Van Palas-de-Rei naar Ribadiso-da-Baixo, 28 km

Spanje, Ribadiso da Baixo.

Lekker geslapen op mijn eigen kamer, maar toch op tijd opgestaan. Voor het ontbijt moest ik een klein stukje lopen. Kom ik ook Adolf weer tegen. Samen aan het ontbijt gezeten. Hij is wat eerder vertrokken, ik had wat meer besteld.
Na het ontbijt, om 08.15 uur vertrokken.
Nu dus niet in het donker vertrokken. Na verloop van tijd haalde ik Adolf in en hebben we samen gelopen tot Melide.
Was nog maar net op weg toen ik een tent en wat kleding zag hangen tussen twee bomen. Ik kan me niet voorstellen dat het met dit vochtige weer een beetje droogt. Kamperen is wel leuk, maar zonder de zon, is het niet altijd even makkelijk om alles droog te krijgen.
De eigenaar van de spullen heb ik niet gezien.
Je kunt wel merken dat je in de laatste 100 km zit. Veel meer overnachtingsmogelijkheden en barretjes.
Er loopt ook een klas schoolkinderen op de Camino. Een grote groep van ongeveer 60 personen. Even een praatje gemaakt met de leiding. Ik verstond eerst dat ze uit Valencia kwamen, maar ze komen uit Palencia. Dat is een plaats hier niet zo ver vandaan.
Ook vandaag weer een mooie route om te lopen.
In Melide, een vrij grote stad, op een terrasje wat gegeten. Toevallig zat ik op een redelijk druk punt, ook wel eens gezellig. Je ziet dan nog eens wat.
Daarna verder alleen gelopen.
De route liep vandaag eigenlijk een beetje parallel aan de doorgaande weg. Soms wat lawaaierig, maar toch ook best mooi.
Ook wel aardig wat hoogte verschillen, 380 meter omhoog en 600 meter omlaag.
Om 15.00 uur aangekomen op mijn bestemming.
Dit is ook weer echt een gehucht. Voor je het weet ben je er al weer door heen.
Naast drie overnachtingsmogelijkheden is er één bar waar je ook kunt eten. Daar eerst ff een biertje gescoord. Neem ik net de eerste slok, staat Adolf weer voor mijn neus. Die wilde een dorpje eerder stoppen, maar de albergue was daar gesloten.
Straks gaan we samen eten, wel zo gezellig.
Ik heb de was voor de verandering in de wasmachine gedaan, en daarna in de droger.
Gelijk alles wat mogelijk was gewassen.
Vandaag geen regen gehad. Vanmorgen was het wel wat somber, maar later regelmatig de zon gezien. Bij mijn huisje cq kamer nog even lekker genoten van de avond zon, en van het uitzicht.
Cindy is inmiddels ook aangekomen in Santiago. Morgen komt ze naar me toe en lopen we samen naar Pedrouzo. Daar bij een pension twee kamers geboekt.
Kijk er naar uit om haar weer te zien.

Yes, ik ben in Santiago….net al even naar HET plein gelopen…..woensdag lopen we daar samen naar toe…..en morgen gaan we elkaar eindelijk weer zien….🤗🙏🏻. Heel veel zin in.

Cindy 2021-10-25 18:41:06

Ohww wat lièf..dat berichtje van Cindy.. Leuk om naar de ontmoeting uit te kijken. Gelukkig is het droog gebleven..en goed van je om je kleding in de wasmachine en droger te doen. Dat is toch beter als een lijntje spannen. Vanavond gezellig samen eten met Adolf.. en morgen YES!! met Cindy de rest lopen. Dat wordt me een dagje wel..samen de laatste lootjes👍 Geniet ervan Nico.. Slaap lekker..lieve groet va de Blauwe Reiger.. Ria..🌹🌻🌼🌷🏵

Ria Juffermans 2021-10-25 19:08:58

Wat heerlijk voor jullie geniet er van morgen van elkaar van het lopen en de laatste loodjes Liefs Bregit

Bregit 2021-10-25 19:09:48

Ps..goed dat je een slaapplaats gereserveerd hebt..zoveel mensen opeens op route..wist niet wat ik zag..en jij ook niet denk?😄

Ria Juffermans 2021-10-25 19:12:58

Beste stoere Pelgrim,je bent er bijna,nog 2 dagen !!!!!!en dan samen met Cindy.Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn.Jouw missie bijna voltooid.Geweldig👍👍💪💪.Hele fijne laatste wandeldagen,en geniet van elkaar.lieve groetjes van ons.

