Van Hospital-de -Orbigo naar Astorga, 17 km

Spanje, Hospital de Órbigo

Marco was gisteravond pas om 22.45 uur bij mij. Voor mij was dat opblijven, maar wel de moeite waard. Was wel wat ongerust omdat hij meer dan 300 km in het donker moest rijden. Wat fijn om hem na drie maanden weer te zien en hem een knuffel te kunnen geven.
Natuurlijk ondanks de tijd van aankomst nog een tijdje zitten kletsen.

Om 08.00 uur werd er op de deur geklopt. We hadden deze tijd afgesproken voor het ontbijt. Na een redelijk ontbijt zijn we om 08.45 uur vertrokken. Leuk hoor om samen te Camino te lopen, al is het maar voor één dag.
Onze bestemming Astorga was niet al te ver weg, dus konden we het ons permitteren om wat later te vertrekken. De auto bleef achter, die zouden later wel ophalen.
Er zijn twee mogelijkheden de Camino te lopen. Gekozen voor de mooiste optie.
In een soort garage een stempel gescoord. Zag er wel leuk uit. Kregen er allebei twee koekjes van het mannetje die daar zat.
Later in de albergue van Santibanez koffie en thee gedronken. Dat is een zeer sobere tent. De toiletten waren buiten.
Leuk om Marco te laten zien hoe het ook kan.
Van de beheerder kregen we ook nog koekjes geserveerd. Dat was wel gastvrij.
Natuurlijk gezellig lopen te kletsen. Ook wel een mooie omgeving. Jammer dat het zo mistig bleef. Dan blijft het een kleine wereld.
Bij San-Justin-de-la-Vega kwamen we Liesbeth tegen, een Nederlandse vrouw uit Sneek. Die heeft een paar mooie foto’s van ons gemaakt. Samen met haar naar Astorga gelopen.
Om 13.00 uur aangekomen bij ons hotel. Gelukkig waren onze kamers klaar voor gebruik en konden we gelijk inchecken.
Ff snel gedoucht, wat te eten gehaald en met de taxi terug gegaan naar de auto.
Daar Margaretha gebeld om te vragen waar zij liep. Dat bleek iets verder te zijn dan we dachten. Toch maar afgesproken en er naartoe gereden.
Natuurlijk een leuk weerzien en bij de plaats waar ze was een bar opgezocht. Samen wat gedronken. De vrouw achter de bar maakte het extra gezellig door allerlei hapjes op tafel te zetten. Ook gelijk kennis gemaakt met Ewout en Klaus, haar broers. Was toch wel de moeite waard om er even naar toe te gaan.
Helaas toch weer afscheid moeten nemen. Hoop haar in Santiago nog te ontmoeten.
Toen ik bij de auto met Margaretha aan het bellen was, stond opeens Margarita voor mijn neus.
Ook dat was een leuke verrassing. Eerst natuurlijk ff met haar staan kletsen, en Marco voorgesteld.
Om 17.00 uur waren we weer in Astorga. Marco heeft de kathedraal bekeken en ik ben aan mijn verhaaltje begonnen.
Samen nog een rondje door de stad gelopen. Kwamen natuurlijk ook enkele pelgrims tegen.
Later lekker gegeten en de dag afgesloten met een ijsje.
Ook vandaag weer goed wandelweer gehad. Wel lang mistig geweest, maar de temperatuur was zeer aangenaam.
Morgen weer alleen op pad. Ik zal mijn jongetje missen.

En Marco die net doet of het zomer is! Goed hoor.

Richard Keijzer 2021-10-17 20:59:22

Wat een mooi verhaal en samen met de leuke en mooie foto’s kunnen wij meekijken met deze bijzondere dag (en)met Marco! Heerlijk om weer eens in het eggie met elkaar te kunnen bijpraten! Ook fijn dat je “jouw jongetje” hebt kunnen voorstellen aan je caminovrienden! Trotste vader en een trotse zoon! Morgen weer alleen lopen.. jammer maar de finishes is in zicht! Nog een fijne gezellige avond en een dikke knuffel van ons 😘

Tiny en Bert 2021-10-17 21:03:02

Wat leuk dat Marco een dagje mee liep. Een hoop te vertellen aan elkaar natuurlijk. Het einde komt in zicht. Ik blijf je volgen hoor. Keep up the good spirit! dikke knuffel uit Alkmaar.

