Van Meerhout naar Scherpenheuvel, 24 km

België, Scherpenheuvel-Zichem

Om 08.45 uur vertrokken.
Na een goed ontbijt de route weer opgepakt. Tot aan de kathedraal van Averbode een alternatieve route genomen. Mijn navigatie gaf aan dat het 15 km was om daar te komen. Via de officiële route zou dat zeker 10 km meer zijn. Ken te gek ook.
Bij een uitnodigend hutje (foto) even pauze genomen. Wilde net weggaan toen er een politieauto stopte. Ik wist bijna zeker dat ik niets verkeerd had gedaan. Dat bleek ook wel, ze wilde alleen weten waar ik vandaan kwam en waar ik naartoe ging. Leuk gesprek hoor.
Ergens in een bos stond ik ineens voor een groep paarden (met berijders). Grappig om te zien dat de paarden een stukje door het water moesten lopen. Sommige hadden daar heel veel moeite mee. Leuke attractie zo midden in een bos.
Om even voor 13.00 uur was ik bij de abdij. Omdat die gesloten was en pas om 13.30 uur weer open ging, ben ik even wat gaan eten in het bijbehorende restaurant. Ik vond het zeker de moeite waard om daar een stempel te scoren voor mijn pelgrims paspoort.
Daarna verder gelopen naar mijn eindbestemming. Ik had gehoord dat de wandelpaden naar Scherpenheuvel onder water stonden, dus via de gewone weg gegaan. Zal wel iets langer zijn geweest, maar ik heb wel droge voeten gehouden.
Ik overnacht in een soort klooster, waar ze een speciale afdeling hebben voor pelgrims. Moest wel ff wachten tot er iemand kwamen mij naar de kamer bracht. Kreeg een kan water en mocht in de tuin gaan zitten om te wachten. Mooi plekje hoor.
Wel een sober onderkomen. Maar wel passend bij mijn reis denk ik. Wel lakens maar geen handdoek. Gelukkig heb ik een kleintje bij me. Kwam nu goed van pas. Wel een plek om de was op te hangen.
Ook hier geen gelegenheid om mee te eten. Er zijn echter restaurantjes genoeg. Ga zo ff proberen de goede uit te zoeken en de dag mee af te sluiten.
Ook vandaag weer behoorlijk warm geweest.

Dat doe je goed om zo je eigen weg te kiezen,en de politie is je beste vriend toch! !!!!! Wat een mooie fotoo,s vooral die paarden,prachtig. We hopen dat je het morgen een beetje droog houd,want er is ander weer op komst.We duimen weer voor je.

Riet en Tjalling Alkema 2021-07-23 18:34:10

Wat een leuk prieeltje om even te pauzeren! En goed dat de politie ook daar bijzondere mensen goed in de gaten houdt😊😊 Maar ik geloof dat ook zij dus een leuke ontmoeting hebben gehad! En als kers op de taart die paarden, hoe leuk is dat! Nu in een klooster en ook dat is weer een bijzondere herberg! Voor morgen een mooie dag en hopelijk niet te warm! Dikke knuffel 😘

Tiny en Bert 2021-07-23 19:27:42

Weer een bijzondere dag. Leuk hoor al die ontmoetingen, mooie foto's. Goed dat je droge voeten hebt gehouden, beter voor je blaar. Veel succes voor morgen!!

Anna 2021-07-23 22:12:46

Wat een avontuur vandaag weer en bijna opgepakt door de Belgische politie…;-) Inderdaad wel passend bij jouw reis om In een soort van klooster te slapen… Wordt je morgen als monnik weer wakker. Slaap lekker an alvast succes voor morgen👍😘