Van Reims naar Epernay, 33,2 km

Frankrijk, Épernay

Om 08.30 uur vertrokken.
Marnix was zoals gewoonlijk al heel vroeg vertrokken. Henk en ik zitten meer op hetzelfde schema.
De zusters hadden netjes het ontbijt voor ons klaar gezet, zelfbediening dus. Mochten ook broodjes mee nemen. Eerst nog even naar een grote zaak van Intersport gelopen. Ik wilde toch nog even kijken of ik daar een regen cape kon kopen. Helaas gesloten.
Na wat zoeken kwamen we weer op de route. Dat was even lastig omdat de route door een tunnel onder de snelweg door ging. Die tunnel was inmiddels gesloten, waardoor we de route moesten veranderen. Een viaduct werkt ook.
We hadden nog geen onderdak gevonden, en ook enkele telefoontjes waren vruchteloos.
Henk en ik hebben besloten om nog een tijdje samen te blijven. Lopen doen we echter in ons eigen tempo. Omdat we nog geen onderdak hadden hebben we besloten om door te lopen naar Epernay. Wel weer een aardige afstand, maar daar is meer keus. De plaatselijke VVV was onze ontmoetingsplaats.
Dit keer een eigen route gemaakt omdat lopen via de pelgrimsroute te lang zou zijn.
Een eigen gemaakte route is echter niet altijd een succes. Je moet dan constant op de navigatie kijken om op de route te blijven.
Mooie en saaie stukken wisselden elkaar af. Ik heb zeker 2 uur gelopen zonder iemand tegen te komen. Ook moest ik een stuk langs een drukke weg lopen (zal niet meer doen Cindy), dat vond ik best wel gevaarlijk. Vervelend vond ik dat ik paden in het bos moest lopend die er gewoon niet waren. Improviseren dus.
Uiteindelijk elkaar dus weer getroffen in Epernay.
Onderdak gevonden bij een hotel van Première Classe. Tijdens het bellen moesten we € 80,- betalen. Toen we aankwamen en ons als pelgrim voorstelde kregen we € 20,- korting, plus een stempel. Jacobus heeft ons weer geholpen.
Uit eten geweest bij de plaatselijke MacDonald.
Ook vandaag weer goed weer gehad.
Morgen gaan we naar Montmort-Lucy.

Oh dat was weer een heftige afstand! Je wilde natuurlijk aan de champagne van Moet en Chandon😉Die overigens heel lekker is! Maar mooi dat het je toch is gelukt de route weer op te pakken en fijn dat je aan Henk zo’n een prettige mede pelgrim hebt! Morgen een iets korte route en dat is met je voetjes welkom! Voor straks slaap lekker en morgen veel succes! Lieve groetjes😘

Bert en Tiny 2021-08-04 20:16:01

Het is zo af en toe zeer spannend, door van route te veranderen. Heb je veel regen gehad, omdat je naar regenkleding zocht? Toch fijn dat je met die mijnheer Henk loopt, kan je toch even je gedachten verzetten. Ik geloof dat ik de tocht naar Rheims heb gemist.vele groetjes.

Tamara 2021-08-04 21:12:10

Zo, beste afstand weer! En gelukkig weer een onderkomen kunnen vinden en eindelijk weer eens gezond gegeten 😂 Goed dat we toch niet allemaal kunnen zien, zo’n drukke weg bewandelen is niet echt ideaal natuurlijk… Ik ga mij voortaan ook aanmelden als pelgrim wanneer ik in een hotel aankom, scheelt toch weer een beetje… Maar het is jullie gegund en hebben het dik verdiend weer! Slaap lekker voor zo…😘

Tal en Marco 2021-08-04 21:46:21

Wat een afstand…morgen hopelijk ietsjes minder km’s…. Fijn dat jullie toch een onderkomen hebben kunnen vinden. Ik blijf het bijzonder vinden wat je doet. En blij dat je sommige dingen, zoals de drukke weg pas later leest. Doe ajb voorzichtig. 🙏🏻😘