Van Sansol naar Logrono, 21,5 km

Spanje, Logroño

Ik werd om 07.00 uur wakker, maar ik had geen wekker gezet. Ik ging er van uit dat ik vanzelf wel wakker zou worden als de buren uit bed zouden gaan. Mooie tijd om wakker te worden.
Geen lange dag dus ook rustig aan gedaan.
Wel een redelijk ontbijt vandaag.
Ik ben om ongeveer 08.30 uur vertrokken.
Het volgende plaatsje, Torres-del-Rio lag eigenlijk tegen Sansol aan. Niet goed opgelet gisteren, dat zag er beslist gezelliger uit. Ik had dus beter ff door kunnen lopen.
Al vrij snel een pittige klim naar een hoogvlakte.
Later volgt er dan een vrij steile afdaling. Daar staat zelfs een bord dat aangeeft dat de helling 10 % bedraagt. Wel bijzonder zo’n bord in the midle-of-nowhere.
Natuurlijk gaat het daarna ook weer omhoog.
In Viana de enige plaats op de route koffie gedronken. Daar ook John en Badria getroffen.
Dan blijf je toch wat langer zitten. Maar wel ff gezellig.
Viana is trouwens best een mooie plaats. Veel smalle straatjes en diverse terrasjes. Er was ook toevallig een kleine gezellige markt.
Ook wat boodschappen gedaan voor de lunch. Daar later een mooi plekje voor gevonden.
Het laatste stuk voor vandaag was over het algemeen vlak. Op mijn gemak naar Logrono gelopen. Onderweg nog een aantal keren wat druiven geplukt. Die zijn wel wat klein, maar smaken heel lekker. Nu kan dat nog, als ik een week verder ben zullen de meesten wel geplukt zijn.
Gelukkig niet zoveel last gehad van mijn nieuwe blaar.
Ik had wel proberen te reserveren in de gemeentelijke refuge, maar dat hoefde niet werd mij verteld.
Bij aankomst werd er gevraagd of ik gereserveerd had. Nee dus. Nou dan hebben we geen plek was het antwoord. Toen ik zei dat ik gebeld had werd ik wel toegelaten. Beetje vreemd, maar goed ik heb een slaapplaats.
Ik ben er trouwens niet zo blij mee, het is mij veel te druk. Alle stapelbedden zijn bezet, zowel boven als onder.
Na de gebruikelijke handelingen de stad ingelopen. Ik had gelezen dat Margaretha hier ook nog zou zijn. Die wilde ik natuurlijk wel graag ontmoeten. Zij zag mij als eerste en kwam mij heel spontaan en hartelijk begroeten.
Mijn dag kan niet meer stuk.
Zij zat met een Engelse pelgrim (Nick) op een terras , en daar ben ik natuurlijk ff bij gaan zitten.
Hoe lang je daar ook zit, de tijd is altijd te kort als je gezellig zit te kletsen.
Ik moest echter nog naar de farmecia, en die gaat meestal om 17.00 uur dicht.
Ik zou daar vanmorgen naar toe zijn gegaan, maar ik heb de blaar zelf verzorgd.
Voorlopig dus weer afscheid genomen. Hopelijk niet meer voor zo’n lange tijd, maar we zitten nu weer dicht bij elkaar dus wie weet.
Bij de farmacia goed advies gekregen. Ook gelijk wat spulletjes gekocht voor mijn verkoudheid.
Ik hoop dat ik dat onder controle kan houden.
Grappig, bij het inchecken was ik wat aan het kuchen. Komen ze gelijk met een thermometer aan om te kijken of ik geen koorts heb.
Maar hoesten is natuurlijk wel vervelend op de slaapzaal. Ik heb er wat voor gekregen dus hoop dat ik niet te veel overlast bezorg. En anders maar wel, er zullen ook wel een paar snurkers zijn denk ik.
Moet straks wel op zoek naar een restaurant, want hier is niets. Ook geen ontbijt, dus morgen ook eerst wat zoeken.
Ook vandaag weer goed weer geweest om te lopen.
Een bijzondere dag omdat ik Margaretha weer heb gezien.
Mooi om dit verhaal me af te sluiten.

