Van Virgen-del-Camino naar Hospital-de -Obrigo, 27 km

Spanje, Hospital de Órbigo

Laat ik maar met het slechtste beginnen. Cindy komt niet. Marco gelukkig wel. Ze zouden vanmorgen samen vliegen volgens het IPB principe. Dat betekent dat je mee kunt als er plaats is. Er waren ongeveer 10 plaatsen beschikbaar, dus dat zou moeten lukken. Op het laatste moment zat het vliegtuig toch vol. Ze waren al ingecheckt en de koffer was ook al bij het vliegtuig. Balen hoor. Marco heeft nu alleen een vlucht later kunnen boeken, dus die komt straks hierheen. Ff de knop omzetten, en dat is gelukt.

Vanmorgen geen ontbijt. Er was gezegd dat er om 08.00 uur ontbijt zou zijn. Toen ik om die tijd beneden kwam was alles donker en dus zeker geen ontbijt. Buiten was het trouwens ook nog donker.
Gelukkig voldoende plaatsen op de route, je mag er van uit gaan dat er ergens wel wat te krijgen is.
Na ongeveer 45 minuten een mix tussen een winkeltje en een cafeetje. Voor € 5,- twee belegde broodjes, koffie en een glas zelf geperste jus-de-oranje. O ja ook nog een banaan.
Later om een uur of elf nog koffie gedronken. Koffie voor € 1,20 incl. een plak cake.
Volgens het routeboekje is het vandaag de laatste echte vlakke etappe. Vanaf morgen zal het landschap gaan veranderen.
Nu nog de hele dag op een pad langs de doorgaande weg gelopen. Niet saai, maar wel eentonig.
Ik had bij een bakkertje een stuk brood gekocht, dik belegd met kaas voor de lunch. Daar betaal je dan een paar euro voor. Daar hoef je niet zelf voor te klooien.
De laatste 8 km weer van schoenen gewisseld. De rugzak wordt dan wel wat zwaarder, maar als die eenmaal op je rug hangt gaat het wel. Ik had ook alles weer gewoon in de rugzak bij me.
Om 15.00 uur aangekomen in het hotel.
Ik had mijn kamer geannuleerd en heb nu de kamer genomen die eigenlijk voor Cindy was bestemd. Ik kon makkelijk annuleren, maar de kamer voor Cindy moest gewoon betaald worden.
Dat doe ik morgen ook weer.
Het weer was vandaag compleet anders dan gisteren. Niet koud maar wel bewolkt. Ook zag ik dreigende wolken voorbij komen, maar gelukkig geen regen gehad.
De enige bekende die ik heb gezien is Karin, die is hier ook. Zij kwam een doosje Ibufen brengen, dat ze een paar dagen geleden voor mij had gekocht. Zij denkt dat dat beter helpt voor de pijn. Ga het maar gewoon ff proberen.
Ik moet nog bedenken of ik ga wachten met iets te eten tot Marco hier is. Straks ff horen hoe laat hij hier zal arriveren. Ik hoorde dat zijn vlucht wat was vertraagd.
Samen is gewoon gezelliger. Maar het knort nu al een beetje.
Wel alvast mijn biertje genomen.
Na overleg met Marco ben ik maar wat gaan eten. Hij verwacht niet voor 22.00 uur aan te komen.
Over toevalligheden gesproken. Bij het restaurant kwam ik Karin tegen. Gezellig samen gegeten.

Wat jammer dat Cindy niet mee kon kan me zo voorstellenbdat je je zo verheugde ze weer te zien gelukkig Marco wel geniet er maar van geeft je zoveel kracht succes weer morgen en met de laatste loodjes . Liefs Gregit

Bregit 2021-10-16 21:04:56

Wat een tegenvaller dat de vlucht niet doorging voor Cindy..maar gelukkig voor Marco een latere vlucht. Hij komt vanavond laat maar zijn bedje is al gespreid. Dus vanavond laat een hereniging ? En hopelijk is er morgen voor Cindy een plek in het vliegtuig ..🙏 Vandaag evengoed 27 km gelopen....goed van je. Vanavond lekker eten...een drankje erbij..en later met Marco toosten op de hereniging? Slaap lekker Nico..💤 je voeten goed insmeren dan kunnen ze even bijkomen. Tot morgen..ik hoop dat Cindy dan ook komt..een dagje bij het hotel rondhangen..stadje verkennen.. is niks mis mee..Succes 👍 Groeten, Ria Juffermans 👋

Riajuffermans 2021-10-16 21:33:12

Wel jammer van Cindy hadden jullie je zo op verheugd maar dat is onmacht en fijn dat Marco Wel komt al is hèt dan wat laat Morgen weer een nieuwe dag en gezellig met Marco en met ze tweeën lopen is ook weer gezellig geef hem een dikke knuffel van ons En morgen een gezellige dag

Frits en Nel 2021-10-16 21:33:50

Wat jammer dat Cindy niet mee kon. Ze had zich er zo op verheugd en jij ook om je meissie te zien. Morgen dus een zwaardere route. Marco valt met zijn neus inde boter. Jullie zitten nu al. Lekker te kletsen. Slaap lekker allebei en een dikke knuffel van mij.

Henny 2021-10-16 22:24:08

Nou Nico,dat is balen natuurlijk. Hier hebben jullie zich erg op verheugd om elkaar na zo'n lange tijd elkaar weer te zien. Voor Cindy is het helemaal balen, maar met Marco hebben jullie elkaar ook veel te vertellen. Hartstikke leuk. Wij wensen Sandra ook beterschap. Dat is weer een nadeel als je zover weg bent. Genieten jullie samen van de leuke momenten. Doe ook de groetjes aan Marco.Toi toi toi.

gerard en fanny 2021-10-16 22:24:43

Ach ,Nico dan begint je dag met zo,n schitterende lucht,en dan zo,n pech dat Cindy vandaag niet komt😱😱 Het is nu tegen 11 uur en we hopen dat je Marco wel in je armen kunt sluiten.We 🙏🙏dat Cindy zich morgen bij jullie aan kan sluiten. Lieve groetjes van ons

Riet en Tjalling 2021-10-16 22:31:42

Wat jammer.voor Cindy en voor jou en Marco natuurlijk ook.Maar gelukkig is Marco er, kunnen jullie even bij kletsen.En morgen lekker samen lopen geweldig toch.Voor jou en Marco een dikke knuffel. HEEL VEEL SUCCES morgen Liefs van ons.

Anneke en GERM 2021-10-16 22:40:17

Fijn , dat Marco in ieder geval weer eens bij je kon zijn na zo’n lange tijd. Jammer dat Cindy niet mee kon komen. Ik hoop dat jullie beiden weer heel veel met elkaar te bespreken hebben over de afgelopen maanden dat jullie van elkaar verwijderd waren. Veel wandelplezier met elkaar. Dikke pakkerd voor beiden. Ps. Heb gisteren met nog enigen de Amsterdam City wolk gedaan, niet zoveel km.als jij doet, maar reuze gezellig.