Mariette 2021-10-17 21:10:15

Een dag met een gouden randje Nico..samen met Marco een stukje Camino lopen..denk zomaar dat dit voor beiden een onvergetelijke ervaring was. Twee blije gezichten..tòp 👍 Morgen weer verder...je hebt al zoveel mensen ontmoet..dus het is totaal anders dan aan het begin van je route...nog effies ..en de vlag kan uit! 😃 Succes..en fijne wandeling.. Groeten, Ria Juffermans 🏵🌹🌻🌼🌷

Ria Juffermans 2021-10-17 21:37:54

Leuk!! Jullie stralen 😀. Geniet van elkaar❤️

Paul en Daan 2021-10-17 21:39:06

Dat is een gezellige dag geworden voor je. Dat houdt de moed er zeker in. Ga maar lekker dromen en morgen gezond weer op.😴😴😴

Lenie en Jan 2021-10-17 21:53:34

Fijn dat Marco er was en dat jullie lekker gelopen hebben.Jammer van de mist Het einde komt steeds dichterbij. Morgen weer alleen maar er zijn genoeg lieve mensen om je heen .HEEL veel succes Liefs van ons .Trouwens mooie foto's van jullie samen.tot morgen.

Anneke en GERM 2021-10-17 21:58:28

Zo Nico, dat was een topdag met ca. 51 km! Heen, terug en weer heen. Maar wel heel leuk dat je zoon een dag met je meegelopen is. En de eindbestemming komt nu toch wel heel dichtbij. Nog heel goede wandeldagen toegewenst met al die bijzondere ontmoetingen. groet Jan

Jan Brinkman 2021-10-17 22:21:34

Prachtig Nico dat je een dagje samen hebt kunnen lopen met Marco......toch weer een familiair steuntje in de rug....en een goede manier om jou ervaring met hem te kunnen delen.....Goed bezig...

Henk 2021-10-17 23:21:22

Wat mooi om jullie zo samen op de foto te zien. Heerlijk even een dag met familie. Wat zal dat een boost geven voor het laatste stuk!

Esther (KSV) 2021-10-18 07:43:12

Wat geweldig dat Marco je een dagje (en meer) gezelschap kwam houden. Dat moet wel een opsteker voor je zijn. Leuke foto’s gemaakt ook. Nog even volhouden, de eindstreep is in zicht. Gaat lukken. Dikke knuffel. Gre en Arthur,

Gre 2021-10-18 12:16:40

Wat geweldig, dat Marco er een dagje was en wat zullen jullie elkaar veel te vertellen hebben gehad. Leuke foto’s van jullie beiden. Nog even Nico dan is het eind in zicht. Fijne dag vandaag, nu weer alleen. Pakkerd van mij.

Tamara. 2021-10-18 13:39:48

Wat leuk zo'n gezelschap, wel sneu weer afscheid nemen. Hebben een paar dagen overgeslagen, we waren zelf een weekendje weg.

mary en wim welmers 2021-10-18 14:42:52

Prachtig om te zien dat Marco er was En dat die een hele dag met je meeliep Daar kan je weer even op teren Het grootste gedeelte ligt nu achter je en het einde komt nu in zicht En daar doe het natuurlijk voor, ik heb ontzag En respect voor je hoe je met alles omgaat En ondanks je pijnlijke voeten toch de kracht en uithoudingsvermogen je naar het einde van de Streep trek Even nog je schouders er onder en je wordt als een held binnen gehaald Klasse hoor

Frits en Nel 2021-10-18 18:02:47

Nico wat fijn dat jullie zo genoten hebben samen, wel ontzettend jammer dat Cindy er niet bij was! Ik ben heel benieuwd naar de verhalen van Marco…. Zo te lezen was alles wel de moeite waard geweest en vooral het bij elkaar zijn is weer een waardevol moment!!!❤️ Wat een leuke foto’s! Inmiddels is Marco net geland en straks weer gezond thuis met mooie verhalen. Tot gauw lieve Nico en heel veel succes met de laatste loodjes! Dikke knuffel van Chantal💋