Rustdag in Burgos

Spanje, Burgos

Ik dacht laat ik mijn rustdag eens beginnen met een arts naar mijn voetjes te laten kijken.
Na het ontbijt in overleg met de gastvrouw van het hotel met de taxi naar het ziekenhuis gegaan. Volgens de gastvrouw hoef ik niet te proberen om op korte termijn een arts te kunnen bezoeken.
Oké. Dan naar het ziekenhuis.
Ik denk dat ik in zes wachtkamers heb gezeten. Ze hebben zelfs foto’s gemaakt van beide voeten. Protesteren hielp niet. Dat was nodig werd er gezegd.
Uiteindelijk natuurlijk bij de dokter, die keek er even naar en schudde zijn hoofd.
Vier tenen werden er verbonden en ik kreeg te horen, voorlopig niet lopen.
Dat moest ik ff verwerken. Weer dagen stil zitten had ik geen zin in. Na wat denkwerk heb ik besloten om door te lopen, maar voorlopig een aantal korte etappes te gaan doen. Ongeveer 10 km per dag. Rustig opstarten, tempo wat aanpassen en elk uur een pauze inlassen.
Moet kunnen lijkt mij.
Als het helemaal niet meer gaat stop ik er maar mee. Maar dan moet het ook echt niet meer gaan.
Wel een beetje zonde van mijn vrije dag. De hele morgen zoet geweest in het ziekenhuis.
Het was vanmorgen behoorlijk koud, maar inmiddels is het heerlijk weer. Ik heb een paar keer op een terrasje gezeten en dus ook wel genoten.
Ik zit in een hotel net buiten het centrum, en zie hier geen pelgrims voorbij komen. Ik het centrum waren ze er wel. Met verschillende nog ff gekletst. Was best gezellig daar.
Ook gelijk naar de kapper geweest. Moest niet zoveel af, maar alles weer een beetje gefatsoeneerd. Wassen en watergolven.
Verder wat boodschappen gedaan voor morgen en op een terrasje bij het hotel nog een biertje gedronken.
Vanavond ga ik weer bij de pizzatent eten, dat is mij gisteren goed bevallen.
Een rustdag die eigenlijk ook weer snel voorbij is.
Morgen een plekje gereserveerd in Tardajos.
Hopen dat ze daar dekens hebben.
Een wat korter verhaal en minder foto’s. Ik heb ook minder te vertellen over deze dag.

Nog even over jullie opmerkingen over de dekens. In veel refuges zijn de dekens weg gehaald ivm COVID. Meestal kan ik er wel eentje krijgen voor één of twee euro, maar soms ook niet. Dan staat er aangegeven alleen welkom met slaapzak. Dat zie je dan pas als je er bent.
De dekens die dan worden gebruikt, worden na gebruik gereinigd.
Het is dus niet echt vreemd als er geen dekens zijn.
Ik had gewoon pech, geen dekens en een koude locatie.

Prachtige foto's enkan me voorstellen met het eind in zicht dat je niet wil opgeven en verstandig ommkleine afstanden te lopen maar doe voorzichtig want je wil nog langer mee toch? Liefs Bregit

Bregit 2021-10-07 18:28:45

Heel verstandig om naar het ziekenhuis te gaan Je voeten zijn belangrijk daar moet je nog even mee doen en kan me ook wel indenken met het einde in zicht dat je het wil afmaken Rustig aan een paar dagen en ik weet als het helemaal niet meer gaat dat je er mee stop Maar daar gaan we maar niet van uit Een goede nachtrust doet wonderen en ik hoop dat er wat dekens voor je zijn Voor straks welterusten

Frits en Nel 2021-10-07 18:58:04

Hopen dat het voorlopig inkorten van de afstanden voldoende soelaas biedt. Anders in een mooie plaats een paar dagen echte rust ? We leven mee.

