Van Arcy-sur-Cure naar Vezelay, 20 km

Frankrijk, Vézelay

Om 08.45 uur vertrokken.
Gisteravond gezellig met er grote groep gegeten. Er waren nog twee stellen, waarvan één met twee kleine kinderen bijgekomen. Hoewel het allemaal Fransen waren, hielp de Engelse taal om elkaar te begrijpen.
Onze gastvrouw Bridgette had heerlijk gekookt.
Vandaag dus naar Vezelay. Voor ons echt een mijlpaal. Dat betekent dat een derde van tocht erop zit.
Vandaag ook weer een relatief korte dag. Gelukkig maar want het was weer behoorlijk warm. In Asquins bij de supermarkt onze lunch gekocht en onder een boom opgegeten. Niet echt een wereld plek, maar goed genoeg voor twee pelgrims.
Wat leuk is, is dat de kathedraal van Vezelay al van heel ver is te zien. Die steekt echt boven alles uit.
Vandaag drie keer de Mont-Ventoux bedwongen, maar de laatste klim naar Vezelay leek wel de Mout Everest.
Moe maar voldaan aangekomen bij de kathedraal. Dat deed mij meer dan ik had verwacht.
Ons onderkomen is vandaag de pelgrims herberg “ Centre Saint-Étienne Madeleine” , naast de kathedraal.
Ik blijf hier een paar dagen om de wonden van mijn voeten te laten genezen. Ik loop al weken met een open wond op twee tenen, waarvan er één is ontstoken. Ik heb voor maandag een afspraak gemaakt met de plaatselijke arts. Kunnen ook gelijk de hechtingen op mijn hoofd eruit gehaald worden.
Doorlopen lijkt mij nu even niet verstandig.
Henk gaat morgen weer verder, dus dit is de laatste dag samen.
Morgen dus geen kilometers. Ik laat natuurlijk wel iets van mij horen via dit blog.

Rust lekker uit en voorzichtig met die tenen je moet nog zo ver. We lopen in gedachte steeds met je mee.

Bregit 2021-08-14 17:43:37

Goed dat je even rust neem en naar een arts gaat. Hopen dat die een beetje Engels spreekt. Pijn is nml. niet pain.

mary en wim welmers 2021-08-14 17:59:16

Dat klinkt als een heftige dag vandaag.Een heel verstandig besluit om een paar dagen rust te nemen en naar je tenen te laten kijken.Gefeliciteerd met het behalen van 1/3 van de tocht.👍👍🎉🎉🥂🥂Wij zijn nu al apetrots op jouw/jullie.Geniet van je rustdagen. Groetjes Riet en Tjalling

Riet en Tjalling 2021-08-14 18:02:37

Wat goed en verstandig dat je nu een paar dagen rust neemt en naar een dokter gaat voor je voeten. Ook jammer dat jullie's wegen die van Henk en jou nu scheiden, maar wie weet kom je hem weer ergens tegen. Nico neem je rust en geniet er van zodat je straks weer fier verder kan. Ik blijf je met plezier volgen en lees je mooie verslagen Liefs Marga

Marga Siesling 2021-08-14 18:06:38

Mooi verhaal weer Nico. Goed dat je even rust neemt en naar een arts gaat. Pas goed op jezelf en geniet. Xxx

Paul en Danielle 2021-08-14 18:19:03

Heftig verslag toch wel. Ik heb je via Facebook twee fotootjes gestuurd, als tip. Sterkte maandag!!

Richard Keijzer 2021-08-14 18:57:39

Prachtig resultaat deze mijlpaal!! Toppertje💪💪 Dat het je allemaal wel wat wel wat doet is te begrijpen! Het is daar ook zo indrukwekkend..en ja het ligt gewoon zo hoog! Hebben we ook beklommen💪💪 Maar we zijn wel blij dat je nu een pauze inlast om te voeten te laten behandelen. Dat is ook wel noodzakelijk. Maar er een lekker rustig weekend van en geniet van deze bijzonder plaats😘

Tiny en Bert 2021-08-14 19:10:37

Oh ja prachtige foto’s👌

Tiny 2021-08-14 19:11:20

Heel verstandig dat je even een pauze inlast. Santiago de Compastella loopt niet weg en je mag er natuurlijk veel langer overdoen. Wij blijven het heel knap van je vinden, we lezen met veel plezier jouw dagelijks verslag en zijn blij met de mooie foto's. Rust lekker uit en pak een koud biertje! Proost.

Joke en Gerard 2021-08-14 19:42:37

1/3 van de tocht alweer, respect hoor! Wel een gek idee zo de laatste dag samen, toch best veel meegemaakt al samen… Maar natuurlijk verstandig en logisch dat je even wat rust pakt nu. Hoop echt dat de blaren snel weg zullen gaan… 😘

Tal en Marco 2021-08-14 20:08:30

Goh Nico, wat ben je al ver gekomen. Die wond boven je oog is ook best heftig. Helemaal gelijk dat je even rust neemt. Ik geniet van je mooie foto’s en je spannende verslagen, wat een avontuur! Fijn weekend en liefs van mij en natuurlijk ook van Jan

Henny 2021-08-14 20:13:58

Dat er al 1/3 Van je reis opzit, klasse hoor. En heel verstandig om wat meer rust te nemen voor je ontstoken teen. Dat moet goed genezen hoor. Jammer om zonder Henk verder te gaan, maar wie weet komen jullie e elkaar toch weer tegen. Houd je taai, Nico.

Lenie en Jan 2021-08-14 20:38:08

Fantastisch dat je dit gehaald hebt Nico! Ik denk dat ik je morgen wel even ga zien. Groet Margaretha

Margaretha 2021-08-14 21:05:30

Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal! We zijn trots op je! Pak nu even lekker je rust en zorg dat je voeten goed kunnen genezen. Je hebt alle tijd!! Jammer dat je afscheid moet nemen van Henk, maar er komen vast weer andere mensen op je pad! Liefs van ons

Eric en Sandra 2021-08-14 21:26:18

Fijn dat je een paar dagen uit rust dat heb je wel nodig om je voeten even na te laten kijken Jammer is het wel dat Henk dan alleen door gaat Want jullie waren echte maatjes Maar even op de plaats rust is nu het belangrijkste Hou ons op de hoogte ook al wandel je niet

Frits en Nel 2021-08-14 22:33:11

Deze mijlpaal is bereikt geweldig.Maar denk nu eerst aan je voeten die moeten echt nog langer mee dan vandaag en rust even lekker uit . Jammer dat je zonder Henk verder moet. Liefs van ons

Anneke en GERM 2021-08-14 22:41:11

Beste Nico, wat goed dat je een paar dagen rust neemt! Op jouw eigen schema in Excel zou je pas op dinsdag 17 augustus in Vezelay aankomen. Je loopt dus aardig voor op je planning. Even pauze en dan weer rustig opbouwen. Heel veel succes! Groetjes van ons.

Ronald en Trudy 2021-08-14 23:15:52

Aan al de reacties die mij voor zijn gegaan, heb ik niks aan toe te voegen. Je eerste mijlpaal is bereikt. Heel geweldig en gefeliciteerd hiermee. Nu na deze dag even tot rust komen, en afwachten hoe het verder Maandag bij de Arts verloopt. Jammer dat je je maatje even kwijt bent, maar misschien treffen jullie elkaar wel weer. Mooie foto’s Nico..👍👍

Tamara 2021-08-15 08:38:22

Houd moed, Bonne promenade!