01 20:28:28

Mooi Nico❣️ Goede reis terug xxx

Paul en Daan 2021-11-01 20:29:46

Wat een bijzondere dag. Goede reis naar huis. 🌈❤

Mariette 2021-11-01 20:32:59

Beste Nico, wat een fantastisch avontuur heb je beleeft! Onze grote bewondering en complimenten daarvoor! We zullen je dagelijkse verhalen en foto's gaan missen. Een goede terugreis gewenst!

Ronald en Trudy 2021-11-01 20:38:31

Zo veel bewondering voor NICO onze neef.

Jaap en Josta 2021-11-01 20:45:36

Fijn dat je het gehaald hebt Nico. Ik zal je dagelijkse verhalen gaan missen. Een wandelgroet, Rob.

rob 2021-11-01 20:53:50

Wat fijn dat je het hebt volbracht en zo'n mooi einde van je reis. Dank je wel voor het mee beleven van deze tocht en inderdaad we hopen je heel snel te zien ennal je verhalen in het echt te horen. Goeie reis naar huis en een heel fijn weerzien van je kinderen en kleinkinderen. Liefs en tot snel Bregit

Bregit 2021-11-01 20:54:31

Welkom thuis, na zo fantastische Camino, wat heb je veel mee gemaakt, met deze lange wandeling, laat alles thuis tot je komen. het is weer een levens ervaring die niemand je meer afneemt . proficiat.

Henk Ursem 2021-11-01 21:01:23

Wat een mooi einde op een mooie plek. Geweldig Nico. Kon je echt maar zo makkelijk alles nieuw aanschaffen als 'nieuwe oortjes', nieuwe schoenen,.... nieuwe voeten. Nu maar gewoon richting huis naar je kinderen en kleinkinderen. Goede reis naar huis

Jopie en Bert 2021-11-01 21:02:03

We geloven gewoon niet dat je nu gaat stoppen. Wat een bijzondere reis moet dit voor jou zijn Nico! Prachtig ook om te horen dat je nu in Muxia bent. Waar je al eens was met de kinderen om wat as van je geliefde echtgenote ( en moeder) uit te strooien. De cirkel is rond 🍀 Goeie reis naar huis.

Saskia 2021-11-01 21:03:22

Lieve Nico wij hopen dat deze reis je gebracht heeft waar je op hoopte.De belangrijke plek en dan ook nog de regenboog het moest zo zijn .De reis zit er op wat een prestatie. Fijn weer bij je kinderen.En onze vriendschap van 56 jaar gaat ook weer door .Bedankt voor je mooie verhalen en foto's, we zullen ze missen.Liefs van ons GERM en Anneke.

Anneke en GERM 2021-11-01 21:06:42

Wat een bijzondere laatste dag van je reis. Prachtige afsluiting zo. Goede reis naar huis. Tot gauw ziens. Lieve groet.

Gre en Arthur 2021-11-01 21:07:29

Ja hoor, 2708,8 kilometers gelopen, Goed gedaan en tot gauw

Richard Keijzer 2021-11-01 21:11:42

Het zit erop..klasse Nico.. Wat een ongelooflijke prestatie. Bedankt voor je verslagen en mooie foto's.. Vermoed dat je nieuwe uitdaging afkicken zal zijn.😄 Wens je een goeie terugreis..en wij zien je woensdagmiddag wel verschijnen bij de Blauwe Reiger..👍👍 Tot dan...Ria Juffermans 🌹🌷🌻🌺🏵

Ria Juffermans 2021-11-01 21:12:20

Genoten van je reisverslagen en mooie foto’s. Je hebt je doel bereikt, hopelijk geeft dit je nu een beetje rust, en kan je woensdag al je kinderen en kleinkinderen weer in je armen sluiten. Tot gauw. Hele dikke pakkerd van mij.