mary en wim welmers 2021-10-07 19:01:20

Niks zonde van je dag..het was nodig om door de mangel te gaan..goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan..foto's maken bleek gewoon nodig. Tenslotte rust dat hele lijf van jou op die 2 voeten..je kunt ze nu eenmaal niet effies afschroeven en vervangen Nico! Dekens wassen/ stomen na gebruik ivm covid.? Eigenlijk wel logisch..helemaal niet aan gedacht.. Maar ik hoop dat je vannacht wèl iets warms over je heen kan trekken en je lekker slaapt. En sokken aan ..warme voeten betekend een warm lichaam.. Vanavond in ieder geval behoorlijk te eten bij de Italiaan..straks lekker slapen..morgen verfrist weer op..en minder lopen per dag? Jij voelt zelf wel hoeveel je aankan..en als dat niet lukt..jammer dan.. Je moet nog langer mee. Ik wens je veel wijsheid..sterkte, succes..en groeten vanaf de Blauwe Reiger .💐👋Ria

Ria Juffermans 2021-10-07 19:08:47

Wij sluiten ons bij de vorige schrijvers aan,en hopen en 🙏🙏dat je het red met wat minder km en meer rust.Alle sterkte en luister naar je lichaam.lieve groetjes

Riet en Tjalling 2021-10-07 19:40:53

Met veel plezier lees ik elke dag jouw verslag. Al gebeurt er soms niet veel, je weet de bladzijdes altijd vol te schrijven en het is dan weer een mooi lang verhaal met prachtige foto's - altijd leuk om te lezen. Vanavond schrijf je: mocht het echt niet meer lukken, dan stop ik ermee. Nou, dat zou ik zeker niet meer doen. Ik zou zeggen: lukt het niet, dan ga ik weer terug. (Geintje) Het is een hele prestatie wat en hoe jij het doet. Jammer van de dekens, goede nachtrust is toch belangrijk. Misschien kun je ergens onderweg een slaapzak op de kop tikken. De nachten worden ook steeds kouder en dat valt dan knap tegen..Luister goed naar je lichaam en houd vol. Denkend aan je en groetjes. Fanny.

gerard en fanny 2021-10-07 19:55:53

Helemaal eens met de vorige schrijvers, je krijgt maat een paar voeten, en daar moet je het nog een tijdje meedoen. Afwachten, wat de kortere routes met je doen. Jammer dat je zo ver zit, anders had ik een lekkere pint met je gedronken, en je op het matje geroepen. Daar was jij vroeger ook zo goed in door met die grote wijsvinger te zwaaien. Neem een kleine rustpauze. Wij denken en leven allemaal met je mee. Dikke pakkerd van mij.

Tamara 2021-10-07 20:05:18

Misschien je rugzak laten vervoeren naar de volgende lokatie Nico? Wordt ook veel gedaan en scheelt veel druk op je voeten Maak dat je een lichtgewicht slaapzak ergens kan krijgen Burgos heeft vast wel een Decathlon of andere outdoorwinkel Niks zo akelig om het koud te hebben in je slaap Wij hebben ook wel eens onze regenpakken erbij aangetrokken om het warm te krijgen toen er ook geen dekens aanwezig waren Hartelijke groet uit Egmond en 'ou kêêp 'oor!!

Marian Zwaan 2021-10-07 20:40:34

Nico , het voorstel van Marian , om je bagage te laten vervoeren , lijkt me een goed voorstel, en dan +- 10 km lopen , dit zullen je voeten zeker goed doen , want opgeven , lijkt mij niets voor jou , na 1300 km . groet, uit Noord-Scharwoude

Henk Ursem 2021-10-07 23:24:43

Heel verstandig om langs het ziekenhuis te gaan. Ik hoop dat je je oortjes in had en het ook kon verstaan. Ik dacht zomaar, waarom doe je deze afstand niet net als vorige keer. Goed onderkomen en je bagage laten bezorgen, dan hoef je geen slaapzak mee te zeulen,,🧳je kinderen kunnen je er wel mee helpen. Toi, toi toi en liefs🐋

Henny 2021-10-08 00:07:33

Nico wij sluiten ons aan bij Ria Juffermans.Hoop dat je zelf voelt wat je aankan.... en als dat niet lukt......Jammer dan.... Nico jee moet nog langer mee.Heel veel sterkte en succes.liefs van ons