Van Abcoude naar Utrecht, 27,7 km

Nederland, Utrecht

Ook nu weer om 08.45 uur vertrokken. Weer goed geslapen en ontbijt ruim voldoende.
Het weer viel een beetje tegen. Geen echte regen maar langdurig miezeren.
Zoal ik in mijn hoofd had, heb ik even na Abcoude de Pelgrimroute opgepakt. Je maak zo meer kilometers maar dat is de moeite wel waard.
De eerste kilometers langs de Angstel gelopen.
Een beetje vreemde naam voor een riviertje, ik had er nog nooit van gehoord.
Bijzonder vond ik dat er op het moment dat ik de Pelgrimroute oppakte een klein kapelletje stond. Even bij stil gestaan.
Bij kasteel Loenersloot zag ik een kraam buiten staan. Ik was van gedachten dat ik daar misschien wel koffie zou kunnen krijgen. Ik klopte aan bij het huisje dat er naast stond. Bleek de brugwachter er te wonen. Ik vroeg of ik koffie kon kopen. Kopen niet maar krijgen wel antwoordde hij. Gezellige man die daar samen met zijn vrouw woont. Wel een beetje klein.
Ik mocht een foto maken, maar dan moest ik er ook een van zijn reclame bord maken. Zie foto’s.
Bij Loenen aan de Vecht verder langs, hoe kan het ook anders, Vecht gelopen.
Vandaag ook stukken over andere lange afstand wandelpaden gelopen. Eerst een stuk over het Floris de vijfde pad gelopen. Je weet wel die man die in 1296 is vermoord en is opgevolgd door zijn broer Jan. Die hield het overigens maar drie jaar vol. Stukje geschiedenis volgers.
Ik was al ff op zoek naar een droge plek om mijn broodjes op te eten. Ben ik maar een boerenerf opgelopen. Naast een paar kalveren vond ik een lege box. Past wel bij een pelgrim.
Later een stuk over het Waterliniepad gelopen. Op een stuk land zag ik een grote groep ooievaars lopen. Ik heb er zeker 14 geteld. Ook een nest waar er drie op stonden. Er waren dus ook zeker jonge exemplaren bij. Gauw de hoes over de rugzak gedaan. Je weet maar nooit met die vogels. Sinds mijn moeder heeft gezegd dat kinderen van de ooievaars komen ben ik daar voorzichtig mee.
Het laatste stuk weer langs de Vecht gelopen.
Nat maar voldaan aangekomen om 16.30 uur bij mijn logeer adres in Utrecht.
Ontvangen met een lekker kopje thee.
Hoewel ik daar geen rekening mee had gehouden kon ik lekker mee eten. Verrassing natuurlijk.

Super hoor dat je zo je rimte al gevonden hebt. Wij hebben vandaag geen regen gehad maar we vinden het heel knap dat je zo door wandeld. Leuke ontmoetingen geven energie. Succes op naar Odijk!! 😍😎

Bert en Jopie 2021-07-15 18:21:00

Gaat goed, man. En het is gelukkig ook (nog) niet te warm

Richard Keijzer 2021-07-15 18:50:44

Heel mooi om te lezen En Utrecht heeft natuurlijk een speciaal Plekje bij ons Je schoonmoeder is er geboren En de Fam van de Velde en het is ook mijn geboorte plaats Je heb goed de pas er in en fijn dat je er zo van Kan genieten 👍🏼👍🏼

Nel en frits 2021-07-15 19:07:12

Wat een mooie dag!! Natuurlijk even jammer van de miezer regen maar gelukkig dat je nog een kalveren box vond! Voor een boerenzoon is dat niet verkeerd is dat een mooie plek. Fijn dat je weer op de echte route zit!! Koffie krijgen.. scheelt weer een hoop geld😉 Voor straks slaap lekker en pas goed op jezelf! Lieve groetjes Tiny en Bert

Tiny en Bert 2021-07-15 19:08:14

Mooi verhaal van de dag weer!!Leuk om te horen wat je allemaal onderweg tegen komt en mee maakt.En je hebt er al aardig wat km op zitten in 3 dagen💪🏻 Morgen naar Odijk!!Succes vriend!!🙏

San en Eric 2021-07-15 20:31:53

Wat een mooi verslag van deze prachtige dag. Succes voor morgen, kijk uit naar je verslag.

Anna 2021-07-15 20:59:56

Wat geweldig om je op deze manier te kunnen volgen. De spits is er af Nico en we volgen je op de voet 😉 Veel succes 👍

Ronald en Trudy 2021-07-15 21:14:25

Oh geweldig dat je daar koffie kreeg. Je bent een paar dagen onderweg en ontmoet nu al leuke mensen. Jammer wat het weer.

Cindy 2021-07-15 22:55:52

Beetje late reactie, maar laat thuis uit Drenthe… Je kan niet alleen goed lopen, maar schrijven gaat je ook best goed af… 👍 Inmiddels lig je al lekker te slapen en misschien wel te dromen over ooievaars, kalveren en brugwachters enzo… 🌙