Van Chateauneuf-Val-de-Bargis naar La Charite-sur-Loire, 25 km

Frankrijk, La Charité-sur-Loire

Ik had nog brood bewaard voor het ontbijt.
Het Franse stel liet zich nog niet zien, dus alleen ontbeten. De water koker deed het niet dus water voor een koppie thee in een pannetje gekookt.
Nadat ik het brood had weggewerkt kwamen de Fransen ook te voor schijn.
Hoewel ze vriendelijk over kwamen, kreeg ik ongevraagd wijze lessen te horen. Eerst gebruikte ik verkeerd tape voor mijn tenen. Vriendelijk uitgelegd dat ik dat van de dokter had gekregen. Daarna kwamen mijn schoenen aan de beurt. Veel te zwaar. Nog steeds vriendelijk uitgelegd dat ik die op aangeven van de orthopeed had gekocht.
Tot overmaat van ramp ging hij mijn rugzak optillen. Veel te zwaar. Toen ben ik maar gestopt met uitleggen. Ze zullen het wel goed bedoelen. Ze hebben wel de afwas gedaan.
Lekker op tijd vertrokken, om 08.15 uur de deur achter mij in het slot gegooid. Eerst naar de bakker om de sleutel in te leveren. Gelijk brood gekocht voor de lunch.
Vol goede moed aan de zoveelste dag begonnen.
Dreigende wolken maar geen regen. Wel redelijk fris. Ik heb zelfs een paar kilometer met met jas gelopen. Toen ik moest klimmen, de jas echter gauw uitgedaan.
Toen ik door een klein gehucht liep en aan een man vroeg of ik koffie kon kopen, zie hij: “ ja hoor hier om de hoek”. Hoopvol de hoek omgelopen, maar helaas niets gevonden.
Ook vandaag weer alle soorten wegen en paden verwerkt. Ook weer een stuk langs de grote weg gelopen. Dat blijft uitkijken.
Voor de eerste pauze een plekje gevonden in een bos. Geen bankje te bekennen, dus zelf iets gecreëerd. Lekker ff gezeten.
Ik begin weer een beetje in het ritme te komen. Merk dat het tempo weer op niveau komt.
Bij het plaatsje Raveau zag ik een mooie picknick plaats. Daar ruim de tijd genomen voor de lunch.
Daarna was het niet meer zo ver. Om 14.30 uur aangekomen bij de refuge.
Er komt daar een touwtje uit de poort waar een bel aan vast zit. Ik bellen, maar geen Nadja. Telefonisch contact gehad en via een code kon ik het pand betreden. Nog steeds telefonisch werd mij het een en ander uitgelegd.
Vreemde locatie, grote zolder met 8 bedden, en daarboven weer een zolder met ook weer 4 bedden. Voorlopig ben ik hier ook weer alleen.
Wel een leuke ruimte waar je zelf iets kan bereiden.
Na de gebruikelijke handelingen een terrasje opgezocht voor een biertje.
La-Charite is een van de grotere plaatsen. Best een gezellig plaats. Veel terrasjes en restaurant’s. Ook een hele mooie kathedraal. Ff doorgelopen naar de brug over de Loire. Mooi uitzicht.
Bij de Spar wat inkopen gedaan voor mijn diner.
Voor morgen gelukkig ook weer een plekje gevonden.

Hoi Nico wat een leuk stukje ,die mensen wisten wel een hoop, maar niet aan jou besteed.Fijn dat je je ritme weer wat terug krijgt.,dat geeft een mens weer moet.Slaap lekker vannacht ,en voor morgen loop ze . LIEFS

Anneke en GERM 2021-08-24 18:04:17

Lekker je eigen weg volgen jij weet zelf wat goedvoor je is knap hoor die afstanden die je loopt en wat een leuke foto van die schapen fijne avond en morgen weer een goeie wandeldag. Liefs Bregit

Bregit 2021-08-24 18:29:59

Ik dacht dat ik wat had geschreven maar het spoorloos! Ja die goedbedoelde niet gevraagde adviezen zijn niet altijd fijn🤔 Maar super fijn dat je weer in je ritme komt! Dat loopt veel fijner alleen nu je tenen nog… Je bent vast nu aan het kokkerellen en hoop voor je dat er nog wat bedden worden bezet! Eet smakelijk en straks naar je welverdiende bed! Lieve groetjes 😘

Tiny en Bert 2021-08-24 19:34:58

Als dit onderkomen helemaal volgeboekt was komt er volgens mij niet veel van slapen. Weet ik nog uit m'n diensttijd. Je boft dat je kennelijk alleen bent of blijft

mary en wim welmers 2021-08-24 19:54:29

Vanmiddag om 13.00 waren we reisvaardig maar nog geen teensokken in onze brievenbus. Alle brievenbussen bekeken, ja de post was wel geweest maar geen pakje voor ons. Op de parkeerplaats geluncht want het huis was schoon en afgesloten. We hebben nog tot 16.00 gewacht of misschien het postpakettenautotje verscheen maar helaas. We zullen kijken of we je teensokken op een andere manier kunnen regelen. De rest van je boodschappenlijstje hebben we verzameld en is mee. Wij zijn nu tot de Belgischegrens gevorderd en gaan morgen verder op weg naar je toe.. We wensen je goede wandeldagen en tot gauw

Jopie en Bert 2021-08-24 20:43:57

Weer een dag verder ik hou je in de gaten doei. lekker rustig slapen hoop ik.

Anneke en Jaap. 2021-08-24 21:15:25

Gisteren vergeten je iets te schrijven. Hier wisselendbewolkt. Ik liep vanmorgen om 9 uur op het strand, heerlijk rustig en heb mijn ligstoel uit het hok gehaald. Volgende week Zondag moet alles eruit zijn. Einde seizoen. Hoop dat jij een droge en makkelijke dag hebt vandaag. Vele groetjes van mij.