Van Givet naar Vierves sur Viron, 23 km

België, Vierves-sur-Viroin

Om 08.15 uur vertrokken.
Grappig, bij het ontbijt had dezelfde vrouw dienst die gisteravond mij had geholpen met het bellen. Zij gaf mij een papieren zak en gaf aan dat ik mee mocht nemen wat ik nodig dacht te hebben. Dat is nog eens gastvrij. De andere gasten keken een beetje jaloers.
Eerst dus weer 2,5 km lopen om de route weer op te pakken. Eigenlijk niet veel van Givet gezien.
Wel was het enorme fort, Charlemont, goed te bewonderen. (foto)
Nog een klein stukje langs de Maas gelopen. Ik had de keuze om over een pad met hoog en nat gras te lopen of langs de gewone weg. Heb maar voor de eerste optie gekozen. De auto’s reden zo hard en nauwelijks een berm.
In Aubrives wilde ik koffie drinken. Toen ik aan iemand vroeg waar ik dat kon doen, werd ik gelijk uitgenodigd om bij hem koffie te komen drinken.
Hoe gastvrij en vriendelijk.
De hele morgen geen route aanwijzing gezien. Frankrijk doet daar kennelijk niet zo veel aan. Pas toen ik weer in België was waren de schelpen weer in ruime mate te zien. Dat loopt toch wel makkelijker.
Zonder dat ik het in de gaten had heb ik een kortere route genomen. Nu ongeveer 5 km minder gelopen dan ik had verwacht.
Opvallend plaatsje langs de route is Hierges. Dat is echt een mooi dorpje. Er staat boven het dorp ook een groot renaissance kasteel.
Vandaag een mooie route gelopen. Wel meer klimmen en dalen, maar dat hoort nu eenmaal bij deze streek.
Om 15.00 uur aangekomen bij het hotel.
Eerder dan ik had gedacht, ook wel lekker om iets langer rust te hebben.
Kamer valt wat tegen, maar past wel bij hetgeen ik aan het doen ben. Ik kan hier in ieder geval ook iets eten. In hetzelfde pand is ook een restaurant.
Vandaag goed wandel weer geweest. Wel weer wat dreigende wolken, maar geen regen.

Heel goed gedaan Nico,even compenseren met gisteren.En wat ontmoet je lieve mensen!!!!!! Ja ze hebben heel veel respect voor de Camino,s ,en wij voor jouw. Mooie foto,s weer, met prachtige hollandse luchten. Tot nu toe tref je het met het weer dus,we duimen voor je dat het zo blijft. lieve groet Riet en Tjalling

Riet en Tjalling Alkema 2021-07-29 18:40:00

Wat een kanjer ben je toch.Alweer een land bereikt en zulke aardige mensen ontmoet. Wij vinden het fantastisch om jou te volgen. Elke dag een mooi verhaal en mooie foto’s. Dat je daar nog zin in hebt na zo’n hele dag op pad. Morgen weer goed wandelweer hopen wij.

Wim en Mary Welmers 2021-07-29 19:05:41

Zo Nico, je doet het toch maar. Ik vind het nu al een gouden medaille waard. Mooie foto’s en smalle paadjes. Jouw maat schoen past er precies op. Fijn dat je je eigen tempo aanhoud. Veel geluk weer morgen. Lieve groet

Henny 2021-07-29 19:14:34

Wat fijn om te lezen dat je van die aardige mensen tegenkom! Daar zouden heel wat mensen wat van kunnen leren! En lekkere broodjes mee mogen nemen hoe leuk is dat! Geen koffie kopen naar gezellig van iemand krijgen! Trots op je hoe je dit allemaal doet!! Nu ook gelukkig nog een paar km korter , en dus weer even een dag om je “pootjes” iets minder lang te belasten!! Voor straks slaap lekker en op naar morgen! Lieve groetjes 😘😘

Tiny en Bert 2021-07-29 19:45:55

Goeie keus gemaakt, wat een prachtig pad. Misschien heel stil en eenzaam, maar beslist veel mooier dan razende auto's. Bij spontane mensen koffie drinken, waar vind je dat nog,GEZELLIG. Heerlijk een paar momenten extra rust, heel veel succes voor morgen.

Anna 2021-07-29 19:55:55

Wat een ervaringen zo met je wandeltocht. Prachtig om te lezen. En de foto's erbij maakt het af. Ga lekker zo door, kanjer. 👍👍👍

Lenie en Jan 2021-07-29 19:59:18

Geweldig je doet het toch maar .Fijn dat je van die lieve mensen ontmoet onderweg .En wat een mooie foto's. NICO ook voor morgen vast veel succes.Slaap ze voor straks liefs van ons.

Anneke en GERM. 2021-07-29 20:45:06

Met je charmes krijg je dus veel voor elkaar…;-) Hier en daar een drankje, extra broodjes bij het ontbijt… Lekker om een keer wat minder km’s te hoeven lopen, zijn er toch al heel veel zo bij elkaar… Echt petje af hoor! Morgen dus echt het hoofdstuk Frankrijk, ben heel benieuwd wat je dat allemaal weer gaan brengen… Lekker op je af laten komen… Slaap lekker en morgen weer heel veel succes en plezier😘

Chantal en Marco 2021-07-29 21:19:05

Goed bezig vriend!!We zijn trots op je🙏

Eric en San 2021-07-29 22:09:00

Fijn om weer je verslag te lezen En wat doe je het goed en heerlijk dat de mensen vriendelijk en hulpvaardig zijn Maar kan ook niet anders want het is wel een prestatie wat je aan het doen ben We kijken weer uit naar je volgende verslag

Frits en Nel 2021-07-30 08:00:56

Jij straal waarschijnlijk veel charme uit voor de mensen die jouw pad kruisen. Vandaag gaat het frankrijk gebeuren beginnen. Ik hoop dat het weer meezit voor jou. Hier krijgen we wat regen, en vanavond harde wind. Mooie foto’s. Geweldig van jou.