Riet en Tjalling 2021-10-25 19:13:46

Fijn dat Cindy er is morgen samen lopen en het laatste eind, vader met zijn meissie eindelijk Nico.Slaap lekker ,morgen veel succes doe Cindy de groeten van ons en geniet samen Liefs van ons .

Anneke en GERM. 2021-10-25 19:25:35

Het is bijna zover! De laatste etappes komen er aan! Super dat Cindy aangekomen is! Wat een heerlijk weerzien zal dat zijn😘 Leuk om samen het laatste stuk te lopen al is het idd behoorlijk druk zo te zien! Nog even over de foto’s.. die inktvis arm beest😂 Maar zal vast erg lekker zijn! Jij ook straks lekker eten en veel plezier morgen met je meissie😘🙏

Tiny en Bert 2021-10-25 19:28:59

Jou laatste dagen zijn ingegaan en wat fijn om dat met je dochter cindy te lopen. Geniet er maar lekker van,het is een monster prestatie wat je geleverd hebt, iets om heel trots op te zijn. Je missie is zeker geslaagd ,en ik zal zeker je verslagen gaan missen waar ik erg van genoten heb! Voor straks welterusten en voor morgen een mooi weerzien met Cindy Lieve groeten Marga. ,

Marga Siesling 2021-10-25 19:44:26

Heeeeeel veel plezier Nico en Cin!! Erg leuk en spannend de laatste kilometers samen lopen. Mooie foto’s weer Nico en we gaan het dagelijkse verslag nog missen straks 😉. Succes nog even! Xxx

Paul en Daan 2021-10-25 19:48:57

Dat worden nog een paar mooie en emotionele dagen , het zal vreemd zijn dat ik tegen Jaap zeg nog geen bericht van Nico? Dus niet meer. Eindelijk het einde van je mooie maar ook een zware tocht. fijn dat we je weer gaan zien. De groeten aan je dochter.

Anneke en Jaap. 2021-10-25 21:02:50

Wat leuk dat Cindy bij je is het laatste stukje. Ik vind het een wereld presentatie van je lieve ome Nico. Heel veel plezier en liefde en warmte samen. Ik loop in mijn hart met jullie mee. ❤😘

Mariette 2021-10-25 22:21:45

Het einde is al in zicht, wat mooi om alles te volgen. Fijn dat Cindy het laatste stuk mee zal lopen! Zet hem op! ❤

Anouk 2021-10-25 22:31:41

Heerlijk om het laatste stukje met je dochter te lopen. Geniet daar maar van. We zien mekaar vast snel.

Lenie en Jan 2021-10-26 00:05:17

Succes vandaag, pas op die kleine voetjes. Nog even.💪🏻👍 pakkerd.

Tamara 2021-10-26 09:39:48

Nog ff en je hebt het volbracht, deze geweldige prestatie. Groetjes van ons 2tjes en de groetjes aan Cindy.

Jan Poes 2021-10-26 10:32:21

Wat een mooie bekroning van je tocht, straks samen met je dochter over de eindstreep.

mary en wim welmers 2021-10-26 18:03:11

Hoi Nico, vandaag hoorde ik van jou tocht. Man wat ben jij een klasbak. Hier is veel moed voor nodig. Graag wil ik je interviewen en wat foto's maken of krijgen van je tocht om in Dorpsgenoten te publiceren. Laten we afspreken of bellen met elkaar. Vriendelijke groetjes, Cor