Van Saint-Gor-Vialotte naar Gaillares, 28,5 km

Frankrijk, Gaillères

Gezellig samen aan het ontbijt. Marie-Odile doet haar uiterste best om Engels te praten. Af en toe zoekt ze een woord op, maar gaat best goed.
Ik krijg nog een gegrilde karbonade mee voor onderweg. Die is gisteren over gebleven omdat er iemand niet is gekomen die zich wel had aangemeld.
Om 08.30 uur op de foto en daarna uitgezwaaid.
Een mistig begin van de dag. Als je dan zo in stilte door het bos loopt, heeft dat wel iets mysterieus.
Om de pelgrimsroute weer op te pakken moest ik eerst ongeveer een kilometer terug lopen. De route vanaf daar was weer een lang recht stuk, nu over een oud treintraject.
In de route beschrijving werd aangegeven dat het de moeite waard zou zijn om een klein kapelletje op de route te bekijken. Chapelle-de-Lugaut in de mist bekeken. Het was niet open, zal wel te vroeg zijn geweest. Daar ook een stukje door een soort labyrint gelopen. Best een mooi geheel.
Gelukkig nu wel voldoende plekjes om even te pauzeren.
Er zat vandaag een vrij grote plaats, Roquefort, op de route.
Om daar te komen hoefde ik volgens mijn routeplanner alleen het oude treintraject maar te volgen. De pelgrimsroute gaf aan het einde een ander beeld. Ik natuurlijk weer eigenwijs, dus mijn navigatie volgen. Dat ging een hele tijd goed, maar op het einde was er zomaar weer ineens geen echt pad meer. Ik kon wel een soort olifanten paadje volgen, maar dat was wel bijna dichtgegroeid. Er stond een klein hertje naar me te kijken. Die zal wel gedacht hebben, zal wel een Hollander zijn.
Ook dit keer weer goed gekomen.
Bij het uitkomen van die rimboe stond een Spaanse jongen iets te drinken. Toen hij mij zag werd hij gelijk enthousiast. Kennelijk zie je al snel dat ik een pelgrim ben. Ik kreeg gelijk een foto te zien waarop hij voor de kathedraal in Santiago staat. Grappig dat hij vertelde dat hij in Benidorm woont.
In de stad wemelde het van de gewapende politie agenten. Er kwam grote delegatie in net pak op visite. Zal wel belangrijk geweest zijn, gezien de zware beveiliging.
Ik heb eerst wat inkopen gedaan, omdat de winkels om 12.30 uur sluiten. Daarna eerst een cappuccino gedronken en wat later op een mooi plekje mijn broodjes opgegeten.
Vervolgens de route weer opgepakt.
In Corbleu nog een keertje een pauze ingelast. Moest van Cindy.
Om 16.00 uur aangekomen op de plaats van bestemming. Hartelijk ontvangen door Christelle en Jerome met een lekker biertje.
Leuk is dat Christelle gelijk een programma voor mij ging maken voor de komende dagen tot aan Jean Pied.
Na druk telefoneren hoef ik alleen nog maar iets te regelen voor Saint-Jean-Pied-de-Port zelf.
Lekker gegeten, samen met het gezin.
Goed weer geweest om een stukje te lopen. Zon, wolken en wind en geen regen.
Ik voelde me vandaag duidelijk beter dan gisteren. Morgen nog een lange dag, en dan een aantal korte etappes om wat krachten te sparen voor de Pyreneeën.

Niets van aantrekken je doet het harstikke goed respect hoor. Wat leuk over een paar dagen de Pyrineen kijk uit naar die verhalen alhoewel ik elke dag naar je verslag uitkijk je bent echt een kanjer morgen weer een goeie wandeldag en tot morgenavond met je verslag. Liefs Bregit

Bregit 2021-09-17 22:31:03

Beste Nico, we begrijpen dat je gewoon wil doorlopen en we vinden het al heel knap van je dat je al zover gekomen bent. Dus hou vol! We genieten elke avond weer van je verslag en je mooie foto's. Heel veel plezier en succes! Lieve groetjes van ons.

Ronald en Trudy 2021-09-17 22:31:38

Perfect idee van Cindy. Die snapt het helemaal. Succes op weg naar de Pyreneeën!!

Richard Keijzer 2021-09-17 22:38:06

Kanjer, gewoon lekker doorlopen,je wilt dit zo graag volbrengen.Zoveel respect daarvoor.👍👍👍Je kan het gewoon 💪💪💪💪 Wij zijn weer terug op honk ,, Blauwe Reiger,,van vakantie. Morgen vol goede moed weer verder Camino!!! Liefs van ons

Riet en Tjalling 2021-09-17 22:44:40

Wat ben je toch een doorzetter. Geniet enorm van je verhalen. Zet um op ome Nico!!! Ik geloof in je. Dikke knuffels. Xxxx

Mariette 2021-09-17 23:05:54

Ik heb net de reisverslagen van donderdag en vrijdag van je gelezen. Ik ben wel wat geschrokken van je voetjes. Ook mag er wel weer een beetje spek bij je aankomen. Verder wil ik hierover niks meer zeggen. Ik ben blij, als je straks wat kortere afstanden gaat doen. Genoeg gezegd. Weer veel schouderklopjes voor jou. Dikke pakkerd.

Tamara 2021-09-18 09:06:25

Op de terugreis vanuit de Ardennen in Tongeren de basiliek bezocht en een kaarsje voor je gebrand. Kon je het merken?