Vertrek.

Nederland, Amsterdam

Zo vandaag dus naar Benidorm.
Ik heb gekozen om met de bus van Solmar te reizen. Daarvoor moest ik naar Amsterdam, waar de opstapplaats was. In het hoogseizoen is Alkmaar ook een opstap plaats, maar nu moet je daarvoor dus naar Amsterdam. Naast het AMC bij station Holendrecht moest ik om 08.30 uur zijn.
Cindy had beloofd om mij te brengen, natuurlijk heel lief. Ze was mooi op tijd, we waren er al voordat de bus arriveerde.
Mooi plekje op de voorste rij bij het raam gescoord. De reis kan beginnen.
Na een stop in Utrecht, Den Bosch en Eindhoven stopte de bus om 11.15 uur in Maarheeze.
Het vertrek daar stond gepland om 12.15 uur, maar om 12.30 reden we de poort uit.
Het weer onderweg maakte het verlangen naar Spanje allen maar groter. Koud en veel regen.
Net (15.30 uur) een stop gehad in Luxemburg. Niets gekocht, ik had net, mijn zelf meegenomen, koffie gedronken en wat gesnoept. Nog steeds slecht weer. Mede door het weer is al bijna donker.
We hebben geen vriendelijke chauffeurs. Korte mededelingen en geen service aan boord.
Gaandeweg de reis blijkt ook dat de stops te kort zijn om iets te eten. Ik had daar al wat rekening mee gehouden, genoeg eten bij me.
De stops gebruikt voor de benen wat te strekken en naar het toilet te gaan.
In Frankrijk nog een paar korte stops gemaakt en om 24.00 uur de laatste, dat was in de buurt van Orange. Dan is er rust in de bus en probeert iedereen wat te slapen.
Zeker tot 04.00 geslapen. Ik merkte dat de bus even stopte om van chauffeur te wisselen.
Daarna nog wat gedoezeld tot de stop bij een tankstation op de snelweg in de buurt van Salou. Daar ff lekker de koude kraan gebruikt om wakker te worden.
Vervolgens nog een klein stukje verder gereden naar Salou, waar de Spaanse chauffeur de bus heeft overgenomen om ons naar Benidorm te brengen.
Een mooi moment om dit verhaal af te breken en verder te gaan met de tweede dag.

Een goed begin met een mooi verhaal. Leuk om zo snel wat van je te horen. Geniet van de vakantie.

Gerard Oeljee 2023-12-30 10:55:03

Weer onderweg!!

Tiny en Bert 2023-12-30 11:09:44

Al met al een rustige reis jammer dat er zo weinig verzorging was zeker een chauffeur die geen ,zin had jammer dat de supermerkado er niet meer is.de rest hoor ik nog.