Van Chateau Porcien naar Bezancourt, 23,5 km

Frankrijk, Bazancourt

Om 09.15 uur vertrokken.
Er was voor ons geregeld dat wij zelf gekochte spullen voor het ontbijt in het nabijgelegen café mochten opeten. Moesten wel koffie of thee bestellen. Daar moesten we ook afrekenen voor het overnachten. Netjes geregeld dus.
Gelijk het een en ander ingeslagen voor de lunch.
Marnix was al heel vroeg vertrokken. Die heeft ook niet met ons ontbeten.
Het traject van vandaag lijkt heel veel op dat van gisteren. Dat zal nog wel even zo blijven denk ik
Regelmatig weer behoorlijk klimmen en dalen. De hoogste klim was vandaag 83 meter.
Ook dit keer gewoon het grootste stuk ieder voor zich.
Om ongeveer 11.30 uur, belde Henk mij op om aan te geven dat er koffie gedronken kon worden in het plaatsje St-Loup- en-Champagne. Hij liep een eind voor mij, toen hij werd aangesproken door een mevrouw. Zij vroeg of hij koffie wilde. Nou dat laat je niet aan je voorbij gaan. Ik was dus ook ook welkom. Tegen over de tweede straat links bij een gele muur met een groen hek, was de uitleg. Dus gezellig op de koffie bij een Franse dame die verder geen woord van een andere taal sprak. Samen met onze vertaal apps hebben we toch het een en ander aan elkaar wijsgemaakt. Kregen we ook nog een klein glaasje bessenjenever. Bijzondere ontmoeting. Opvallend vond ik dat er in de gang een schildpad in een afwasteiltje zat. Goed dat de Partij van de Dieren dat niet weet.
Om 14.30 uur aangekomen bij ons hotel. Ik heb weer een kamer samen met Henk. Of het waar is weet ik niet, maar er werd gezegd dat ze hier vol zijn geboekt. We kregen nog wel een berichtje van Marnix. Hij zat bij een particulier adres en daar was ook nog plaats. We hebben geen gebruik gemaakt van zijn aanbod. Onze kamer is ook vrij ruim.
We hebben net als gisteren zelf gekookt. We mochten gebruik maken van de magnetron, en kregen bestek en borden. Hadden een biertje gekocht, maar dat mochten we niet opdrinken bij het eten. Wel begrijpelijk omdat we eigenlijk in het café zaten te eten. Komen zijn klanten straks ook met een krat bier naar binnen.
Onderweg nog er flinke bak regen gehad. Leek eerst mee te vallen dus deed ik eerst mijn jasje over mijn hoofd en rugzak. Maar het werd behoorlijk heftig. Gauw de regencape omgedaan, natuurlijk te laat, alles zijknat.
Verder goed weer geweest. Het meeste was bij aankomst al weer droog.
Al met al weer een mooie dag geweest. Op naar Reims.

Weer een mooie en bijzondere dag!!Vooral leuk en gastvrij dat jullie zomaar even koffie konden drinken bij een lieve mevrouw.Morgen alweer Reims!We zijn heel trots❤️

Eric en San 2021-08-02 19:11:49

Wat weer een leuk verslag van jouw dag.Je schrijft zo leuk.En wat een lieve mensen allemaal.En wat ben je al ver man 👍👍. We kijken alweer uit naar het verhaal van morgen.Heel veel succes en loopplezier weer,maar eerst lekker slapen en gezond weer op. Groetjes Riet en Tjalling

Riet en Tjalling 2021-08-02 20:23:32

Ff voor de volgers. Ik ben afhankelijk van WiFi om de foto’s te versturen. Soms lukt het mij om ze door te sturen zonder wifi, maar dan duurt het erg lang en moet ik een goede verbinding hebben. Dus als het verslag er is maar de foto’s niet zou je later nog eens terug kunnen kijken. Nu zijn alle foto’s door.

nico.op.pad 2021-08-02 20:58:05

Weer een dag met het ontmoeten van mooie mensen! Dat doet ook het thuisfront goed om te horen. En dat je met mede pelgrims ook gezellig kunt hebben is natuurlijk ook weer heel mooi om te ervaren! Maar ook hxngiv om je was zo te drogen😀 Voor straks bonne nuit en a bientot!

Tiny en Bert 2021-08-02 21:25:41

Wat een gezellige dag,mooie foto's, koffie en bessenjenever. Jammer van die regenbui. Maar goed dat alles weer droog is. Een prettige avond voor jou en Henk en voor morgen heel veel succes!!

Anna 2021-08-02 21:50:57

Die schildpad heb je toch wel uit het teiltje gehaald, toch? Kan ie morgen gezellig met jullie meelopen… Laat je hem het tempo bepalen… 😂 Het gaat idd allemaal wel snel hoor, je bent gewoon alweer 3 weken aan de wandel… Nou ja wandel, we doen het je niet na natuurlijk! Slaap lekker voor zo en morgen weer gezond weer op😘

Tal en Marco 2021-08-02 22:02:51

Ja Nico zo maak je wat mee onderweg .Een drankje , regen en dan toch weer opgedroogd lieve mensen die je ontmoet.En dan nu een fijne avond samen met Henk en voor straks welterusten voor jullie twee .Voor morgen weer succes van ons.

Anneke 2021-08-02 22:17:28

Als je overal onderweg van een aardige dame koffie met een vertaalapp krijgt spreek je aan het eind van de route vloeiend Frans.