Van Den Bosch naar Boxtel, 24,6 km

Nederland, Boxtel

Om 08.40 uur vertrokken. Eigenlijk iets te vroeg, maar mijn gastheer kwam uit de nachtdienst en ik wilde hem niet te lang laten wachten om naar bed te kunnen gaan.
Nadat ik gister bijna 45 min. had moeten lopen om iets te kunnen eten, kwam ik nu al na 10 min. een tentje tegen. Soms zit het mee en soms zit het tegen.
In Den Bosch koffie gedronken bij een leuk klein tentje. Hoe leuk is het dat de vrouw die de koffie verzorgde de camino ook heeft gelopen.
Daarna naar de Sint Jans Kathedraal voor een stempel. Aan de buitenkant is tijdens de laatste restauratie (klaar in 2010) een bellende Engel geplaatst in spijkerbroek. Overigens heeft die telefoon maar één lijn, alleen naar de Hemel.
Ik kreeg deze uitleg en werd er naar toe geleid, omdat het lastig is te zien. Probeer het maar te ontdekken op de foto.
Niet alleen een stempel gekregen, maar ook in de koffie kamer koffie gedronken.
Bijzondere ontvangst dus.
Verder niet veel te melden. Ik heb nog wel wat spullen gekocht om mijn blaar te verzorgen. Gaat redelijk.
Om ongeveer 16.00 uur aangekomen bij mijn gast adres in Boxtel.
Ook hier weer vriendelijk ontvangen. De gastvrouw, Irma, heeft veel ervaring met het pelgrimeren en vind het ook leuk om er over te praten.
Na het bijgepraat te hebben bood zij aan om bij haar te blijven eten. Echt een verrassing.
Nog ff vermelden. Bij aankomst vroeg zij of ik die man was waarvan een foto Facebook staat. Ik weet van niets, maar het klopt wel. Ik sta ergens onder de titel: Camino de Santiago- Virtuele Albergue. Dat heeft de fietser die ik Amsterdam tegen kwam erop gezet.

Hoe is het gegaan met je blaar? Veel last? Ik heb wel de engel ontdekt, maar jou niet gevonden op Facebook. Liefs

Mary Welmers 2021-07-19 18:20:16

Ha Nico Wij gaan je ook volgen.Je bent al lekker opgeschoten.Jammer van de blaar,maar je schrijft dat het redelijk gaat,houden zo. Die engel kennen wij ook,grappig. veel succes lieve groet van ons

Riet en Tjalling Alkema 2021-07-19 19:00:35

Gelukkig dat je na een mindere dag. vandaag weer een positieve dag hebt! Heerlijk niet meer eropuit voor een warme hap! Hoe leuk kan het zijn!! Maar we kunnen je niet vinden op Facebook al hoeft dat ook niet want wij hebben je op de eerste dag al op de gevoelige plaat gezet😉 Je schiet echt lekker op en hoop dat die blaar wat minder wordt!

Tiny en Bert 2021-07-19 19:19:59

Jeetje, wat ga je goed! Echt respect hoor, ik vind het nu al een hele prestatie. Ga zo door, zet hem op en....vooral ook genieten van de reis! Groetjes, Sander, Esther en Dewi

Esther (KSV) 2021-07-19 20:23:02

Wat ben je goed bezig en wat kom je een hoop lieve mensen tegen. Ga zo door en geniet ervan.

Anna 2021-07-19 21:22:26

Ik heb je gevonden. Was er nog niet aan toe gekomen. Wat een leuke ervaringen doe je zo op. Je komt nog eens ergens. Hopelijk geeft je blaar geen problemen. We gaan vrijdag met vakantie naar ons huisje in de Achterhoek. Niet jouw kant op anders konden we proberen je te vinden. We blijven het volgen uiteraard. Groetjes Gre.

Gre Wesseling- de Graaf 2021-07-20 11:46:36

Je wordt nog beroemd op deze manier! Nog niet gezien op Facebook, maar we aangemeld voor die site, moet nog worden goedgekeurd. 👍

Marco 2021-07-20 16:00:12

Die groep op Facebook is alleen voor lezen, dus ik kan je foto niet zien. Je volgt wel een mooie route met veel dingen om te zien. Toppie!