Van Charost naar Sainte- Fauste, 28 km

Frankrijk, Sainte-Fauste

De twee pelgrims zijn twee Franse dames en zussen, Françoise en Isabelle. Dat ik bij Jopie en Bert vandaag ging waren ze al geïnstalleerd.
De taal is geen probleem, Françoise spreekt ook goed Engels. Grappig is dat ik ze al een keer onderweg tegen was gekomen. Ze kwamen nu ook net als ik, uit Bourges. Hun eindbestemming is ook Santiago. Françoise heeft nog een paar telefoontjes voor mij gepleegd. Ik kon eigenlijk niet goed een volgende bestemming vinden. Uiteindelijk zelf toch een gevonden.
We gingen alle drie op tijd slapen, wel zo fijn in zo’n kleine ruimte.
We stonden ook bijna gelijk op. Ik ben gelijk gaan ontbijten om de dames wat ruimte te geven.
Om 08.00 uur afscheid genomen van de dames.
Bij Jopie en Bert was alles nog stil.
Gisteravond afgesproken dat ze mij nog een dag achtervolgen. Vanavond gaan we pannenkoeken eten.
Ik zie al een paar dagen de maan aan de hemel staan als ik vertrek. Ik heb er een foto van gemaakt. Is niet zo goed te zien. Maar toch geplaatst.
Het eerste gedeelte tot aan Issoudun liep als een trein. Weinig asfalt maar veel redelijk verharde paden. Ook een lang stuk weg speciaal aangelegd voor de vele windmolens in deze omgeving.
In Issoudun eerst koffie gedronken en later wat lekkers gehaald bij de bakker. Dat moet eigenlijk andersom, maar de koffie was er gewoon eerder.
De tweede helft van dag kostte me meer moeite. Ik had moeite om het tempo er een beetje in te houden. Maar goed ik lag aardig op schema dus rustig aan gedaan. Om 15.30 uur aangekomen bij de overnachtingsplaats.
Dat is een stacaravan op het erf van een grote boerderij. De eigenaar had aangegeven dat er niemand thuis zou zijn, maar de caravan was niet op slot. Voel ik natuurlijk weer aan de verkeerde deur. Die was wel op slot. Nou gelukkig herstelde ik die fout, net toen ik dacht: “ dat heb ik weer”.
Wel liep er een grote zwarte hond, met de naam Rackham, rond op het erf.
Ik was al gewaarschuwd om niets buiten te laten slingeren, want deze hond neemt alles mee. Ik hing de was aan de lijn, maar dat trok hij er zo weer af. Gelukkig was er ook een lijn hoog bij de caravan. Daar hing het veilig.
Even later arriveerde er nog een pelgrim, een Fransman genaamd Max. Natuurlijk geen woord Engels. Die probeerde ik te waarschuwen voor de hond. Toch zijn was ophangen, je raad het al de hond er met zijn was vandoor.
Bert en Jopie waren inmiddels ook gearriveerd. De camper mocht bij de stacaravan worden gezet van de eigenaar. Maar ook die was niet veilig voor de hond. Het is Bert gelukt om de hond op te sluiten in zijn hok. Nu dus ff geen last meer van. De was gelijk weer in de zon gehangen. De Fransman is wel zijn pet kwijt.
Vanavond eten we dus op mijn verzoek pannenkoeken. Dat leek mij wel eens lekker voor een keer. Bert staat dus weer in de keuken.
Marco en Eric hebben op mijn verzoek een hotelletje geboekt voor morgen. Op de telefoon gaat dat wat lastig, tenzij je al weet wat je wilt. Nu was ik wat aan het zoeken. Op de computer is dat dan wat makkelijker.
Een hotel geboekt in Le-Poinconnet, net onder Chateauroux. Als het goed is blijf ik rond de 20 km. Een rustige dag dus.

