Arcy-sur-Cure, dag 2

Frankrijk, Arcy-sur-Cure

Ook vanmorgen weer op tijd opgestaan.
Ik maak nu deel uit van het gezin. Dus ook samen ontbijten.
Even wat uitleg over de familie. Bridgette is in Amerika geboren en opgegroeid. Lucien is een Fransman, maar heeft in Amerika gewerkt. Daar hebben ze elkaar ontmoet. Ongeveer 14 jaar terug hebben ze dit pand gekocht en zijn dus inwoners geworden van Frankrijk. Lucien heeft een aantal oudere kinderen die in Amerika wonen en samen hebben ze een zoon, Dominique (16 jaar) die nog thuis woont en helpt met alles en nog wat. Hij doet in ieder geval elke avond de afwas. Hier in huis wordt eigenlijk alleen Engels gesproken. Voor mij wel zo fijn, kan ik mee doen in het gesprek.
Mijn dagindeling stelt natuurlijk niets voor. Stukje lopen, zitten, lezen en telefoneren. Oja, zou ik haast vergeten, ik slaap ook af en toe en verzorg de wonden op mijn voetjes.
Ik heb een ruime kamer met eigen douche en toilet. Ik mag ook gebruikt maken van de keuken. Niets te klagen dus. Doe ik ook niet.
Ik was eerst natuurlijk behoorlijk teleurgesteld dat ik ff niet kan lopen. Dat heeft nu plaats gemaakt voor berusting. Ik besef inmiddels dat ik een paar bijzondere ervaringen heb opgedaan.
Ik heb lieve mensen ontmoet waarmee ik inmiddels wel een band heb. Henk zei wel eens, misschien kom je na Vezelay wel een andere Henk tegen. Dat gaat niet Henk, zoals jij is er geen. Margaretha is ook zo’n heerlijk mens. Een warme persoonlijkheid die met veel interesse naar je luistert, maar zelf ook leuk kan vertellen. Zo fijn dat ik ze heb leren kennen.
Marnix ook steeds leuk om weer te zien. Ook met hem goede gesprekken gevoerd.
En dan te denken van al die mensen die zomaar voor je klaar staan om je iets te geven of voor je te doen.
Ik ben nog niet klaar, maar dit wilde ik alvast ff kwijt.

Wat een prachtige kamer heb je. Geniet daar maar even van. Je hebt inderdaad hele interessante en lieve mensen ontmoet. Koester dat maar. En blijf goed je wonden verzorgen. Des te sneller kun je weer op pad.👍👍

Lenie en Jan 2021-08-17 17:35:34

Wat fijn dat je zo'n prachtig logeeradres hebt waar van die aardige mensen wonen. Goed dat je nu goed je voeten kan verzorgen zodat je straks weer verder kan. Ook goed om te lezen dat je zoveel mooie vrienden maakt zoals Henk en mijn naamgenoot Margaretha. Neem nog even goed je rust en dan weer verder. Liefs Marga

Marga Siesling 2021-08-17 17:45:48

Wat geweldig Nico om dit te lezen,zo,n fijn adres om bij te komen en voor je voeten te zorgen.De ervaring die je tot nu toe hebt opgedaan pakken ze je niet meer af. We hopen dat je weer spoedig en met fijne voeten je weg kan vervolgen.Beterschap en geniet van alles. Lieve groetjes Riet en Tjalling

Riet en Tjalling 2021-08-17 18:56:30

Wat een fijne kamer heb je daar! En je treft het dat je met Engels zo goed uit de voeten kunt! Misschien merk je al een lichte verbetering aan je voeten nu deze echt rust krijgen. Maar vooral fijn dat je er de berusting in hebt gevonden dat je in de pauzestop staat! Je bent nu al een prachtige ervaring rijker en een daarmee ook hele lieve mensen leren kennen dus er gewoon zijn zeker als je ze nodig hebt!! Liefs 😘

Bert en Tiny 2021-08-17 19:27:23

Houd even vakantie in je loopvakantie

mary en wim welmers 2021-08-17 19:50:15

Na 3 dagen "rust" kun je er weer tegenaan. Hopelijk houden je voeten zich goed voor de volgende etappes. Misschien kom je onderweg weer andere leuke mensen tegen waar je wat aanspraak aan hebt. Goede reis verder.

gerard en fanny 2021-08-17 20:27:34

Mooi om te lezen dat het je ondanks de noodgedwongen rust toch al zoveel moois heeft gebracht… Nu duimen dat je deze reis voort kan zetten straks… Lekker om even wat meer engels om je heen te horen ipv frans. Nou slaap lekker voor zo in je ruime mooie kamer…😘

Tal en Marco 2021-08-17 21:35:52

Een mooie kamer daar kun je wel even tot rust komen ,en je voeten vertroetelen. Gaat het al wat beter?Wat een gezellige en lieve mensen ontmoet je zo hé Sterkte voor morgen.Welterusten voor straks.liefs.

Anneke en GERM. 2021-08-17 22:02:11

Natuurlijk weet ik wel Nico dat je juist verder op pad wil en je niet vrijwillig van dit luxe adresje langer dan nodig is wil genieten. Je kan nooit weten wat je op je pad gaat tegenkomen, maar alles wat je meemaakt is meegenomen Nico; geniet nu maar en wees goed voor je lijf, dan kun je er snel en weer goed tegenaan … kanjer dat je bent!

Betty 2021-08-17 23:05:32

Wat een luxe zo’n kamer. Geniet ervan en doe extra energie op die heb je straks weer hard nodig. Je maakt ook vast weer nieuwe lieve vrienden waar je mee optrekt en de dag mee deelt. We genieten van je verslagen Dick en Carolien

Dick en Carolien 2021-08-18 09:38:50

Geen verkeerde plek om even te resetten. Neem je tijd en geniet ook hiervan. Kun je straks weer zo goed als nieuw op pad. Je doet inderdaad een schat aan ervaringen op en ontmoet allerlei bijzondere en lieve mensen. Je kunt een boek schrijven als je weer thuis bent. Goede reis verder wanneer dan ook. Arthur en Gre.