Van La-Coquille naar Sorges, 34 km

Frankrijk, Sorges et Ligueux en Périgord

Duurde wel weer ff voordat ik in slaap viel, maar wel lekker geslapen. De andere pelgrims niet zo denk ik, ik schijn nogal luidruchtig gesnurkt te hebben. Uiteraard daar mijn verontschuldigingen voor aangeboden. De Braziliaanse jongen, Flavio gaat naar hetzelfde adres als ik. De anderen stoppen in Thiviers.
Op mijn verzoek was het ontbijt om 07.00 uur. Ik wilde om 07.30 uur vertrekken. Dat is me gelukt.
Na een uitgebreid ontbijt vol goede moed aan deze dag begonnen. Was ook lekker weer zo vroeg in de morgen. Nog een foto gemaakt van de opkomende gele ploert. Dat dacht ik toen nog niet hoor. Dat kwam pas later.
Weinig aternatief te gebruiken in de route. Zo af en toe een klein stukje, maar dat is te verwaarlozen. Ik wilde eigenlijk zo veel mogelijk gebruik maken van schaduw, maar dat lukte niet zo erg. Korte stukjes, net genoeg om weer ff op adem te komen. Tot aan Thiviers, 18 km, was het nog wel te doen. Daar nog wel op een terrasje gezeten voor een cappuccino. Verder niets tegen gekomen.
Even later aangebeld bij een huis waar een bankje voor stond. Ik wilde ff lekker in de schaduw zitten. Geen probleem, ga maar lekker zitten hoor, was de reactie.
Ruim de tijd voor genomen. Het was mijn derde stop al. Eigenlijk mijn vierde, want ik had ook nog boodschappen gedaan.
Onderweg stonden de koeien ook onder de bomen. Die zochten kennelijk ook verkoeling.
Die kleine groepjes van rode koeien is wel opvallend. Ik heb er al een aantal foto’s van gemaakt. Ze zetten een paar koeien in de wei, een stier erbij en alles gaat verder vanzelf. Af en toe halen ze wat vee weg, dan weet je dat ze naar de slacht gaan. Zijn speciale vanghokken voor gemaakt bij het hek. Ik heb al een paar keer gezien dat er koeien op transport gingen.
Na de middag ben ik helemaal kapot gegaan. Zo warm en bijna geen schaduw. Natuurlijk nog wel een paar keer een pauze ingelast.
Wat was ik blij dat ik er was.
Maar de ontvangst was uiterst hartelijk. Je wordt gelijk in de watten gelegd.
Na het douchen is de was voor me gedaan en droog afgeleverd.
En het eten, super. Zo lekker, ik heb zeker teveel gegeten. Hoe zeggen ze dat ik heb niet gegeten maar gevreten. En zo lekker. Ik heb een foto van het voorafje gemaakt.
Zo nu ff niets meer en straks lekker slapen. Dat hoop ik tenminste, het is wel erg warm op de slaapkamer, en ik lig het verst van het raam. Als je de laatste bent is de beste plaats al bezet. Flavio was er 15 min. eerder. En de derde pelgrim, Michel (een Fransman) was er ook al eerder.
Met dank aan onze gastheer is de overnachting voor morgen en overmorgen ook geregeld. Ik loop voorlopig gelijk met Flavio. Leuke en gezellige jongen van 52 jaar.
Nog ff vermelden dat er hier een prachtige kerk is. Daar nog even een kaarsje aangestoken.

Wat doe je het goed Nico. Zo gaaf om je verhalen te lezen. Ook prachtige plaatjes geschoten. Lekker slapen voor straks en voor morgen weer een mooie wandeling. Een zonnige groet.

Tineke Tak 2021-09-07 21:10:05

En weer een dag verder Nico,ja de zon ☀️ kan soms ook een beetje je vijand zijn.Vooral als er weinig schaduw is.Wij zijn momenteel op vakantie op de Hoge Veluwe en zijn blij met het mooie weer.Wat tref je toch fijne gastgezinnen,waar je dan zo welkom bent, lekker eten en ze doen ook nog je was.Fijn hoor dat heb je dan net nodig na z,on dag.Straks lekker slapen en sterkte weer voor morgen.Je bent een topper 👍👍👍 Groetjes

Riet en Tjalling 2021-09-07 21:24:25

Ach wat een lange dag in de bloedhete zon.. 34 kilometers en geen schaduw. We mogen toch hopen dat het morgen iets minder warm is. Slopend maar je hebt het toch weer gelapt. Petje af maar pas wel een beetje op hoor! Wat zullen je heerlijk je vermoeidheid onder de douche kunnen wegspoelen! Rust nu lekker uit! En zo te lezen ook weer heel lieve mensen die je was doen en ook lekker koken! Dikke knuffel 🫂 😘😘

Tiny en Bert 2021-09-07 21:25:21

Je loopt me zo voorbij. Gekkie in die hitte zo'n afstand. Dir vrouw kon echt heerlijk koken! Doe ze de groeten. Ik heb er niet geslapen maar mocht wel mee eten in de avond samen met Claude.

Margaretha 2021-09-07 21:41:56

Dit was zeker een moeilijke dag met die warmte ,kan me voorstellen dat je er even doorheen zat,maar voorlopig heb je het wel weer gedaan petje af hoor.Trouwens weer een mooi verhaal en mooie foto's. Slaap lekker en voor morgen heelveel succes.Liefs van ons.

Anneke en Germ 2021-09-07 22:17:56

Heb 3x een reactie geschreven..die elke keer fout ging..dus nu effies kort: Succes morgen...Ik hoop dat je schaduwplekken op je pad krijgt. Bonne route.. Ria Juffermans

Riajuffermans 2021-09-07 23:01:46

Ps...complimenten voor de prachtige en afwisselende foto's..het is volop genieten om het allemaal te lezen en zien. 👍

Riajuffermans 2021-09-07 23:04:34

Zoals jij schrijft voel ik jouw zon hier nog branden. Wat een genot moet het zijn na zovele kilometers in de bloedhete zon zo hartelijk te worden onthaald en na de douche te kunnen genieten van dat heerlijke etentje. Mooie foto’s weer Nico! Slaap lekker en voor morgen heel veel schaduw gewenst!