Van Ribadiso-da-Baixo naar Pedrouzo, 24 km

Spanje, O Pedrouzo

Gisteravond lekker gegeten, geen pelgrims menu, maar net als gisteren, gewoon wat besteld van de kaart. Ook vannacht weer goed geslapen. Geen last gehad van de grote groep school kinderen.
Gewoon weer op tijd opgestaan. Ik schrijf dat wel vaak, maar ik hoef eigenlijk geen wekker meer te zetten. Tussen 06.00 en 06.30 uur ben ik gewoon klaar wakker. Dan ga ik er ook gelijk uit.
Ook nu weer het huis uit om bij de buren het ontbijt te nuttigen.
Adolf was er ook , maar nu bij Martin (ook een Duitser) aan tafel gezeten. Die had ik ook al een tijdje niet gesproken.
Om 08.15 uur gelijk met Adolf vertrokken.
Nog niet echt licht, maar wel goed te zien waar je je voetjes neer moet zetten.
Na een paar kilometer, in Arzura afscheid genomen van Adolf. Ik ben daar gestopt om eerst met Cindy af te spreken waar we elkaar zouden kunnen ontmoeten.
Ze stuurde mij en overzicht van de plaatsen waar de bus zou stoppen. Salceda uit gekozen omdat dat de laatste plaats was op mijn overzicht. Dat was voor mij toen nog 11 km lopen.
De bus vertrok om 09.30 uur, dus dan weet je dat het onmogelijk is om elkaar daar gelijk te treffen.
Afgesproken dat zij na het uitstappen mij tegemoet zou lopen.
Bij het uitstappen stond ze al op de route, dus alleen in tegengestelde richting lopen. Ze moest zich daar wel ff op instellen, maar om ongeveer 11.00 uur elkaar kunnen knuffelen.
Bijzonder om haar na zo’n lange tijd weer te zien.
Een klein stukje terug gelopen om samen iets te drinken.
Daarna dus gezellig samen gelopen. Natuurlijk veel om over te kletsen.
Natuurlijk ook de tijd genomen om te lunchen.
Na een mooie wandeldag, waren we om 15.00 uur op onze bestemming.
Vandaag 520 meter gestegen en 680 meter gedaald.
Het pension waar we hadden geboekt, heeft een mooie kleine tuin, waar we eerst ff wat hebben gedronken. Ik natuurlijk een biertje.
Na de gebruikelijke handelingen daar nog een tijdje gezeten. Zowaar een tweede biertje genomen.
Cindy is in slaap gevallen op een heerlijke ligstoel.
Vandaag ook weer goed wandelweer gehad. Nu is het bijna 18.00 uur, en is de zon nog nadrukkelijk aanwezig.
Straks in het dorpje iets eten. Zal vanavond niet laat worden. Morgen een bijzondere dag.
Nu kan het vizier echt op Santiago worden afgestemd. De laatste dag van de Camino.
Ik ga normaal gesproken ook nog naar Muxia, maar dat is een extraatje.

Zoveel dagen vrijwel alleen gelopen en nu veel bij kletsen. Wel even anders, wel lekker gewoon weer Hollands. Had je je oortjes wel in ?

mary en wim welmers 2021-10-26 18:18:09

Mooi om je dochter weer te zien Nico En hoe prachtig om samen met haar Santiago te bereiken Heel veel mooie kms en groetjes aan Cindy! 🥰

Marian Zwaan 2021-10-26 18:26:56

Wat fantastiche om jou in eens aan de telefoon te hebben zo leuk om je even gesproken te hebben ben helemaal ontroerd. Morgen een hele goede wandeldag en aankomst in Santiago we wandelen in gedachte met je mee. Liefs van mij ook voor Cindy

Bregit 2021-10-26 18:32:33

Wat heerlijk om elkaar te zien en te kunnen knuffelen….was wel emotioneel….☺️. Daarna heerlijk bijgekletst en gaan we zo eten. Morgen je laatste 20 km…..bijzonder hoor!! 🙏🏻🍀

Cindy 2021-10-26 18:43:22

De teller staat vandaag op 2596 kilometertjes! Fijn dat Cindy er bij is voor de laatste loodjes. Succes!

