Van San-Juan-de-Ortega naar Burgos, 26,5 km

Spanje, Burgos

Slecht geslapen. Er was geen deken beschikbaar, en de nachten zijn inmiddels best koud geworden. Mijn kleren gebruikt als deken, maar kon niet echt warm worden. Wat ik gisteren al schreef, koud hoor om naar het toilet te gaan. En deze oude man moet er ‘s nachts toch vaak twee keer uit.
Om 06.45 uur ging het licht aan. Ik had geen wekker gezet, dat is niet nodig als je in een volle kamer ligt. Rustig opgestaan en nu was ik echt de laatste die het huis verliet.
Het lijkt wel of iedereen gelijk haast heeft. Eerst naar de buren gegaan om een ontbijtje te bestellen.
Daarna om 08.15 uur vertrokken.
Het eerste stuk weer door een bos gelopen. Na de bossen volgt een weids dal, met zicht op een paar leuke plaatsjes.
Eerst in Ages koffie gedronken, en daarna ook nog een keer in Atapuerca. Gelijk een belegd broodje gekocht voor onderweg.
Weer een mooie route vandaag. Prachtige vergezichten.
Nadat ik nog een keer was gestopt in Cardenuela, volgde er een aardige klim naar de hoogvlakte Matagrande op en hoogte van 1081 meter.
Daar staat een groot houten kruis. Ook daar worden steentjes bij gelegd, net zoals het ijzeren kruis later op de route.
Op een gegeven moment zie je Burgos in de verte liggen, maar de weg ernaar toe is nog lang.
Nadat je weer bent gedaald zijn er twee mogelijkheden. Ik heb voor de kortste route gekozen. Was wel wat saai, maar dat kwam beter uit qua ligging van mijn hotel. Wel een mooi plekje gevonden om mijn broodje op te eten.
Zo liep ik Burgos binnen via het industrie gebied.
Om 15.00 uur aangekomen bij het hotel. Deden wel wat moeilijk omdat ik geen paspoort bij mij heb, maar uiteindelijk mocht ik toch naar mijn kamer. Lekker luxe hoor.
Bij het hotel zijn verschillende terrasjes. Best wel gezellig. Natuurlijk mijn biertje gedronken op een terrasje in de zon.
Vanavond lekker gegeten bij een pizzeria aan de overkant van het hotel.
Ik had geen zin om naar het centrum te lopen.
Mijn voetjes verzorgen en lekker naar bed. Wat zal ik slapen.
Heerlijk weer geweest. Veel zon, weinig wind en geen regen.
Vandaag 120 meter stijgend en 270 meter dalend.

Tss .wel een bed..maar geen deken beschikbaar? Wat is dat voor 'n ballentent? Goed dat je volgende bedje in een hotel is👍 Affijn..je hebt je route gelopen..Gelukkig droog vandaag.. Wel een saaie route..maar je hebt het 'm toch maar weer geflikt..en wederom prachtige foto's gemaakt. Klinkt leuk die terrasjes bij het hotel..en bofferd..een pizzeria tegenover het hotel. Lekker slapen..2 dagen rust..dat wordt GENIETEN in hoofdletters.. Effies de tijd nemen om bij te komen.. Succes Nico.. groetjes, Ria Juffermans 👋

Ria Juffermans 2021-10-06 21:03:14

Wel schandalig Nico geen deken op het bed😤😤.Maar nu lekker een hotel,heerlijk voor je.Geniet ervan en van je rustdag.Weer prachtige foto's, van waar je nu loopt. Lieve groetjes van ons.

Riet en Tjalling 2021-10-06 21:31:35

Dat is echt balen slapen zonder een warme deken.. Nee dit onderkomen was niet best😬 Maar gelukkig ben je nu in een hotel met een bed, een dekbed en een toilet. Verzorg je kleine voetjes goed en slaap lekker uit! Dat heb je verdiend! Ik hoop dat je ook een lekker ontbijt kunt rekenenen dat je morgen even bijtankt! Let goed op jezelf, maar dat doe je ook wel.. Een hele dikke knuffel van ons🥰 en slaap lekker!

Tiny en Bert 2021-10-06 21:50:50

Fijn vannacht een bed met deken, wat zul jij lekker slapen Deze dag zit er weer op.Nu lekker in een hotel geniet er maar van.Morgen lekker rust slaap maar lekker uit. Mooie foto's weer. Welterusten voor straks .Liefs van ons

Anneke en GERM 2021-10-06 22:04:02

Niet te geloven, je mag dan Pelgrim zijn, maar je moeten verwarmen met je eigen kleding en de kilte, want warm was het niet dan is het niet te hopen dat dit meer gaat voorkomen. Maar nu slaap je lekker in een hotelletje met een rustdag in het voor uit zicht. Neem het ervan. Pakkerd van mij.

Tamara 2021-10-06 22:05:20

Volgens mij lig je nu al heerlijk te snurken. Wat ben je al ver gekomen zeg. Morgen heerlijk uitrusten en even opladen. Welterusten lieve Nico

Mariette 2021-10-06 22:13:03

Dat kruis op de berg, doet mij denken aan Benidorm. Mooie foto’s weer. Geniet lekker van je vrije dag, want Dat heb je wel verdiend. Hoop dat je ook lekker slaap.💆 Groetjes van mij