Van Pondaurat naar Bazas, 23 km

Frankrijk, Bazas

Vannacht slecht geslapen. Een bed met twee dikke matrassen. Dan denk je dat moet goed zijn. Allebei zo zacht als boter. En als ik me omdraaide kraakte alles.
Maar goed kan een keer gebeuren.
Ontbijt zoals inmiddels gewend van de Fransen.
Om 08.30 uur werd ik uitgezwaaid door de gastvrouw (foto).
Vandaag ook weer een beetje gemixt gelopen. Zo af en toe een stukje afsnijden werkt wel goed. Zolang het maar geen drukke wegen zijn waar ik langs moet.
Om ongeveer 10.00 uur zocht ik een plekje om even pauze te nemen, ik moest bellen ivm het overnachten in Bazas.
Zag een huis met een terrasje, dat leek mij wel wat. Ik denk ff vragen of ik daar mag zitten. De man des huizes kwam al gelijk naar buiten. Natuurlijk mocht ik daar gaan zitten. Ook de truc of ik koffie van hem kon kopen werkte goed. Ik had nog cake in de rugzak, dus koffie met cake.
Net toen ik zat werd ik al gebeld om de reservering te bevestigen. Ik had gister al ingesproken. Dat vond ik best netjes.
Ik wilde bij een groot meer mijn brood op eten. Ik ging ervan uit dat daar genoeg bankjes zouden staan. Dat was ook wel zo, maar wel erg druk. Wel een bankje vrij zonder rugleuning, dus loop ik nog ff door. Geen bankje meer te bekennen. Verkeerde keuze dus. Vlak voor Bazas, pas om 13.15 uur weer een oud en smerig bankje. Toch maar gaan zitten.
Verder niet zoveel te melden. Mooie route en goed weer. Wel warm, maar ook nu gelukkig weer sluierbewolking.
Ik was om ongeveer 14.00 uur bij het VVV kantoor. Daar moest ik de sleutel halen. Daarna nog 700 meter naar de refuge.
Ik ben alleen, dus kan gewoon snurken.
De gebruikelijke handelingen gedaan en gelijk maar boodschappen gedaan voor morgen.
Ik heb om 18.00 uur afgesproken met Flavio. Ik ben nieuwsgierig wat de dokter heeft gezegd.
Redelijk goed nieuws. Flavio moet een paar dagen rust houden. Niets gebroken of gescheurd.
Hij gaat wat andere dingen doen sluit weer aan in Saint-Pied.
Als alles goed gaat gaan we dus samen de Pyreneeën over.

Ik kan mij voorstellen dat je het gevoel krijgt dat alle dagen op elkaar lijken. Dat is natuurlijk ook zo. ..vindt dat je het evengoed nog snel gedaan hebt vandaag. Vertrek om half 9..en om 2 uur al bij de VVV om de sleutel op te halen. Je zaakjes op orde...en een kamervoor jezelf ..hoe mooi kun je het krijgen. Wens je een fijne avond....slaap lekker..en morgen weer met frisse moed op pad

Ria Juffermans 2021-09-14 19:30:28

Jouw koffietruc werkt dus goed . Bedenk ik net een uitspraak; Als je alles van te voren weet kun je met een dubbeltje de wereld rond " .( Henk Elsink) En als je alleen slaapt kun je lekker snurken. Hoe doe je dat dan als je met meer gasten bent ?

mary en wim welmers 2021-09-14 21:08:04

Als je in Nederland terug bent zal het je nog tegenvallen dat je niet overal koffie kan bietsen of andere dingen maar dan kom je dat maar bij ons halen. Je schiet al aardig op dus ik zal maar zeggen nog effe volhouden en doe voorzichtig en klim niet steeds over gevaarlijke dingen heen. Slaap ze

Germ 2021-09-14 21:28:52

Weer een dag dichterbij Spanje! Je hebt wel een flair dat je overal gewoon een bakkie koffie voor elkaar krijgt! Gelukkig dat er zoveel lieve mensen zijn! Daar kunnen vele een voorbeeld aan nemen! Goed ook om te lezen dat Flávio even een korte time out voor zijn knie neemt en hopelijk dan weer samen verder te trekken! Saint Pied is nog rond de 180 km dus rond de 6 of 7 dagen? Het gaat dus als een speer en wat zou het mooi zijn als jullie samen de Pyreneeën over kunnen! Voor nu slaap lekker en morgen weer een mooie tocht! Liefs Tiny en Bert🫂

Tiny 2021-09-14 21:32:17

Valt dan tegen om eens een keertje op een bed te slapen waarvan het dubbele matras ingezakt is, en je op een krakend schip ligt. Fijn dat het met je maatje Flavio beter gaat, en dat jullie elkaar weer over een paar dagen treffen, en dan weer even samen gaan. Hier heeft het na lange tijd weer geregend. Hou je haaks. De Pyreneeën komen in zicht. Pakkerd. Ps op foto’s zie ik ook bewolking bij jou.