Van Vindey naar Mery-sur-Seine, 33,2 km

Frankrijk, Méry-sur-Seine

Om 08.30 uur vertrokken.
Na een karig maar liefdevol ontbijt en een lunchpakket in de tas, met zijn drieën vertrokken. Margaretha is gelijk met ons vertrokken en is zomaar bij ons gebleven. Eigenlijk best wel gezellig. Vooral voor Henk natuurlijk, ik versta de helft van de gesprekken onder het lopen, vooral als ik mijn oortjes uit doe. Dove oude man.
De route vandaag zou bijna helemaal vlak zijn volgens de navigatie.
Na een half uur lopen gaf mijn navigatie een kortere mogelijk aan. Scheelde 800 meter. Die optie opgepakt. Bleek dat we 2 keer een forse bult over moesten. Nou bedankt de Graaf, vanavond met blote benen naar bed.
Verder niet veel te melden over de route. Al dagen hetzelfde, grote druivenvelden, gemaaide graanvelden, zonnebloemen en aardappelen.
Ook nog een hertje gezien.
We liepen regelmatig door een dorpje. Die lijken wel uitgestorven. Niemand te bekennen, geen winkels of cafeetjes. Dus ook nergens een mogelijkheid om koffie te drinken.
Bij het plaatsje Bagneux, zagen we een grote groep mensen petanque spelen.
Daar naar toe gegaan om te kijken of er koffie te krijgen zou zijn.
Tot onze verbazing werden we allervriendelijkst ontvangen. Er werd speciaal koffie voor ons gezet en een bankje gehaald zodat we ff lekker konden gaan zitten. Niet alleen lekkere koffie, maar ook leuk om even naar de wedstrijden te kijken. Uiteindelijk bleek de koffie ook nog eens gratis. We mochten niets betalen. Daar toch wel 45 minuten gezeten. Bijzondere ervaring.
Om ongeveer 16.30 uur aangekomen in Mery-sur- Seine. Moesten ff zoeken naar het hotel. De navigatie gaf een totaal verkeerde plaats aan.
Natuurlijk wel gevonden.
Hoewel we het ook nu weer droog hebben gehouden, hebben we toch de regencape op het einde nodig gehad. Niet klagen dus.
Wat ook wel fijn was is dat ik de laatste twee uur zonder klachten heb gelopen. Dat was al een tijdje niet meer gebeurd.
Goed hotel en er lekker gegeten. Alle drie een eigen kamer.
Morgen op naar Troyes.

Heerlijk om te horen dat het met de voeten watt beter gaat En heel gezellig zo met ze drieën en als er een vrouw bij is geef dat altijd weer een plus punt Want vrouwen kunnen gezellig kletsen Dat de dorpen uitgestorven zijn of de mensen Houden niet zo van vreemde lingen Wel lief van de mensen dat ze koffie voor jullie verzorgden maar het is ook niet niets wat jullie elke dag presteren Voor strak welterusten en morgen uitgerust Een nieuwe dag tegemoet

Frits en Nel 2021-08-07 22:16:00

Fijn voor je dat het vandaag beter ging met je voeten .Ook is het geweldig dat jullie van die fijne mensen onder weg treffen, gratis koffie heerlijk toch.Op naar morgen ,en welterusten voor straks. SUCCES ALLE DRIE MORGEN.

Anneke en GERM 2021-08-07 22:29:14

Henk, dan Margareta . Al aardig op weg naar een wandelclub.

mary en wim welmers 2021-08-07 22:41:09

Ondanks dat je niet alles kan horen toch gezellig om met z n drietjes te lopen. Bijzonder dat jullie zo hartelijk zijn ontvangen, dan smaakt de koffie vast nog beter! Voor de rust is een kamer alleen wel fijn! Slaap lekker en tot morgen Liefs van ons

Eric en san 2021-08-07 22:45:44

Je zult vast lekker slapen onder sneeuwwitje. Jammer van het korte bed. Misschien kun je de voeten op de stoel kwijt. Welterusten en houd de moed er in.

gerard en fanny 2021-08-07 23:44:10

Wat goed te horen dat je voeten beter gaan.En wat een lieve petanque spelers👍👍Morgen naar Troyes,daar zijn wij regelmatig geweest, leuke terrasjes daar.Veel succes weer morgen,we horen wel weer Groetjes Riet en Tjalling

Riet en Tjalling 2021-08-08 00:01:51

Je maakt toch bijzondere dingen mee….en wat fijn om te lezen dat je ook zonder klachten hebt gelopen 🤗. Vandaag weer een nieuwe route…. Succes 😘

Cindy 2021-08-08 08:19:24

Het wordt al gezelliger lopen met jullie drietjes. Het was weer een lange trip gisteren, enjullie worden overal liefdevol opgevangen. Nu opweg naar Troyes, daar zijn wij vroeger ook al eens geweest. Nu ga ik een grote kaart van Frankrijk zoeken, dat is makkelijker te overzien. Succes vandaag, hier lijkt het wel herfst.

Tamara 2021-08-08 08:31:27

Wat een schattig bedje.

Tamara 2021-08-08 08:33:10

jullie schieten lekker op gezellig met zen drieën gaat gelukkig goed met je voeten nu zijn jullie al in troyes goed weer hoop ik fijne avond we volgen je op de kaart allen de groeten van ons

gerrit en alie 2021-08-08 17:24:03

Wat zijn er toch lieve mensen! Maar u verdient het ook zeker. Fijn dat u minder last heeft gehad opa!