Drie Koningen. (naar het Kruis)

Spanje, Benidorm

Na het opstaan een foto gemaakt van de mooie wolken boven Benidorm.
Even later waren alle wolken weer verdwenen. Toen ik vandaag naar het kruis liep was er weer een prachtige blauwe lucht. Dan hoeft het niet eens zo warm te zijn, maar dan zweet je toch.
Het was heel druk, bij en onderweg naar het kruis. Zou zomaar iets te maken kunnen hebben met dat het vandaag Drie Koningen is.
Zo heeft iedereen zijn eigen reden om daar naartoe te gaan.

Na de lunch mijn stoeltje gepakt en naar het strand gelopen. Dat viel tegen. Hoeveel de zon volop scheen, was er een frisse wind uit zee.
Na een half uurtje weer ingepakt en terug gegaan. Nog een tijdje bij het zwembad van ons appartement gezeten. Dat was wel lekker. Daar geen last van de wind gehad.

Nog ff een foto gemaakt van alle scootmobielen die bij ons staan opgesteld. Daar rijden er hier nu wel heel veel van.
Zelfs jongelui zie je daar veel op rijden. Die zie je trouwens ook veel op elektrische steps rijden. Dat gaat af en toe behoorlijk hard.
Ik heb nog geen balletje balletje oplichters gezien. Die laten mensen raden onder welk dopje een object ligt. Dat raden ze nooit, weg geld.

Ik had gelezen dat er vanavond een optocht zou zijn ivm Drie Koningen. Die zou om 18.00 uur beginnen. Ik heel naïef op tijd naar het centrum gelopen. Hoewel er best wel veel mensen stonden, duurde het zeker nog een uur voordat de stoet in beweging kwam.
Er was zoals gewoonlijk weer veel werk van gemaakt. Best de moeite van het wachten waard.
Er werd veel met serpentine gegooid, maar die kon ik aardig ontwijken. Ook werd er veel snoep naar de kinderen gegooid. Grappig om te zien.
Ik heb een paar foto’s gemaakt, maar die geven niet echt goed weer wat er te zien was.
Muziek, praalwagens, ezels, ganzen en prachtig uitgedoste groepen.
Echt mooi om te zien. De stoet eindigde in het grote park. Daar is ook een soort kleine kermis, best wel gezellig.
Het eten schoot er een beetje bij in. Tijdens het kijken een stuk pizza gekocht, en later thuis nog wat zelf op tafel gezet.

Weer een mooie dag geweest.

Ha die Nico, Wat een prachtige routes heb je deze week weer gelopen! En ons weer lekker gemaakt met die mooie foto’s! Je vermaakt je zo te lezen goed en ja wat wil je ook met zo’n gezellig drie koningen feest! Lijkt wel carnaval! Groetjes Tiny en Bert