Van Zubiri naar Pamplona, 22 km

Spanje, Pamplona

Moet even wat wijzigingen van het verslag van gisteren. Ik sliep niet met 3 Spaanse pelgrims, maar ze komen uit Italië.
Met de hele kamer bezetting thuis gegeten. Was echt gezellig.
Vanmorgen op één na allemaal gelijk opgestaan. Wel zo makkelijk, dan kan het licht aan en kan je zien wat je aantrekt.
Om 07.30 uur ontbijt, en om 08.00 uur vertrokken.
Het was gelijk al druk op de Camino, 08.00 uur is ook een favoriete tijd om te vertrekken denk ik.
De gastvrouw vertelde mij gisteren dat we een bijna vlakke etappe zouden hebben. Nou ik denk dat zij een andere Camino voor ogen had dan wij, er zaten weer aardig wat klimmetjes in.
Ik had van John iets gekregen om mijn tenen te verbinden. Dat was wel zacht, maar ook vrij dik. Na een paar uur weer verwijderd, geen succes. Jammer ik hoopte dat het wat zou helpen.
Vandaag weer een mooie route om te lopen. Er zijn veel paden voorzien van tegels (foto). Je kunt zien dat de Spanjaarden de Camino goed onderhouden. Economisch gezien ook best wel interessant voor dit gedeelte van Spanje.
In Zuriain, een klein gehucht pauze genomen. In dat dorpje eigenlijk de eerste mogelijkheid op de route. Er waren wel meer mogelijkheden, maar dan moet je van de route af en een dorpje in. Daar had ik geen zin in.
Je bent eigenlijk één grote familie op de Camino.
Steffian en Badria zaten er ook, bij hun ff aan tafel gaan zitten. Later schoof John ook aan.
Je moet opletten dat je niet te lang blijft zitten, er moet natuurlijk ook gelopen worden.
Ik heb het al eerder gezegd, maar het is echt een heel andere ervaring hier in Spanje. Ik heb het echt naar mijn zin.
Ik kwam een groep schoolkinderen tegen. Die vroegen heel spontaan waar ik vandaan kom. Als ik dan zeg dat ik uit Holland kom, zijn ze razend enthousiast en roepen ze de namen van de Nederlandse spelers van Barcelona.
Later in Burlada, een voorstad van Pamplona lekker gegeten. Voor € 6,- echt buikie vol.
Om 14.00 uur aangekomen bij het hotel. Ik had een hotel uitgekozen in het oude centrum van de stad. Leek mij wel gezellig. Voor een paar tientjes meer een beetje luxe. Mag wel weer een keer.
Na de gebruikelijke handelingen een rondje door de stad gelopen. Bij El-Corte-Ingles een nieuw wandelshirt gekocht. Het shirt waar ik nu in loop begint te rafelen, dus tijd voor de vuilnisbak.
Normaal heb ik EL als maat, maar ik pas nu zelfs een S. Toch maar een large gekocht. Niet te veel in de spiegel kijken.
Ik vind het wel lekker om de etappes nu niet te lang te maken. Rond een uur of twee aankomen is best fijn. Dan heb je nog ff tijd voor wat andere dingen, zoals hier een rondje door de stad.
Ik zat koffie te drinken op een terrasje, kwam ineens Marnix voorbij lopen. Die had een paar lange wandeldagen achter de rug en is dus weer op gelijke hoogte.
Margaretha loopt nu een dag voor mij. Die heeft voor mij morgen gereserveerd waar zij nu is, Puenta-la-Reina.

Pamplona! Weer een mooi eindpunt! Is het ook zo druk in de stad als wat Margaretha heeft ervaren? Jammer dat de nieuwe hulpstukken voor je tenen niet helpen. Maar wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Nieuw shirt toe maar!! Maar blijf goed en lekker eten dan wordt het misschien toch weer een L….. Wat een kleine prijsjes zeg 6.00 voor je lunch! Geniet lekker in je hotel en lekker slapen voor morgen weer een gezellige etappe! Groetjes Tiny en Bert👍😘

Tiny en Bert 2021-09-27 21:15:45

Goed van je om de routes niet te-lang te maken. Zo krijg je inderdaad tijd om de plaats te verkennen als je begin van de middag al op locatie bent. Fijn dat Margaretha voor morgen gereserveerd heeft voor jou.. lijkt mij een geruststellend idee. Ik wens je een fijne avond en alvast een goeie nacht 💤💤 Succes morgen met het vervolg van je reis. Groeten Ria Juffermans

Ria Juffermans 2021-09-27 21:26:15

Hoi Nico.Wat leuk dat je Spanje heel anders ervaart dan Frankrijk,en dat je het naar je zin hebt.Ook heel goed voor de motivatie 👍👍En ook leuk zo met elkaar en verhalen uitwisselen.Het gaat helemaal goed man.Wij zijn eigenlijk benieuwd of je Henk nog eens zal treffen.Hoor je nog wel eens iets van hem??? Straks lekker slapen en morgen gezond weer op en dan weer succes met wandelen Groetjes van ons 🖐️🖐️

Riet en Tjalling 2021-09-27 21:57:15

Wat voor de Een een bergje is, is voor de ander een beste beklimming. Die Margaretha is toch wel een Engel die op jouw pad terecht is gekomen. Verder als dat shirtje geen XS is geworden, kan het nog even aan. Wat je nu overhoudt zijn alleen maar spieren, de rest komt er later wel weer aan. Op naar straks, met weer een avontuurlijke dag. Pakkerd en slaap lekker😴😴😴😴

Tamara 2021-09-27 22:42:50

Jammer dat het zachte spul niet hielp voor je voeten ,maar wel fijn dat je het lopen in Spanje en de natuur je zo goed bevalt geweldig toch . Het is ook een mooi land geniet er maar van .En dan toch elke weer die lieve mensen om je heen.geweldig .HEELVEEL succes Liefs.

Anneke en GERM 2021-09-28 09:05:20

Mooi dat het wat sfeer betreft zo verbeterd is in Spanje. Leg na je thuiskomst maar eens uit wat het verschil was t.o.v. Frankrijk. In mijn jonge jaren, en die van jou dus ook, riepen die schoolkinderen , "ah Holland; Kreuf en Goellit ".