Van Baugy naar Bourges, 33 km

Frankrijk, Bourges

Lekker vroeg opgestaan, een lange dag voor de boeg. Om 08.00 uur vertrokken.
Ik wilde eerst naar de bakker, maar die was uitgerekend op donderdag gesloten. Geen brood dus. Ik wilde eerst nog naar de supermarkt lopen, maar ik dacht er zeker nog wel een tegen te komen onderweg.
Dat viel tegen geen bakker gezien.
Vandaag tot zeker 12.00 uur over asfalt gelopen. Eerst ruim een uur langs een drukke weg, maar verder geen probleem. Wel een slang en een kat gezien die niet goed hebben opgelet bij het oversteken.
Niet echt een mooie route vandaag. Ik zei het al, veel over asfalt, dat is veel van hetzelfde.
In Sainte-Solange dacht ik een bakker te zien, ook gesloten. Daarnaast een slagerij die ook andere dingen zoals fruit verkocht. Geen brood natuurlijk.
Daar een bakje rouwkost gekochten een grote tomaat. Ik had nog vla en melk. Leek mij voldoende.
Om 13.00 uur was ik het zoeken naar een bankje zat en ben aan de kant van de weg gaan zitten.
Bakje rouwkost, halve liter melk en een bakje vla is kennelijk geen goede combinatie. Even daarna kreeg ik behoorlijke buikkrampen. Daar de rest van de dag last van gehad.
In Bourges ben ik eerst naar de kathedraal gelopen. Wat een enorm gebouw. Als je de stad nadert steekt hij boven alles uit.
Uiteraard ook daar een stempel gehaald. Dat was ook de laatste in mijn eerste boekje, die is nu vol.
Om 16.00 uur aangekomen bij het gastadres. Helaas niemand thuis. De buren probeerde mij nog te helpen, maar geen contact.
Toen heb ik de rugzak maar weer omgehangen en heb een terrasje opgezocht. Cola besteld ivm mijn maag. Viel wel een beetje tegen. Na zo’n lange dag wil je gewoon ff niets meer.
Om 17.00 uur opnieuw aangebeld. Gelukkig er werd open gedaan. Met een glas koud water begroet. Zij had gisteren gezegd dat ze pas om 17.00 uur thuis zou zijn. Nadja vergeten te vertellen.
Douchen heb ik overgeslagen. Moest in een bad zittende douchen, anders zou het te veel spatten.
In bad dat mocht niet.
Wel wat kleding gewassen. Deed ik weer slim. Hing het boven het bed te drogen. Natte plek in het hoeslaken en mijn broek. Ik was in slaap gevallen en er niets van gemerkt. Gelukkig alles weer droog.
Mijn krampen zijn verdwenen na een uurtje slapen. Voor alle zekerheid maar een omelet besteld.
Goed wandelweer geweest.
Ook voor morgen weer iets kunnen regelen. Dan zal ik Jopie en Bert ook wel zien denk ik. Die zitten al aardig in de buurt. Wel frustrerend, daar doe ik 6 weken over.
Tot slot wil ik nog opmerken dat ik in Sainte-Solange de 1000 km grens ben gepasseerd.

1000 kilometer๐Ÿ’๐ŸŒž๐Ÿ€๐ŸŽ‰๐Ÿ™๐Ÿป Super van je! Ja met de camper gaat het sneller, maar dit is wel van een andere orde! Wat vervelend dat de bakker(s) dicht warenโ€ฆ dat is balen want een lekker baquetje is natuurlijk heerlijk. Morgen wel eerst een broodje scorenโ€ฆ nu lekker je omelet! En ja de natte was boven je bed hangenโ€ฆ. Kan gebeuren๐Ÿ˜‰alleen je mag daar niet zoveel, lijkt het. Zittend douchen nee dat is geen succes. Dan helaas alleen je hoofd maar onder de kraanโ€ฆ We hopen dat je morgen Jopie en Bert ziet en je niet alleen even bij kan kletsen maar ook de hulpmiddelen kunt uitproberen. Voor straks rustig aan en een hopen we dat je lekker zal,slapen! Dikke knuffel ๐Ÿฅฐ

Bert en Tiny 2021-08-26 20:50:07

Over maagkrampen. wellicht was de rauwkost besmet met iets. Gelukkig is het nu over, he. ? En cola zou inderdaad een probaat middel zijn. Wel laten uitschuimen. Beste wensen weer voor morgen.

mary en wim welmers 2021-08-26 20:52:56

Wat vervelend Nico van je krampen. een ding is zeker Bert kan ontzettend lekker koken die mazel heb als ze je uitnodigen Hou vol kanjer. Anneke Jaap.xx

Anneke en Jaap. 2021-08-26 21:06:32

Wauw de 1000 km wat een prestatie al bijna op de helft respect ๐ŸŽ‰๐Ÿ’๐Ÿ‘๐Ÿ€

Bregit 2021-08-26 21:21:08

Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van de 1000 km๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰๐ŸŽŠ๐ŸŽŠ๐ŸŽˆ๐ŸŽˆ๐Ÿ’๐Ÿ’Wat een prestatie ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘ Groetjes Riet en Tjalling

Riet en Tjalling 2021-08-26 22:28:39

Zijn alle bakkers dicht op donderdag in Frankrijkโ€ฆ? Toch wel weer een hele lange dag voor je zoโ€ฆ En wat een prestatie zeg, 1000 km, echt bizar gewoonโ€ฆ Hopelijk morgen wel weer een adres waar je lekker kan douchenโ€ฆ Slaap lekker voor zo๐Ÿ˜˜

Tal en Marco 2021-08-26 23:05:24

Gefeliciteerd met je 1000km Wat een prestatie maar je bent een doorzetter Maar denk goed om je voeten, want daar moet je even mee door Voor morgen hopen we dat er een bakker open is want het brood in Frankrijk is altijd lekker Succes morgen

Frits en Nel 2021-08-27 08:32:50

Gefeliciteerd, ๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’, ondank geen broodje en rommelige maag je 1000km gehaald. Daar drink ik vanavond een lekker wijntje op. Ik ga met de wandelgroep naar de Schoorlse duinen om de heide te bekijken. Op de fiets naar de Schaapskooi, en dan de heideroute lopen. Dat is een stuk minder, dan wat jij per dag aflegt. Nu te hopen, dat je snel je teensokken krijgt. Op een wijntje en een biertje proost voor vanavond.๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿบ๐Ÿบ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ˜˜

Tamara 2021-08-27 09:29:53

Wat een prestatie!! 1000 km te voet. GEFELICITEERD.๐Ÿฅณ๐Ÿบ Ik wens je nog mooie kilometers zonder pijn in je voeten. Lieve groeten Marga

Marga Siesling 2021-08-27 13:26:57

Gefeliciteerd met je 1000 km ๐Ÿ’ Super trots. Vervelend van de krampen. Hoop dat je daar vandaag minder last van hebt gehad. ๐Ÿค—

Cindy 2021-08-27 15:28:42

Gefeliciteerd Nico! 1.000 km fantastisch!!!