Van Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt naar Saint-Ferme, 26 km

Frankrijk, Saint-Ferme

Vandaag een niet al te langer etappe op het programma.
Na een door ons zelf verzorgd ontbijt zijn we om 08.30 uur vertrokken.
Als eerste zijn we naar de kerk gelopen aan de overkant van de La Dordogne. We wilden ff kijken of hij toevallig al open zou zijn. Zondagmorgen, zou zomaar kunnen.
We hadden over Anneke zitten praten en wilden daar een kaarsje aansteken. Helaas was hij nog gesloten.
Daarna allebei onze eigen weg gegaan.
Ik heb ervoor gekozen om de alternatieve route te nemen. Dat scheelde ongeveer 5 km.
Of het nou zo’n goede keuze is geweest is maar de vraag. Alles over asfalt wegen en in de volle zon.
Ook een beetje in een roes gelopen, zeker de eerste uren. Emotie is toch ook wel vermoeiend heb ik gemerkt. Lieve berichtjes gekregen.
Verder wil ik daar niet veel over kwijt.

Vandaag weer veel druivenvelden gezien. De druiven zijn wel een stuk groter dan een aantal weken terug in de champagne streek. Ik denk dat ze eerdaags wel gaan plukken. Ik heb er een paar geproefd, smaakte best goed.
Geen leuke plekjes gevonden om te rusten. Mijn brood opgegeten zittend op een boomstam met mijn rug tegen een tractor wiel.
Om 15.00 uur aangekomen in Saint-Ferme. Daar eerst naar de kerk gegaan om te doen wat ik veel eerder wilde. Een kaarsje opsteken.
Daarna naar de refuge. Hoewel die eigenlijk om 16.00 uur open gaat, werd ik vriendelijk ontvangen door de vrijwilligers.
1,5 uur later kwam ook Flavio binnen. Die kon bijna niet meer lopen. Veel last van zijn knie.
Hij heeft besloten om een paar dagen niet te lopen. Morgen brengt een van de vrijwilligers hem naar Bazas. Ik loop daar dan in twee dagen naar toe. Hopelijk gaat het dan weer goed genoeg om samen verder te gaan.
Kan wel zeggen dat het een vermoeiende dag is geweest.

🫂

Bregit 2021-09-12 18:58:05

Nico, je hoeft ook niet alles te delen We zijn al zo met al jouw wel en wee op de hoogte Wisten dat het een dag zou worden met emotie voor jezelf... Deze dag leven wij extra met jou mee , waar we alle andere dagen ook al een beetje de camino met jou meebeleefden Hoe mooi is dat om jou zo te mogen steunen Heb een mooie avond, Groet uit Egmond Marian Zwaan

Marian Zwaan 2021-09-12 19:02:39

Nico het is vandaag een speciale dag. We denken aan je. Groetjes, Tineke en Peter.

Tineke 2021-09-12 19:13:39

Vandaag de verjaardag van ons lieve schoonzusje Anneke… de kaarsjes branden🌠 En dat is waar je voor loopt😘 Maar wat een snikhete dag was het voor je! En wat een pech voor je wandelpaadje Flávio. Twee dagen rust met de knie.. we hopen dat dit voldoende is om deze tocht voort te zetten. Maar ook weer fijn dat jij er voor hem bent! Wat een lief kerkje waar jullie de kaarsen hebben aangestoken👌 De druivenpluk zal snel starten en ook dat is een leuk om te zien! Wie weet krijg je dat nog een beetje mee! Voor straks welterusten na de bijzondere dag Liefs van ons🥰🥰

Tiny en Bert 2021-09-12 19:21:21

Mooie foto's en verslag Nico. 👍 Hoop dat er een lekkere maaltijd voor je is..slaap lekker..en morgen weer opgefrist op weg? Succes..en neem je pauzes .. Bonne route... Ria Juffermans 😍

Ria Juffermans 2021-09-12 20:41:12

Mooie foto’s, emotionele dag, maar…..je doet het steengoed. Ik hoop dat Flavio weer snel ter been is, want het is toch fijn om een maatje bij je te hebben. Leuk dat je een beetje steun krijgt van Marjan Zwaan. Zijnheeft ook een gedeelte van de tocht gelopen. Verder kan ik je niet meer wensen dan een hele goede nacht. Slaaplekkker.

Tamara 2021-09-12 20:41:21

Hoi Nico Ik sluit me helemaal aan bij de vorige berichtjes.Het was vandaag een moeilijke dag voor je.Maar voor Anneke doe je dit ze zou heel trots zijn op je, en wij op jou liefs en welterusten.

Anneke en GERM 2021-09-12 21:55:24

Emotie neemt heel veel energie en snap heel goed dat dit een moeilijke dag voor je is geweest.,maar je hebt je kaarsje voor Anneke aan kunnen steken,daar loop je nu voor. Ik wens je nog heel veel mooie kilometers waar ik veel bewondering voor heb.. Lieve groeten Marga

Marga Siesling 2021-09-12 21:55:54

Bijzondere dag…😘

Tal en Marco 2021-09-13 00:01:09

Mijn gedachten zijn ook bij jou, omdat je al zo ver gekomen bent, en met het doel waarvoor je dit doet, gisteren een zeer emotionele dag voor je. Ik hoop dat het snel beter gaat met je wandelmaat zijn knieen. Je bent een kanjer. Pakkerd.

Tamara 2021-09-13 08:51:51

Stom van mij. Nu heb ik 2 keer een berichtje aan je gestuurd. Dit wordt keer 3🤭

Tamara, 2021-09-13 08:54:09

Gisteren was een extra speciale dag….want laten we eerlijk zijn…wat je tot nu toe hebt gedaan is buitengewoon en speciaal. Elke dag weer die km’s lopen op weg naar je eind doel!!! We zijn echt super trots op je!! Dikke kus 😘