Van Belorado naar San-Juan-de-Ortega, 26,5 km

Spanje, San Juan de Ortega.

Weer goed geslapen. Dat is toch wel een voordeel van een eigen kamer.
Ik had de wekker op 07.00 uur gezet. Als je dan je kamer uit komt zijn de meeste pelgrims al vertrokken. Ik ben ongeveer 08.00 uur vertrokken. Toen stonden er nog twee paar schoenen. Ik ging toevallig gelijk met Burt de deur uit.
Hij gaat een halte verder dan ik, omdat hij morgen op tijd in Burgos wil om zijn telefoon te laten repareren.
Voor mij is het morgen 27 km naar Burgos. Ik heb besloten om daar twee nachten te blijven en dus een hotel geboekt.
Vanmorgen was het weer behoorlijk fris. Ik heb gewoon mijn jas aan, maar er zijn pelgrims die zich inpakken alsof het winter is. Handschoenen, sjaals en mutsen en dikke jassen, je ziet echt van alles voorbij komen.
Ik begon de dag niet lekker. Ik voelde mij een beetje katterig en kon moeilijk op gang komen. Echt een grieperig gevoel. Gelukkig had ik wel gewoon trek om wat te eten.
Ik ben naar hetzelfde tentje waar ik gisteren een biertje had gedronken gegaan voor een ontbijtje. Ik dacht een broodje gebakken ei te hebben besteld, was het iets met aardappelen erin. Smaakte niet echt lekker. Toch maar opgegeten.
Later in Villambistia koffie gedronken en alvast een broodje mee genomen voor de lunch.
Dat was nu eigenlijk niet nodig geweest, in Villafranca-Montes-de-Oca nog een keer gestopt. Daar was ook van alles te krijgen, nog een broodje besteld en mijn meegenomen broodje later opgegeten.
Donkere wolken voor ons, dan weet je dat het zomaar kan gaan regenen. Op zich viel het mee, het is de hele morgen droog gebleven. Pas na de middag begon het pas echt te regenen. Er stond ook veel wind, maar de route liep in de middag voornamelijk door een bos. Dan heb je van de wind minder last. Wel een paar pittige klimmetjes gehad vandaag. Volgens het routeboekje hebben we vandaag 460 meter geklommen en 210 meter gedaald.
Om 14.30 uur aangekomen in San-Juan-de-Ortega. De refuge is in het klooster met dezelfde naam als het gehucht.
Het is wel een heel eenvoudig onderkomen. Er zijn maar twee douches en twee toiletten. Om daar gebruik van te maken moet je buiten over een soort balustrade. Vervelend als ik er vannacht naar toe moet. Krijg het nu al koud als ik er aan denk.
Gelukkig ben ik na de middag wat opgeknapt. Voel me een stuk beter. Toch, zoals ik al aangaf neem ik een rustdag in Burgos.
Via de jongens een hotelkamer voor twee nachten gereserveerd.
Straks hier eten. Kijken of het wat is.
Nou het eten viel me tegen. Niet alleen in de eetzaal was het koud, maar het eten was dat ook.
Wel gezellig aan tafel gezeten met 4 Amerikanen.
Na het eten een warm koppie thee genomen.
Weer een dag voorbij, en dichter bij Santiago.

Snetverdemme Nico..zo'n dag als vandaag is niet echt fijn..ontbijt met aardappelen..hoe komen ze erop. Heb je geen vertaalsite op je telefoon? Dan kan je aanwijzen wat je bedoeld? En koud eten Is ook niet fijn na een inspannende dag. Klinkt niet echt klantvriendelijk. Lekker idee dat je 2 nachten hebt gereserveerd..verwen jezelf maar een beetje, dat je kouwelijk bent..kan best zijn van vermoeidheid .. Een wijntje..lekker slapen..gewoon DOEN. Mooie foto's trouwens..die regenboog is een extraatje..geniet ervan👍 Slaap lekker strakjes..en vooral uitgerust weer opstaan ..doehoeg..( effies streektaal 😂) Ria Juffermans 🍁🍂🍃

Riajuffermans 2021-10-05 20:08:14

Fijn dat je een rustdag neemt, daar ben je wel aan toe ,na zoveel km lopen naar dat je je niet helemaal fit voelde vandaag ,dus rust die dag maar lekker uit. Wij doen je dit na,veel bewondering voor je .Weer een mooi verslag en mooie foto's Slaap lekker.liefs nog even,dus weer dichter bij Santiago .Nico moet zijn wij doen je dit niet na.🤗

Anneke en GERM 2021-10-05 20:18:12

Beterschap Nico, een rustdag zal je goed doen!

Margaretha 2021-10-05 21:54:17

Gisteren helemaal overgeslagen, maar je komt al dichter bij je doel. Fijn dat je je eigen trakteert op een rustdag, en dat je weer eens in een hotelletje logeert, ik draai me om in een kostelijk bed, en jij moet iedere nacht maar zien in wat voor bed je terecht komt. Het begint hier alweer vroeg donker te worden en de verwarming slaat hier ook weer aan. Het kan daar op die hoogtes waar jij nu zit ook behoorlijk koud worden. Heb jij een beetje warme spullen mee? Nico mooie foto’s vooral die met die regenboog. Ik hoop dat je morgen lekker even bij komt, en dat je je wat beter voelt. Het is niet niks wat je allemaal presteer. Pakkerd en welterusten.