Tamara 2021-11-01 21:23:21

Beste Nico.Je doel is bereikt 👍👍en wat een bijzonder eind met de regenboog 🌈 erbij.Dat moest zo zijn,er is meer tussen hemel en aarde 🙏🙏🙏.Hoop zo dat deze reis je hebt gebracht wat je wilde. We zien je gauw in de,, Blauwe Reiger,, Dank voor je prachtige verhalen!!!!! Goede reis naar 🏡 Lieve groetjes van ons

Riet en Tjalling 2021-11-01 21:49:03

Ik wil je bedanken,vanaf de pyrieneeen in gedachten meegelopen,genoten van je verslag en fotoos iedere dag,geniet van het samenzijn met je familie.. Groetjes heleen uit alkmaar

Heleen 2021-11-01 22:06:44

Bedankt voor je mooie verhalen en foto’s , de cirkel is rond ! Goeie thuisreis, groetjes J&J .

Jan Poes 2021-11-01 22:08:51

Wat een mooie plek om je tocht en doel af te sluiten. Ik wens je een hele goede terug reis ,tot ziens in Alkmaar. Lieve groeten Marga

Marga Siesling 2021-11-01 22:22:42

Beste Nico, Bedankt dat ik je heb mogen volgen. Het was geweldig je verhalen en foto's elke dag te mogen te bekijken en te lezen, ik heb er van genoten. Soms heb ik de pijn ook gevoeld. Blijf gezond en blijf zeker lekker wandelen. Camino Wandel groeten uit Oud Gastel

Martien van Zundert 2021-11-02 07:32:48

Een prachtig einde. Missie volbracht. Die regenboog was er voor jou en Anneke. Goede thuisreis!

Kees van Straaten, Praethuys 2021-11-02 08:22:37

Het zit erop. Missie volbracht. We zullen je verhalen en foto's gaan missen. Ik keek er elke dag naar uit. Goede vlucht morgen en tot gauw.🍀🍀🍀💋💋💋

Lenie en Jan 2021-11-02 09:06:36

Wat zijn we super trots op je ❤️😂

Cindy 2021-11-02 11:30:25

Wat zijn we met zijn allen TROTS op je!! Nu lekker uitrusten en morgen kunnen we je weer knuffelen... We zijn stiekem wel weer blij dat je morgen weer bij ons bent! Tot morgen....

Chantal en Marco 2021-11-02 11:49:27

Bedankt voor je mooie verhalen!!

Veronique van Gils 2021-11-02 13:18:05

Je doel bereikt en een prachtige ervaring rijker. Dank dat ik dank zij jou mooie reisverslagen mee mocht beleven. Geniet nog lekker na.

Ike 2021-11-02 14:08:34

Beste Nico, nu heb je je doel bereikt. We waren erg onder de indruk van je reisverslagen en de mooie foto's. Bedankt dat we dit met jou mochten delen. Als je thuis bent dan ga je alles opnieuw beleven als in een film. We wensen je goede terugreis en dan lekker genieten met de kinderen en kleinkinderen.

gerard en fanny 2021-11-02 14:27:21

Dag Nico, ik wens je een goede thuisreis. Het zal je nog wel wat tijd en kruim kosten voor alle ervaringen en gevoelens wat bezonken zijn. Ik heb als meelezer veel beleefd aan je verslagen en foto’s. Dank voor dit alles. Het ga je goed! Palmyre

Palmyre Oomen 2021-11-02 14:50:00

Wat een prestatie. Straks ook voor je medebewoners, die iedere keer diep zullen moeten buigen als ze je tegenkomen. Goede terugreis toegewenst. p.s. vliegpersoneel dreigt met staking, tekort aan verkeersleiders N.S., natte blaadjes op het spoor.

mary en wim welmers 2021-11-02 16:51:27

Wel thuis Nico!

Monique 2021-11-02 21:49:08

Geweldig Nico! Petje af! Ik ben blij dat je ook deel hebt uitgemaakt van mijn Camino en je was goed gezelschap. Ik bewonder je doorzettingsvermogen en wilskracht. Maar een beetje minder kan nu ook wel toch? Goede thuisreis en geniet van het weerzien met je dierbaren. Hartelijke groet, Bert