Van les-Cars naar la-Coquille, 23 km

Frankrijk, La Coquille

Geen Engels ontbijt, maar niets te klagen. Vandaag iets later opgestaan omdat er een relatief korte etappe op het programma staat. Hazel kwam even vragen of alles voldoende was, maar bleef gelijk gezellig kletsen. Ik kwam bijna niet aan eten toe. Wat een lief mens.
Na het afscheid bracht Cristoffel mij een stukje op weg over zijn eigen grondgebied. Jeetje wat een lap grond hebben die mensen.
Ze vinden het zelf ook wel te groot nu ze wat ouder worden. Zij is 74 en hij is 76.
Ze denken er dan ook over om het geheel binnenkort te verkopen.
Om 08.45 uur vertrokken.
Ik kreeg de instructie om naar de grote zendmast te lopen. Die zie je al van veraf, ook in de tuin van mijn gastadres.
Ook vandaag weer een alternatieve route. Die had ik voor alle zekerheid nog even doorgenomen met Cristoffel. Ik wilde niet weer voor verrassingen komen te staan. Ook nu heb ik dat gedaan om minder kilometers te kunnen maken. Omdat het gastadres niet op de route ligt, scheelt het ongeveer 6 km. Toch de moeite.
Ook nu weer veel kleine meertjes. Dat vind ik opvallend omdat ik steeds vrij hoog heb gelopen. Bij veel van die meertjes is gelijk een recreatiegebied gemaakt. Daar heb ik een paar keer dankbaar gebruik van gemaakt.
Op een gegeven moment zag ik een man die met twee oude tractoren aan hout aan het zagen was. Grappig gezicht. Wel en hoop lawaai.
In begin heb ik nog aardig moeten klimmen, maar later viel het allemaal erg mee. Een beetje Kattenberg (Heiloo) kaliber.
Nog een foto gemaakt van twee geparkeerde auto’s. Volgens mij moeten die er al ff staan.
Ook vandaag weer getroffen, cappuccino gedronken.
Wel wat meer pauze genomen, het was behoorlijk warm.
Om 14.45 uur aangekomen bij de refuge. Helaas die was nog dicht. Mag er pas om 16.00 uur naar binnen. Er was een vrouw aan het werk, van haar mocht ik wel mijn rugzak alvast binnen zetten. Gelijk mijn sandalen aan getrokken.
Toen maar naar een cafeetje gelopen om een biertje te drinken. Heb ik dat alvast maar gehad. Ook ff tijd om voor morgen een overnachting te regelen. In één keer gelukt. Moet wel wat meer kilometers maken dan vandaag. Dichterbij lukt niet of ik moet genoegen nemen met 16 km. Dat is me een beetje te weinig. Ik ga nu naar Sorges. Het is niet zo erg dat het wat langer is, mag daar toch pas om 16.30 uur naar binnen.
Straks hier eten dus daar heb ik geen zorgen over.
Inmiddels zijn we met 5 pelgrims. Hier staan 2 stapelbedden en twee losse bedden. Er mogen maar 4 personen binnen slapen. De 5de slaapt buiten in een tentje (foto). Allemaal verschillende nationaliteiten, een Belg een Braziliaan een Fransman en een Duitser.
Is wel krap zo met zijn vieren in een klein hok.

Dat is ook een veel Te klein tentje Voor jou Nico Of Je voeten moeten buiten boord Lees iedere avond met veel plezier je verslag Straks in boekvorm Dick en Carolien

Dick en Carolien 2021-09-06 18:15:27

Dat was vandaag gelukkig weer een gewone, maar wel warme loopdag! Fijn dat het allemaal niet erg veel klimmen was en dat je ook even lekker van het water kon genieten. Met warm weer is dat natuurlijk een lekkere stop! Bij het huis met de helmen woont vast een fan van Max Verstappen😉 Lekker dat je ook morgen al een plek heb gevonden en ja erg krap is het voor vannacht wel en misschien ook wel warm! Als jullie nu maar niet allemaal snurken anders komt er van slapen weinig! En geen keten vannacht hè! Voor straks eet lekker en hopelijk wel unie bonnen nuit! Knuffel van ons!

Tiny en Bert 2021-09-06 18:19:36

Bonne nuit moest het zijn…

Tiny 2021-09-06 18:20:35

Ja Nico, je bent nu in le coc

Henny 2021-09-06 18:49:38

Je bent nu in la coquille (dat betekent de schelp). Iets westwaards ligt SAN Saud. Daar is de camping le Verdoyer.,waar ons huisje was. Je slaapt daar dus vlak in de buurt. Mooie foto’s weer en je zit weer lekker aan een biertje. Toi, toi, toi en en route richting Perigueux. Slaap lekker en niet snurken of snotteren. Knuf

Henny 2021-09-06 18:58:54

En weer een dag dichter naar het einddoel🙄 Wel apart die verschillende locaties..en mensen.. Ik heb in ieder geval weer genoten van je reisverslag Nico... je kan er wat van 👍 En wat betreft die kleine kamer voor 4 personen, ik hoop ik dat het raam of deur op een kier wat frisse lucht kan bieden.. Voor strakjes...slaap lekker..en morgen gezond weer op o.k? Lieve groet kanjer!! Ria

Ria Juffermans 2021-09-06 19:03:05

Ws t een prachtig weer had je vandaag. Een strak blauwe lucht. Dit zijn de mooiste afstanden per dag, denk ik. Voor straks eet smakelijk en welterusten.

Lenie en Jan 2021-09-06 19:05:49

Wij sluiten ons aan bij alle reacties Nico .Hopen dat je vannacht goed kan slapen met zo veel mensen ende warmte sterkte.heelveel succes voor morgen.Liefs

Anneke en GERM 2021-09-06 22:45:10

Als ik goed tel, is er de slaapkamer plaats voor vijf personen. Dat is toch wel een beetje teveel, maar er was blijkbaar niets anders. Hopelijk komen jullie de nacht goed door.We wensen je voor morgen weer succes, ook met de voetjes.

gerard en fanny 2021-09-06 23:14:56

Wat hebben wij het thuis goed met onze riante slaapplaatsen. Ook hier weer een zomerse dag.Verder sluit ik me aan bij de overige reacties. Voorzichtig, en pas op je kleine voetjes. Pakkerd van mij.😅

Tamara 2021-09-07 09:39:20

Die 2 geparkeerd auto's , zeg weggemoffelde auto's zullen wel radarwagens zijn geweest, of jij niet te snel liep. Welterusten in ieder geval met zo'n bont gezelschap. Snurkt lekker weg.