Van Sainte-Fauste naar Chateauroux, 21 km

Frankrijk, Châteauroux

Vandaag een relatief korte route. Gisteren dus een hotel geboekt, dus om 08.50 uur vol goede moed aan de het wandelen geslagen.
Eerst nog even op de deur geklopt bij de buren (Bert en Jopie). Nog even op de foto gezet en daarna zwaaien en wegwezen.
Ik had in het begin mijn jas weer aangetrokken, maar hoewel het best fris is zo ‘s morgens, is een jas eigenlijk niet echt nodig.
Max was al iets eerder weg gegaan, maar die liep te slenteren denk ik, want ik had hem zo ingehaald. Ook niet meer gezien.
Het eerste gedeelte kon ik gewoon de pelgrimsroute volgen. Later een eigen route gemaakt omdat ik niet via Chateauroux wilde lopen. Dan zou ik gewoon een grote omweg maken en daar had ik geen zin in.
Tijdens de alternatieve route ben ik diverse keren aangesproken. Soms even kort, maar er was ook een stel die van mij uitleg wilde waarom ik zo liep. Ik hoop dat ze het nu begrijpen en goedvinden.
Voor de lunch vond ik niets meer dan een muurtje om op te zitten. Dat duurde niet lang. De bewoner van het betreffende huis kwam even bij me kijken. Hij vond het geen plaats om te lunchen en bood me zijn terras aan. De rommel mocht ik achter later, dat zou hij wel opruimen. Weer een echt pelgrims gevoel.
Ook nog wat gekletst met de man, hij was ook heel geïnteresseerd in mijn (korte) verhaal.
Ik had ook wel wat tijd omdat ik had aangegeven niet voor 14.00 zou arriveren. Dat lukte maar net.
Vandaag de zon niet gezien. Weer veel dreigende wolken, maar ook dit keer geen regen. Tijdens het lunchen dacht ik wel ff dat ik het niet droog zou houden, maar ook dat viel gelukkig mee.
Voor morgen wil het nog niet lukken. Het adres waar ik naartoe wil is morgen gesloten. Daar is ook een refuge, maar die kan ik nog niet reserveren omdat dat via het gemeentehuis moet en die is op zondag dicht.
Word in ieder geval weer een wat langere route.
Ik heb voor vanavond hier het diner gereserveerd. Voor €15,- een buffet. Lijkt mij niet verkeerd.
Ik heb ook de tv aangezet om even naar Verstappen te kijken. Daar gebeurt echter niet veel omdat het regent. Watjes.
Ik heb toch weer een adres gevonden in Le-Pechereau. Dat was eigenlijk gesloten, maar als ik wil wachten tot 17.30 uur is het oké. Dan komen ze pas thuis. Op zich niet zo erg. Ga ik gewoon iets later weg. Toch ook weer ruim 30 km dus komt wel goed uit.
Krijg net te horen dat het diner niet door gaat. Te weinig mensen. Ik kan via de receptie eten bestellen. Ga ik doen, ben benieuwd wat er wordt gebracht.

Beste Nico, wat kom je onderweg toch aardige mensen tegen! Dan kun je weer even je verhaal kwijt. En wat fijn dat het lopen weer goed gaat. We lezen met veel plezier jouw reisverslag met de mooie foto's! Voor morgen weer een goede en mooie wandeling toegewenst. Lieve groetjes van ons.

Ronald en Trudy 2021-08-29 18:16:23

Nou eet smakelijk dan maar voor straks. Je doet het nog steeds fantastisch. Je bent inderdaad DE topper van de Blauwe Reiger. Vannacht een lekker bedje, hoop Ik. Morgen weer een prettige dag.

Lenie en Jan 2021-08-29 18:17:56

Met veel plezier lees ik je mooie verslagen. Wat leuk dat mensen je aanspreken en dat je kunt uitleggen waar je dit allemaal voor doet. Ook fijn dat je voor morgen weer een slaapplaats heb gevonden.. Ik hoop dat je diner lekker heeft gesmaakt, Voor straks welterusten en een goede wandeling morgen. Lieve groeten Marga

Marga Siesling 2021-08-29 19:29:44

Heerlijk even de luxe van een hotel! Ja veel van Max was er niet te zien… maar heeft toch gewonnen 😀 Maar wat heb je weer een leuke lieve mensen ontmoet! Dat geeft je een lekker gevoel! De Fransen zijn niet zo beroerd hoor! Nu maar hopen dat je een lekkere en misschien een beetje uitgebreide maaltijd krijgt! Eet smakelijk en voor straks Slaap lekker! Lieve groetjes

Tiny en Bert 2021-08-29 20:16:33

Mooie bijzondere dag weer!Vooral die lieve vreemde mensen die zo behulpzaam zijn of gewoon aardig. Lekker ff zo in een hotel!!Kan je af en toe wel even gebruiken vriend ❤️ Slaap lekker. Gr.Eric en Sannie

Eric en San 2021-08-29 20:37:55

Vandaag voor het eerst gezien dat je de Camino loopt. Heel bijzonder. Heb net alle verslagen gelezen en we zijn zwaar onder de indruk! Wij waren begin augustus in de Dordogne op doorreis en hebben toen een stukje van de Camino met de auto gereden, bij Rocamadour. Misschien kom je daar ook langs. Buen camino Nico!

Freek en Gabriëlla Eekhout 2021-08-29 21:03:55

Hoi Nico ben zo benieuwd hoe het lopen nu gaat met je teensokken en hoe het met je verwondingen gaat eigenlijk wel prettig dat het niet zo heet is want lijkt me heel vermoeiend lopen maar een zonnetje is ook wel fijn op zijn tijd. Goeie wandeling weer morgen en geniet van je hotelletje Liefs Bregit

Bregit 2021-08-29 21:05:47

Heerlijk luxe is dat dan he zo'n hotelkamer he Zo zie jee maar je komt altijd wel lieve mensen tegen.Dus morgen weer heel wat km.Doe voorzichtig en voor straks slaap lekker. SUCCES voor morgen.Liefs van ons.

GERM EN ANNEKE 2021-08-29 21:17:56

A.s. weekend zijn de races in Zandvoort. Wellicht heb je weer een luxe onderkomen met een t.v.