Van Limoges naar Les-Cars, 29,5 km

Frankrijk, Les Cars

Weer op tijd opgestaan en om 07.30 uur naar het ontbijt. Een uitgebreid ontbijt, dus dat was niet verkeerd. Ook nog wat broodjes mee kunnen nemen voor de lunch.
Om 08.30 uur de sleutel ingeleverd en de stad uit gelopen. Je kunt dan wel merken dat het zondagmorgen is. Bijna geen verkeer te zien, en dat voor zo’n grote stad.
Ik heb er toch wel ruim een uur over gedaan om de stad uit te komen.
Ik had een alternatieve route gemaakt omdat de pelgrimsroute zeker 8 km langer zou zijn. Ik was wel bang dat ik weer alleen over asfalt zou lopen. Dat viel gelukkig erg mee. Op een paar uitzonderingen na hele mooie paden op deze route.
Net voor L’Aiguille zag ik een picknick plaats met uitzicht op De Vienne. Tijd om even te stoppen dus. Toen ik na deze stop door het plaatsje liep ging er net een restaurant open. Toch ook nog ff een cappuccino genomen. Ik heb dat al eens geschreven, die kans krijg je niet elke dag.
Daarna eigenlijk heel veel mooie smalle wandelpaden. Ook een mooie plek gevonden voor de lunch. Het bankje stond precies op de juiste tijd op de juiste plaats.
In de middag toch nog wat problemen gehad.
Eerst een pad dat gewoon ophoudt te bestaan. De navigatie geeft dan wel de richting aan, maar als er niets is wordt het lastig. Terug lopen heb ik een hekel aan, je loopt dan zomaar 4 á 5 km om.
Uiteindelijk tussen de hoge korenstengels door gelopen om bij een weg te komen.
Dat leverde ook nog wat verwondingen op door de bramenstruiken
De navigatie opnieuw ingesteld en de route weer opgepakt. Het waren nu wel wat meer kilometers geworden.
Een half uur later bijna hetzelfde. Nu was het pad er wel, maar onbegaanbaar. Opeens een muur van takken en boomstammen. Het pad ernaast lukte nog een tijdje, maar dat hield op bij een land. Met veel moeite bij een beekje gekomen. Daar was draad gespannen kennelijk om aan te geven dat het geen doorgang meer is. Ook daar dus weer goed overheen gekomen. De draad hing niet zo hoog, maar wel boven het water. Dus best lastig.
Toen was ik het zat en heb voor de laatste 7 km de pelgrimsroute opgepakt. Die gevolgd tot Flavignac. Daar moest ik weer op eigen navigatie lopen om bij mijn eindbestemming te komen.
Dat had ik slechter kunnen treffen. Ik zit nu bij een Engelse familie. Normaal hebben ze een ruimte met 7 bedden beschikbaar. Nu ivm de COVID perikelen is alleen het gastenverblijf in gebruik. Ik dus alleen in een riant onderkomen. Op de ene foto mijn verblijf met eigen terras en de andere foto is de plaats waar ik eet en ontbijt. Kan daar ook thee en koffie zetten. Dan de prijs, ik moet het duizelingwekkende bedrag van € 11,- betalen. Daar wordt ook de was nog voor gedaan. Ik voel mij echt bevoorrecht.
Het is een warme dag geweest, maar ik zal niet klagen.
Ga zo hier eten, ik had al geschreven dat ik dat had meegenomen. Morgen is de rugzak dus weer lichter.
Ook weer een adres gevonden waar ik kan slapen.
Zoals hier zal niet meer tegen komen, dat weet ik bijna zeker.
Nog ff wat. Ik ben vandaag over de 1300 km grens gegaan. Dat betekent dat ik over de helft ben. Als ik mijn lijf voel, denk ik jeetje moet ik nog zo’n stuk. Maar ik moet er ook niet aan denken dat ik het niet zou redden.
Dus vol goede moed aan de tweede helft beginnen.

Dus alweer de tweede helft . Geweldig Nico Maar in de middel of noware niet meer door de bramenstruiken lopen hoor. goed schoonhouden anders krijg je daar weer last van. Op naar morgen . slaap lekker.

Anneke en Jaap. 2021-09-05 20:39:33

Geweldig Nico over de helft echt geweldig en zo vindingrijk wat een massel heb je met het weer niet te warm dat loopt lekker. Succes met de laatste helft blijf je volgen. Liefs Bregit

Bregit 2021-09-05 21:02:41

Petje af Nico! Zet m op en zolang je ervan geniet lekker door blijven gaan! Succes met de 2e helft en blijf zo doorschrijven;-). Xxx

Paul en Daan 2021-09-05 21:08:47

Je hebt wel weer avontuurlijke momenten beleefd! Takken, draden en bramenstruiken… en er ook nog je benen mee openhalen. Dat laatste is natuurlijk niet fijn! Ik hoop dat je hier geen last van krijgt! En zo’n prachtig logeeradres voor €11.- 🙏🙏 Maar je hebt nu 1300 kilometer gelopen, chapeau!!! Wat ben jij een gigantische kanjer💪 Wij blijven je natuurlijk volgen en steunen en zoooooo trots op je! Voor nu slaap lekker en op naar de volgende etappe! Liefs van ons😘😘

Tiny en Bert 2021-09-05 21:19:38

Over de helft Nico, fantastisch wat al een mijlpaal 👍👍We snappen heel goed dat je niet wil opgeven,je kan het gewoon en je hebt nog even.Wat leuk dat je Hennie heb gebeld vanmorgen,ze was er zo blij mee,kwam het gelijk vertellen.Nou zet,m op,eerst weer lekker slapen en morgen vol goede moed weer verder.We kijken weer uit naar je geweldige dag verslag.groetjes

Riet en Tjalling 2021-09-05 21:27:21

Wat goed dat je over de helft bent. Zet hem op voor het 2e gedeelte. Je kunt het, dat heb je al duidelijk laten zien. Topper ! 💪💪👍👍

Lenie en Jan 2021-09-05 21:58:39

Gefeliciteerd Nico met het behalen van de eerste helft! Fantastisch! Op naar de tweede helft met goede moed. Wij hebben er vertrouwen in! Veel succes! Hartelijke groeten van ons.

Ronald en Trudy 2021-09-05 22:21:21

ZO JE HEBT WEER heel wat beleefd vandaag. Spannend maar doe wel voorzichtig.Je hebt de helft erop zitten ,ga zo door . En verzorg je benen goed .Voor straks welterusten en voor morgen heel veel succes je bent een kanjer.

Anneke en GERM 2021-09-05 22:31:06

Gefeliciteerd met je eerste loophelft. Het is zo af en toe heel spannend om weer op de goede route terecht te komen. Jij gaat letterlijk en figuurlijk op en over onbegaanbare wegen. Je houd er de spanning aardig in. Knap allemaal van jou. Hou je haaks. Pakkerd van mij.

Tamara 2021-09-06 08:26:01

Gefeliciteerd! alweer over de helft, wat een prestatie geweldig.👍👍👍 Nu de 2e helft, maar maak het niet te bond met al jou gevaarlijke klim en klauter werk. Heel veel succes de komende dagen en hoop dat je regelmatig gauw je onderdak vindt. Lieve groeten Marga

Marga Siesling 2021-09-06 12:48:30

En heb je ook nog een typisch Engels ontbijt voorgezet gekregen ? Hoef je 's middags niet te lunchen En als dank voor het aangenaam verkozen het Engelse volkslied gezongen? En had je niet een paar daagjes willen blijven?