Van Vierves sur Viroin naar Rocroi, 31,5 km

Frankrijk, Rocroi

Om 08.30 uur vertrokken.
Vandaag een karig ontbijt. Ook geen lunchpakket mee. Ik heb in het eerste dorpje, Olloy sur Viroin bij de apotheek wat spulletjes gekocht voor mijn voetjes en gelijk iets te eten ingeslagen.
Eigenlijk een dag waar niet te veel over is te zeggen. Bijna de hele dag door de bossen gelopen. Mooie en slechte paden wisselden elkaar af. Toch nog aardig wat kilometers gemaakt.
Onderweg nog een hertje gespot.
In Rocroi nog wat scheerspullen gekocht. Het scheerapparaat dat ik speciaal voor deze trip had gekocht werkt niet echt lekker. Ik lijk wel een zwerver.
Ook nog even gekeken bij de camperplaats van Rocroi. Daar hebben we nog gestaan tijdens onze laatste camper reis. Vond ik moeilijker dan dat ik dacht.
Om 16.00 uur aangekomen bij het gastadres. Een beetje vreemde accomodatie. Een beetje Anton Heijboer achting. Er is nog een Camino loper (Marnix) uit Nederland. Die slaapt achter in de tuin in een tuinhuisje. Hij moest echter bij mij op 2 hoog douchen.
Ik merk wel dat het lastig is als je geen Frans spreekt. Deze gastvrouw zou Engels spreken, maar daar merk ik weinig van. Ze communiceert meer met Marnix omdat hij wel wat Frans kan spreken. Die vertaalt het dan weer voor mij.
We eten hier straks ook, maar de gastvrouw is eerst met haar moeder naar de dokter. Hoe laat ze terug is weten we niet. Dus ook niet hoe laat we eten.
Uiteindelijk hebben we om 20.30 uur gegeten. Moet zeggen het was een heerlijke maaltijd.
Lekker zitten kletsen met Marnix.
Er was ook een België’s stel waar ik Nederlans mee kon spreken. Die hebben nog een paar tosti’s voor ons gemaakt.

Dat zijn pittige kilometers zeg! In de bossen dat is na 60 bomen nog steeds een bos en een beetje afwisseling is misschien wel wat gezelliger maar geen keuze dit keer.. Maar je hebt het er weer op zitten voor vandaag! Wat ben je toch een stoere bink! Dat de camperplaats wat met je doet dat begrijpen we.. altijd weer moeilijk. Ja die Fransen spreken in de dorpjes vaak alleen hun eigen taal en dat kan voor nu heel lastig zijn. Nu maar hopen dat die mevrouw snel terugkomt en dat het eten een beetje smaakt! Liefs 😘

Bert en Tiny 2021-07-30 19:06:48

Dat de camperplaats wat met je deed kunnen we begrijpen.Is die mevr inmiddels terug en nu maar hopen dat ze een beetje kan koken. HEEL VEEL SUCCES VOOR MORGEN😍

Anneke en GERM. 2021-07-30 19:28:20

Wat een prachtige natuurfoto's weer, en wat een kilometers. Hopelijk komt de gastvrouw snel weerom, je hebt wel een lekker bordje eten verdient. Lekker uitrusten, en heel veel succes voor morgen!

Anna 2021-07-30 21:12:54

Wauw wat een kilometers….u zou het rustig aan doen 😇. Fijn dat je daar niet alleen verblijft, kan Marnix mooi de tolk spelen. Slaap lekker en morgen weer verder. Love you 😘

Cindy 2021-07-30 22:30:54

Weer een stukje verder, behandel die kleine voetjes van jou als een baby, je moet er nog een stukje verder mee. Geweldig

Tamara 2021-07-31 10:06:33

Het is nu weer ochtend hier en we hopen dat je toch nog wat te eten heb gehad En heel fijn dat die man een beetje je tolk kon zijn Ja de Fransen doen niet hun best om je te begrijpen en de ouderen daar spreken helemaal geen Engels Hoop dat het vandaag beter is met het eten En op naar de volgende kilometers kanjer

Frits en Nel 2021-07-31 10:14:49

De ene overnachting is blijkbaar comfortabeler en gezelliger dan de ander. Zullen de volgende wel weer meevallen. Fransen zijn best wel eigenheimers. Goed bezig hoor.

Gre en Arthur 2021-07-31 11:30:29

Hoppa, weer dik 30 km! Irritant dat die fransen zo slecht engels spreken, maar gelukkig kreeg je wat hulp met de vertaling… Geeft niks hoor een beetje een ruige baard, ook dat hoort erbij… 👍😘

Chantal en Marco 2021-07-31 13:58:11

X Heb je die bruiden van Anton Heijboer nog ontdekt ? En z'n piespot?