Van Burgos naar Rabe-de-las-Calzadas, 16 km

Spanje, Rabé de las Calzadas

Lekker geslapen en niet te vroeg opstaan. Dat is wel een voordeel als je route niet te lang is.
Na het ontbijt de kamer opgeruimd en de rugzak weer ingepakt.
Om 09.00 uur vertrokken.
Ik had in twee dorpjes een slaapplaats gereserveerd. Één op 10 en één op 15 km. Ik dacht ff kijken hoe het gaat.
Uiteindelijk gekozen voor de verste, 15 km.
Het duurde wel even voordat ik Burgos uit was. Eerst weer naar het centrum en dan via een lang park om de route op te pakken.
Onderweg kwam ik eerst Margarita tegen. Die zat op een bankje in dat park. We hadden elkaar al een paar dagen niet meer gezien. Dan is het wel een leuke verrassing om elkaar weer tegen te komen. Natuurlijk ff staan kletsen. Zij heeft veel last van haar voet. Wel vervelend voor haar. Zij doet mij aan Amber denken. Ze is net zo oud en ook zo’n leuke meid. Zij volgt mij nu ook op Pindat.
Later kwam ik Perry tegen, een Amerikaanse man die samen me zijn zoon de Camino loopt. Ik had al een keer bij hem aan tafel gezeten bij het eten.
Samen een stukje opgelopen. Tot ik een koffie tentje zag. Daar gestopt om koffie te drinken en brood te kopen voor de lunch.
Veel van de route herkende ik nog van de vorige keer. Ook veel juist niet. Ik denk dat ik nu de Camino anders beleef dan toen.
Als je Burgos uit bent loopt de pelgrimsroute langs een wirwar van wegen, waaronder een snelweg. Best wel grappig om te zien hoe dat is aangelegd. Via verschillende viaducten en tunneltjes ben je voor dat je het weet dat knooppunt van wegen voorbij.
Een vlakke maar toch ook wel mooie route vandaag.
Om 12.45 uur was ik bij de refuge in Rabe-de-las-Calzadas.
Ik moest ff wachten, want die was nog niet open.
Ik heb nog ff gedacht om nog verder te lopen, maar toch hier maar gebleven. Een goede keus. Ik heb hier een eigen slaapkamer en een deken voor de nacht. Goed geregeld dus.
Alles inclusief ontbijt en avondeten.
Na de gebruikelijke handelingen lekker genoten van het mooie weer.
Op een terrasje in het dorp een biertje gedronken.
Vanavond dus in de refuge eten, zal wel een gezamenlijke maaltijd zijn. Altijd wel gezellig.
De last van mijn voetjes was niet erger dan ik inmiddels gewend ben. Voor morgen ook weer iets kunnen vastleggen. Weer een eigen kamer, dat is iets duurder, maar wel zo fijn.

Mooi verhaal weer Nico. Zet m op en geniet!

Paul en Daan 2021-10-08 18:00:15

Goed zo, Nico. Toch een verstandige oude man. Ja, ha

Henny 2021-10-08 18:51:25

Ik ben 2x gaan schuiven om nog even te lezen wat je schreef..en prompt is alles weg. Ik herhaal niet.. maar wens je een fijne maaltijd en avond met elkaar. Biertje, wijntje erbij..lekker slapen..en misschien is je regenjas een goed idee om over je heen te trekken..dat houdt de warmte vast.👍 Succes morgen..Groeten Ria Juffermans 🌻🌷

Ria Juffermans 2021-10-08 19:26:32

Hallo Nico hier is het 8 oktober vroeger erg gezellig maar nu zitten we binnen. en naar de voetbal aan het kijken. Die Corona toch he jammer. Met jouw gaat het wel heb ik begrepen niet naar de dokter luisteren he? Jaap gilt nu goal maar naast ha ha . Nu je gaat nu niet teveel kilometers per dag doen wat langzamer aan we hopen dat het eten weer lekker was en dat je heerlijk mag slapen. groetjes .

Anneke en Jaap 2021-10-08 20:53:32

Heel goed gedaan Nico vandaag 👍👍 Wij hebben 8 oktober gevierd met onze vriendengroep hier zuurkool gegeten en daarna een spel gedaan ,,Skibbo,, vreselijk gelachen ook van de drank.Slaap lekker en morgen weer veel wandelplezier 🖐️🖐️

Riet en Tjalling 2021-10-08 23:34:24

Goede tip van Marjan, door je rugzak op te sturen naar je volgende verblijfplaats, dit had je de eerste keer ook gedaan, alleen was de reis veel luxer. Ik zat toen in Spanje in 2018 en kon toen ook alles volgen. Doorzetter doe rustig aan, een fijne en zonnige dag toegewenst, en een warm bed voor de nacht. Pakkerd van mij,

Tamara 2021-10-09 09:29:51

Je bent ook wel een doordouwer hoor. Je doet het hardstikke goed. Een kleine rugzak is wel een goede optie. En de rest door laten brengen. Maak er maar weer wat moois van. Houd je taai, groetjes uit De Blauwe Reiger.

Lenie en Jan 2021-10-09 13:14:25

Op deze route (en de Portugese) is er een wegbrengservice voor 5 euro. Bij iedere herberg zijn kaartjes verkrijgbaar. Vul daarop je naam en bestemming en het komt in orde. In plaats van een rugzak kun je ook je spullen in een grote vuilniszak doen en dat op laten sturen. Heb ik in het verleden ook gedaan en is altijd goed gegaan. Nu kom je op de hoogvlakte (Meseta) die doorloopt tot Leon. De meeste wandelaars vinden dat saai, veel langs n-wegen lopen en eindeloze lange rechte wegen. Even doorzetten nog. Succes, Rob.