Sinds vanmiddag weet ik dat ik je reisverslagen kan lezen..ik vind je een topper Nico.. en geniet van je verhalen en foto's. Alvast eet smakelijk van de typische Hollandse lekkernij tw Pannekoeken bij onze buurtjes Bert en Jopie..en veel succes met het vervolg van je reis. Groeten, Ria Juffermans

Ria Juffermans 2021-08-28 19:41:27

Hoi Nico Het is alweer een tijdje geleden dat ik een mailtje stuur Je bent het Toppertje van de Blauwe Reiger We doen het je niet na. Ik kijk iedere avond of er al een berichtje is uit La Douce France Je bent over de helft Zorg goed voor die tien teentjes en voor de rest Dick en Carolien

Dick en Carolien 2021-08-28 19:52:45

Wat weer een geweldig verhaal Nico, vooral met die hond,ik zie het voor me Bert achter die hond aan😂😂😂 Toch leuk dat ze je nog even verwennen met pannenkoeken helemaal top.Doe ze de groetjes en voor jouw morgen weer een fijne wandel etappe.Goed dat je weer eens een hotelletje neemt,je verdient het. Lieve groetjes Riet en Tjalling.

Riet en Tjalling 2021-08-28 20:17:33

Nico topper wat mooi dat je dit doet heel veel succes nog en zorg goed voor jezelf ...ik kijk uit naar je volgend verslag leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Dikke knuf van mij xxx

Diana Zwart 2021-08-28 20:18:18

Leuk dat je weer bekende mensen tegen bent gekomen. En zo te lezen vroeg op pad! Hier lijk je gelukkig geen last te hebben gehad dat bakkers gesloten zijn! En brood en wat lekkers daar hebben ze hier ruime keuze in!! Maar die hond ja daar moet ik eigenlijk wel om lachen! Wel sneu voor de Fransman dat hij zijn pet kwijt is😅 Wel heel erg lief dat Bert vandaag pannenkoeken voor je bakt!! En lekker. Morgen in een hotel! Dat is wel weer even goed om jezelf te verwennen! Nog een fijne avond en morgen hoef je niet zo vroeg weg!! Lieve groetjes 🍀😘

Tiny en Bert 2021-08-28 20:23:48

Hoi NICO IK SLUIT ME HELEMAAL AAN BIJ HET VERHAAL VAN TINY EN BERT .HEELVEEL SUCCES MORGEN EN EEN FIJNE AVOND EN WELTERUSTEN.TOT MORGEN.

Anneke en GERM 2021-08-28 20:59:30

Niet alleen leuk om jou verslagen te lezen, maar ook de reacties iedere keer weer… Super lief ook! Morgen gelukkig een “korte” afstand… Slaap weer lekker en succes alvast weer voor morgen… Spanje komt steeds dichterbij… 😘

Tal en Marco 2021-08-28 22:10:54

Je Zal nu al Liggen slapen maar voor morgen Toi Toi.

Anneke en Jaap. 2021-08-28 22:15:14

Het is net een lachfilm, wat er daar bij jou allemaal afspeeld. Van slapen in een kleine ruimte met 2 dames, tot een dolle hond, die zich vastbijt aan wasgoed dat aan een lijn hangt. Gezellig aan de pannekoeken, en vandaag een kortere afstand. Wij zouden een afscheidsborrel doen op het strand het meeste uit de cabine halen(dit wordt alweer de laatste week om van het hok gebruik te maken). Maar het miezerde net, nu gaan we maar in het strandpaviljoen wat eten en drinken.wat leuk vandaag met Marco en Erik. Iedereen de groetjes. Pakkerd van mij.

Tamara 2021-08-29 13:16:35

Hoi Nico leuk om je verhalen te lezen en de camino kriebels komen wel boven drijven. Fijn dat ik via je verhalen even een stuk mee kan lopen. Rustig aan; de reis is het doel en niet de bestemming!

Monique 2021-08-29 16:48:40

Hebben jullie bij vertrek Rackham wel weer uit het hok gelaten ? En had tie een pet op ? Vanavond poffertjes op het menu ? Ook lekker.

mary en wim welmers 2021-08-30 15:44:08

Blijkbaar gaat het lopen en de verhaaltjes je goed af. En nu volhouden tot aan............ Succes, Henk Swinkels