Hoi Nico, wat kan jij toch alles mooi opschrijven en wat maak je toch elke dag weer mee. Naar boven wandelen gaat meestal wel maar naar beneden is niet prettig. Hier hebben we regen dus in Alkmaar mis je niets. Lieve groetjes van Cees en Anja 🤗

Anja Biegstrsaaten 2021-10-01 18:24:43

Afsluiten Ja Ja .

Anneke en Jaap. 2021-10-01 18:25:55

Wat een prachtige foto’s!! En kanjer weer 10 % omhoog en weer naar beneden!! Maar het allermooiste dat je Margaretha weer hebt ontmoet! Dat is echt super voor jou maar natuurlijk ook voor Margaretha! Dat geeft weer wat extra gezelligheid en natuurlijk altijd fijn om gewoon “oude” vrienden weer te ontmoeten! Ik hoop dat je wel een beetje lekker kunt slapen dn zonder oortjes hoor je vast het gesnurk niet zo😉 Goed om te lezen dat je nieuwe blaar zich rustig houdt.. je hebt er al genoeg die je wel laten werden dat ze er zijn. Lekker eten en morgen op naar de volgende stop! Knuffel Tiny en Bert 🥰

Tiny 2021-10-01 18:35:41

Wat heerlijk om te horen dat je dag niet meer stuk kan😀😀Je blaar valt mee met lopen ,en Margaretha weer ontmoet, leuke vrouw trouwens,ook een leuke foto 👍👍 Eet smakelijk en voor vanavond/vannacht sterkte in de drukte.gewoon een paar doppen in je oren.😂😂. Groetjes van ons,en morgen weer gezond verder.

Riet en Tjalling 2021-10-01 18:40:48

Iedere dag lees ik jouw avonturen Nico. Je bent al in Spanje en dat is al een mega prestatie! Mooie foto’s van het landschap in Spanje en wat gezellig dat je Margaretha weer hebt getroffen. Het lopen van de camino zal een bijzondere band vormen met een ieder die je tegen komt op jouw weg. Hartelijke groeten uit ‘t Praethuys Saskia

Saskia 2021-10-01 19:34:02

Fantastisch om je in Spanje weer te kunnen ontmoeten. Topper!

Margaretha 2021-10-01 19:40:59

Wat fijn, dat je Margaretha weer tegen bent gekomen. Het is net een Engel, die jou toch heel veel heeft geholpen. Ik wist niet dat je er weer een verse blaar erbij had gekregen, maar je bent zelf aan het dokteren gegaan. Hier is het echt herfst geworden. Ik hoop dat jij het iets warmer hebt, alhoewel je op zeer hoge vlaktes zit.. lekker eten en slapen, en een fijn weekand. Pakkerd.

Tamara 2021-10-01 20:03:31

Wat ben je toch een topper Nico. Bellen voor een slaapplaats..was niet nodig en achteraf dus wèl..Net welke pet je treft🙄 Fijn dat het toch nog gelukt is een bed te vinden. Deze nacht dus volle bak..hoop voor je dat het raam op een kier kan want met zoveel mensen op 1 kamer tegen elkaar op ademen..en jij met je hoesten..goed dat de pharmacy je eea heeft meegegeven. En staat deze keer geen maaltijd klaar maar je moet op zoek naar een restaurant....weet zeker dat jou dat lukt. Morgen fruit kopen voor de vitamientjes..en wat extra eten voor zondag want Spanje en winkels?? Maar met jouw geluk staat er vast wel een stalletje langs de kant. ..hoewel ik die niet aantrof op je overigens prachtige foto's. Ik hoop dat je goed kan slapen..en je morgen opgefrist je reis kan vervolgen. Succes màn👍 Groeten vanaf de Blauwe Reiger..Ria