Van Vezelay naar Tannay, 19,5 km

Frankrijk, Tannay

Lekker op tijd opgestaan, ik wilde samen met Piet ontbijten, wel zo gezellig.
De kamer opgeruimd en de rugzak weer volgestouwd. Om 09.30 uur in de auto gestapt.
Hoewel ik voor mijzelf al had besloten om weer te gaan lopen, was ik wel nieuwsgierig wat de arts er van zou vinden. Haar eerste vraag was echter wat ik er van dacht. Ik kon alleen maar zeggen dat het nog niet over is. De dokter vond het echter meevallen en vond het geen probleem om weer te gaan lopen. Zij heeft de tenen opnieuw verbonden met een soort tape van verband. Dat leek mij wel goed spul. Ik heb daar een recept voor gevraagd en gekregen. Het is echt een gedoe om tenen te verbinden, vooral die van mij.
Om even over half 11 de rugzak omgehangen. Jeetje wat is dat ding zwaar zeg (grapje). Moest wel weer ff wennen. Na 6 dagen luieren weer aan de bak. Gelukkig veel door een bos gelopen.
Met behulp van Bridgette een slaapplaats gevonden in Tannay. Een mooie afstand om mee te beginnen. Daar mocht ik niet voor 15.30 uur arriveren. Iets later aangekomen, ík werd al opgewacht door twee dames. Bleken moeder en dochter te zijn. Ik kreeg in gebrekkig Engels uitleg over wat wel en niet mag. Ik moest wel gelijk betalen. Ik ben de enige gast, dus heb het rijk alleen. Ik wist dat er een keukentje zou zijn, dus had eten mee genomen.
Dit pelgrims onderkomen is een groot gebouw achter de kerk. Er kunnen hier 12 pelgrims slapen. Daar zit je dan in je eentje. Wel lekker rustig. Ik hoef mijn gehoorapparaat niet in te doen.
Voor morgen was het lastig om iets te vinden. Uiteindelijk iets gevonden in Varzy, derhalve weer een dag van ongeveer 20 km.
Het was een mooie dag om te wandelen. Veel zon, maar niet te warm.
Het is toch veel leuker om iets te schrijven als je hebt gelopen.
Ik wil deze dag afsluiten door aan te geven enorm blij te zijn met jullie steun in de afgelopen week. De opbeurende woorden hebben me echt geholpen. Ik heb het misschien al een keer geschreven, maar voor mij was het nietsdoen ook afzien.
Ik ben echt blij dat ik weer onderweg ben.

FELICITATIE waard eindelijk weer op pad wat zal jij blij zijn ? Geniet er maar weer van ,je zal best wel weer leuke mensen ontmoeten onderweg. HEEL VEEL SUCCES. maar doe wel voorzichtig met je teen he.Liefs.tot morgen.

GERM EN ANNEKE 2021-08-21 19:09:28

Gefeliciteerd hoor je bent weer en route. Goed dat je je afstandenden nog even aanpast. Scheelt ons om je straks te bereiken. We begrijpen dat je het op deze overnachtings plaats wel een beetje erg rustig is, misschien komt er nog iemand binnen vallen in iedergeval slaap lekker en morgen weer fris uit de veren en op naar le boulanger.

Jopie en Bert 2021-08-21 19:49:47

Goed van jou hoor lieverd. Je bent wel een die-hard hoor. Hopelijk houden je tenen het vol de komende tijd. Het is blijkbaar niet zo heet meer of raak je er aan gewend? Doe rustig aan en wie weet ontmoet je nog meer bijzondere mensen. Vast wel. Alle goeds. Arthur en Gre.

Gre 2021-08-21 19:50:48

Dat is fijn om te horen Nico👍👍👍Doe rustig aan en verzorg je voeten en tenen goed.De Wandelwol ligt al bij Jopie en Bert bij je andere bestellingen😀😀 Fijne wandeling morgen weer Groetjes Riet en Tjalling

Riet en Tjalling 2021-08-21 20:31:08

Beste Nico, ik volgde via de verhalen van mijn vader (Henk) ook jouw tocht en werd toch ook nieuwsgierig naar de afloop van jouw bezoek aan de dokter. Wat goed om te lezen dat je weer aan het wandelen bent en wat knap dat je het aandurft en zoveel doorzettingsvermogen hebt. Ik wens je een voorspoedig vervolg van je tocht! Groet, Karin Swinkels

Karin Swinkels 2021-08-21 21:10:23

Hé broertje! Goed te horen dat je weer loopt!! Stoere bikkel!! Fijn dat je tenen ingetapet zijn! En toch weer 20 km, pff die het je niet na hoor! Na een week rust wordt het nu weer “aanpoten” maar daar geniet je juist zo van. Slaap lekker en morgen veel succes!

Bert en Tiny 2021-08-21 21:33:36

Zo topper, wat lekker dat je weer kan lopen! Hoop echt voor je dat het goed blijft gaan en idd wat mooi om te zien dat er zoveel mensen mee leven, zelfs de dochter van Henk, echt heel leuk! Inmiddels lig je alweer lekker te slapen… 😘

Tal en Marco 2021-08-22 00:18:21

GO Nico!!!

Marga 2021-08-22 08:14:13

Goed om te lezen dat je weer bent gaan lopen. Gister zijn wij thuis gekomen van vakantie, dus je blog niet gelezen. Ga er maar weer voor. Je bent een topper.👍👍👍👍👍👍👍

Lenie en Jan 2021-08-22 08:59:25

Wat fijn dat je weer mocht lopen. Inmiddels ben je al aan de tweede loopdag, na je zes dagen van verplichte rust begonnen. Je bent een kanjer en het thuisfront is super trots op je. Dikke kus. 😘