Van Pamplona naar Puente-la-Reina, 23,5 km

Spanje, Puente la Reina/Gares

In het hotel kon ik pas om 08.00 uur ontbijten. Dat was me te laat. Ik had een paar bakjes yoghurt gekocht, om toch iets te eten te hebben.
Om 07.30 uur vertrokken.
Bij een hotel wat verderop naar binnen gelopen en mijn ontbijt compleet gemaakt.
Voor je de stad uit bent ben je zo 45 minuten verder. Wel een goede route aanduiding in de stad. Op de trottoirs geven ingemetselde schelpen (foto) de route aan.
Via de oude verdedigingsgracht de stad binnen gelopen en ook via die oude gracht de stad weer verlaten. De route ging ook door een mooi park. Opvallend veel schoolgaande kinderen op straat. Grappig dat veel kinderen in een uniform lopen.
Hoewel het al licht was, is het toch een mooi gezicht als je opkomende zon op de bergen ziet schijnen.
Het eerste uurtje loop je redelijk vlak, maar als je de stad hebt verlaten gaat het al snel weer de hoogte in.
Dat houdt aan tot het pelgrims monument bij Alto-Perdon. Een gewilde plaats om foto’s te maken. Iedereen zet iedereen daar op de foto.
Het is een bijzondere plek met naar meerdere kanten prachtige vergezichten.
Een pad met allemaal losse stenen, maakt het best lastig om daarna naar beneden te lopen. Goed opletten waar je je voetjes neer zet. Daar vallen lijkt mij geen pretje.
Een stukje voor Uterga, zag ik een mooi jasje op het pad liggen. Die heb ik maar mee genomen.
Vlak voor het dorpje, stond een meisje uit Barcelona, waar ik al een paar keer mee aan tafel had gezeten heel blij naar me te kijken.
Ze zag haar jasje bij mij aan een stok hangen.
Zo maak je iemand weer gelukkig.
Daar lekker wat gegeten, was er ook wel weer tijd voor.
Lekker rustig naar mijn eindbestemming gelopen.
Om 14.00 uur aangekomen.
Vandaag bijna geen bekende pelgrims gezien. Dan denk je ben ik nou vroeg of juist laat.
Toen ik op het terras van mijn verblijf aan een biertje zat kwamen er wel bekende gezichten voorbij. Een paar zijn hier gebleven.
Ik denk dat ik dus redelijk vroeg was.
Volgens het route boek heb ik vandaag 360 meter geklommen en 420 meter gedaald.
Een mooie dag geweest. Veel zon, maar niet te warm.
Straks hier ook eten. Kijken of er dan nog bekenden zijn.
Wel een aantal bekende in het restaurant, maar ik werd alleen aan een tafel gezet. Contact op afstand. Wel lekker gegeten.
Voor morgen nog niets geboekt. Ik weet nog niet goed hoever ik zal gaan. Ik merk wel dat reserveren vanaf nu niet echt meer noodzakelijk is.

Mooi Nico dat je zo op stoom blijft. Knap hoor alle dagen achtereen, zeven dagen per week. Kreeg vandaag bericht van de penningmeester van 't Praethuys dat de eerste klap geld via het KWF op onze rekening staat. We zijn je heel erg dankbaar en zullen zorgen dat het tot de laatste cent op de goed plek komt: emotionele steun aan de mensen die geconfronteerd worden met kanker. Hou vol!!!!

Kees van Straaten 2021-09-28 20:32:25

Ik zat even te piekeren waar toch die ingemetselde schepen zaten, toen viel het kwartje, het zijn schelpen... Je loopt prima, zo te lezen. Houwen zo!!

Richard Keijzer 2021-09-28 21:06:42

Hoi Nico Volgens ons gaat het goed met de reis Ja Spanje is mooi daar geniet je van dat begrijpen wij. En je vind nog eens wat onderweg, fijn dat je de eigenaresse weer blij kon maken. nu op naar de volgende dag slaap lekker

Anneke en Jaap. 2021-09-28 21:38:55

Geweldig weer Nico..al die belevenissen .. Dat is GENIETEN in hoofdletters. Morgen niets reserveren? Hoop dat je een fijne locatie kan vinden. Ik wens je een fijne avond..leuke ervaringen uitwisselen..gewèldig.. Slaap lekker strakjes.. en succes met het vervolg van je route... Ria Juffermans

Ria Juffermans 2021-09-28 21:51:37

Fijn.dat het weer ook zo meewerkt.Het zal niet altijd meevallen maar je houdt de moed erin .Morgen een speciale dag.we denken aan je(jullie).Slaap lekker en veel succes morgen.Liefs van ons.😍😋

Anneke en Germ 2021-09-28 22:01:47

Letterlijk en figuurlijk heb jij al bergen verzet, en ik hoop dat die Margaretha je blijft door steunen in geval van nood. Hier is het Weer helemaal omgeslagen. Gelukkig is het bij jou droog. Hier komt het met bakken uit de lucht en bovendien krijgen we er nog harde tot stormachtige wind bij. Ik ga vanavond na 9 maanden weer naar de cursus op school. Sinds de corona was er geen les meer. Dit gold ook voor jou. Maar ik denk dat je er toch nog wat aan gehad hebt. Weer veel succes vandaag, pas op het uitglijden met die steentjes. Ik hoop dat je weer veel bekenden tegenkomt. Ook weer fijn dat je weer iemand blij hebt gemaakt met haar verloren jasje. Wat je ook mist, je ogen doen het nog heel goed. Dikke pakkerd van mij.

Tamara 2021-09-29 09:31:42

Nico wat fijn dat je even hebt gebeld. Dick was er erg blij mee en had even weer praatjes. Geniet van deze mooie dag.