Richard Keijzer 2021-10-26 19:10:21

Wat prachtig Nico, dat je morgen samen met Cindy door de eindstreep zal gaan. Wat een niet te geloven, maar een echt werkelijk ware prestatie ☺️ Wow

Betty 2021-10-26 19:19:19

Ohww wat geweldig om te lezen dat jullie elkaar eindelijk getroffen hebben..en lekker gingen bijpraten..want dat is toch effies anders dan een mail ..samen lunchen..en ik kan mij voorstellen dat Cindy vanmiddag even haar luikjes ging sluiten. Vanavond nog een drankje.. en dan lekker te bed. Morgen je laatste 20 km.. Appeltje ..eitje..voor jou.. Succes..Nico..onze kaars bij Boedah blijft branden om jullie pad te verlichten.. Lieve groet...Ria Juffermans 🌹

Riajuffermans 2021-10-26 19:22:56

Ik kan alleen maar zeggen"GEWELDIG" !!!

Gerard 2021-10-26 19:23:38

Wat heerlijk om de laatste dgn met je dochter te zijn en morgen samen te mogen beleven. Je bent in mijn ogen echt een HELD! Wat een prestatie, niet normaal. Dat wordt morgen vast wandelen met een dikke smile en...vast ook een traantje als je er dan eindelijk bent! Geniet ervan! Groetjes van ons, Sander, Esther en Dewi

Esther (KSV) 2021-10-26 19:24:15

Dat moet morgen een fantastische dag worden Nico om samen met je dochter Santiago binnen te lopen.Veel succes,geniet van elkaar en van het moment.In gedachten bij jullie.🙏🙏🥂lieve groetjes van ons.

Riet en Tjalling 2021-10-26 20:02:20

NICO wat een prestatie. En wat fijn dat Cindy het laatste stuk met meeloopt.Wzt zullen wij morgen veel aan je denken,en wat zal jij blij zijn dat je het helemaal gelopen hebt,daar dacht je toen je bij ons in Drenthe was best wel anders over Je bent een KANJER.Heel veel liefs voor jou en Cindy. Slaap lekker alle twee .En voor morgen veel succes en je mag best een traantje laten.We zijn trots op je Liefs van ons.😍

Anneke en GERM 2021-10-26 20:07:19

Oh dit gaat morgen een fantastische dag worden voor je. Samen met je dochter op de eindbestemming. Ga er volop van genieten. In gedachten bij jullie. 💋💋💋

Lenie en Jan 2021-10-26 21:03:33

Wat een feest Nico zo het bijna helemaal gehaald dan wotdt het ca. 2615 KM totaal. Onvoorstelbaar veel !! Al je foto's en verhalen hebben ons mee laten genieten. De vele inspanninge en pijn waren voor jou maar je hebt het tot hier gebracht en nu samen met Cindy het laatste stukje, wat een feest. We nemen diep onze hoed voor je af.

Jopie en Bert 2021-10-26 21:07:35

Marco, kun jij de link naar het Praethuys nog een keertje op deze site plaatsen we willen graag het aantal km vanaf Jean pied de Pont nog bijdragen

Jopie en Bert 2021-10-26 21:19:58

Hoi Nico, Ik lees dat je morgen met je dochter Cindy naar Santiago loopt. Fantastisch man.....wat geweldig dat je dit gehaald hebt. Als ik terugdenk aan onze eerste gesprekken hoor ik nog de twijfel.......maar die is nu helemaal weg. En je hebt het niet voor niets gekregen. Je mag trots zijn op je zelf........... En weet je nog van dat koolwitje.........dat Anneke vaak bij je was.........ook zij zal trots op je zijn.....zo trots als een pauw als je ook nog naar jullie plekje in Muxia gaat...... Gefeliciteerd en geniet morgen van wat de weg je allemaal heeft gebracht en zal brengen......

Henk Swinkels 2021-10-26 22:42:30

Wat heerlijk om te zien dat jullie samen aan een biertje zitten. Cindy zal ook wel bekaf geweest zijn. Maar Nico wat een prestatie. 🧚‍♀️ Ik had niet verwacht dat je het ooit zou halen toen je van de winter met je plannen kwam. 75 jaar en jij doet het maar!! Geniet er morgen van als jullie samen bij de kathedraal aankomen. Liefs voor jullie beiden

Henny 2021-10-26 23:20:10

Hé TOPPER (s) Morgen met Cindy naar de eindstreep Santiago! Een prachtige afsluiting van deze monstertocht! Heel veel plezier met jullie laatste route! Dikke knuffel van ons 🥰🍀🙏💪

Tiny en Bert 2021-10-26 23:33:26

Fijn, dat jullie een paar dagen gezellig samen zijn. Nico en Cindy zet hem op. Fijne dag samen. Pakkerd van mij.

Tamara 2021-10-27 09:40:48

Prachtig dat jullie het laatste stuk samen lopen en het is weer een mooi verslag van de dag, succes,groetjes van ons 2tjes 🐱