Van A-Pena naar Olveiroa, 27 km

Spanje, Olveiroa

Het eten gisteravond was best gezellig. Met een grote groep aan twee lange tafels een soort dagmenu gekregen. Geen keuze, maar eten wat de pot schaft. Bonensoep en macaroni. Niet spectaculair, maar best lekker. Stukkie cake als toetje.
Gisteravond ook op de valreep nog gehoord dat de wintertijd vandaag ingaat. Had ik natuurlijk zelf niet in de gaten. Ik had het anders vanmorgen wel ontdekt, want de tijd op de telefoon wordt automatisch aangepast.
Blijft over dat ik kon uitslapen. Wel weer ff wennen dat het vroeger licht is.
De laatste paar dagen zeker niet meer in het donker starten.
Na een goed ontbijt, om 08.15 uur vertrokken. Nog ff een foto gemaakt van de albergue, voor Margaretha zodat zij vanmiddag bij de goede locatie aanklopt. Ik zag haar maatje Nick trouwens later terug lopen, dus ik denk dat ze vanavond wel weer gezelschap heeft.
Voor het grootste gedeelte vandaag over de weg gelopen. Wel ruime wandelstroken langs de weg, dus veilig en verantwoord bezig geweest.
Het weer zag er aanvankelijk niet zo best uit, maar het is best meegevallen. Één keer mijn cape omgedaan, maar verder stelde de regen niet veel voor.
Een paar keer gestopt om koffie te drinken. Bij de tweede keer stootte ik mijn hoofd bij het naar binnen gaan. Dan denk je straks opletten. Nou deze ezel stootte zich dus gewoon weer bij het naar buiten gaan. Zere kop dus.
Voor mijn gevoel vandaag weer naar grote hoogte gelopen. Volgens het boekje valt het nog mee. Het hoogste punt was 384 meter.
Vandaag 500 meter gestegen en 400 meter gedaald. Er zaten wel een paar behoorlijk steile stukken bij.
Op het hoogste punt prachtige vergezichten, de ene kant uitzicht op een stuwmeer en de andere kant op het gebied waar ik door gelopen ben.
In lago een tentje gevonden om wat te eten. Lekker gebakken eieren met kaas tussen een stuk stokbrood.
Om 15.00 uur aangekomen op mijn bestemming.
Ik vond het opvallend rustig op de Camino. Gisterenavond nog volle bak in de albergue, maar nu bijna niemand op deze locatie.
Toch nog meer kilometers gelopen dan dat ik had gedacht. Zo kom ik zeker aan een totaal van 2700 km uit.
Voor morgen iets kunnen reserveren in Muxia.
Mijn laatste wandel dag. Dan is het echt klaar.
Wat zullen mijn voetjes blij zijn.

Niet alleen je voetjes!! Jeetje Nico..wat een doorzetter ben je toch.. ben al moe bij het lezen😁 Maar morgen ECHT de laatste dag. Je bed in Muxia al gereserveerd..goed van je.. Het zal vreemd voor je zijn dat je geen verslag meer hoeft te schrijven. Je moet notabene helemaal gaan afkicken 🙄😂 Voor vannacht wens ik je een goeie nachtrust. Groeten..Ria Juffermans 🏵🌹🌻🌾

Riajuffermans 2021-10-31 18:10:43

Echt morgen je laatste dag inderdaad niet alleen je voeten maar dat hele lange lijf van je zal blij zijn.Want wat rust heb je wel verdiend ,wat een prestatie heb je geleverd. Wij zijn trots op je.een hele diepe buiging. Wat zullen we je stukjes missen en de foto's Maar ga vanavond maar lekker slapen,en voor de laatste dag heel veel succes .Liefs GERM en Anneke.

Anneke en GERM. 2021-10-31 18:34:09

Vandaag zit je op 2678 km en 300 meter. Dus nog 22 erbij en je zit op de 2700. Waarschijnlijk zit je daar nu al boven, want je hebt bijna elke dag wel een wandelingetje naar het dorp gemaakt en weer terug

Richard Keijzer 2021-10-31 18:36:11

Wat een geweldige prestatie,nu nog het laatste stuk en dan heb jij je doel bereikt, dan kan je eindelijk goed uitrusten wat goed voor je hele lijf is en vooral goed voor je voeten. Voor straks welterusten en succes morgen. Ik hoop je weer in Alkmaar te zien. Lieve groeten Marga

Marga Siesling 2021-10-31 18:46:25

Morgen 2700 km onder je 🦶 ongelofelijk wat een prestatie die je hebt volbracht, ik heb genoten van je verhalen en foto’s ! Gr J&J .

Jan Poes 2021-10-31 21:19:09

Wat een grootse prestatie heb je geleverd en morgen de allerlaatste dag. Petje af. Geniet er nog lekker van en we zien je weer in Alkmaar.

Lenie en Jan 2021-10-31 21:31:10

Wat een bijzondere laatste dag. Dat zal vast wat losmaken. Geniet van de mooie omgeving, alles nog 1x. En dan binnenkort weer lekker naar huis. Daar zullen je naasten vast heel blij mee zijn! Je biertje staat vast al koud. Goede laatste dag en goede terugreis Nico.

Esther (KSV) 2021-11-01 07:43:31

Nico, ik denk aan je op je laatste wandeldag xxx

Margaretha 2021-11-01 08:20:11

De laatste dag vandaag met lopen dat zal wel even afkicken zijn voor jou en je voeten En weer terug naar de dagelijkse beslommeringen maar ook weer heerlijk om de kinderen en de kleinkinderen weer te zien Maak er nog een fijne dag van en zou zeggen WEL KOM THUIS

Frits en Nel 2021-11-01 09:00:35

Lekker vooruitzicht. Morgen bel voor de laatste ronde.

mary en wim welmers 2021-11-01 17:32:52

Je laatste dag vandaag, heel erg vreemd. Ik ben drie dagen weg geweest, en zit nu je laatste drie verslagen te lezen. Het is allemaal geweldig wat je gedaan hebt, en dat je nog een paar dagen met Cindy gelopen hebt. Nu nog even, en dan zie je de gehele familie weer.Ik sluit me bij alle reacties aan, en kan nu alleen nog zeggen een fijne vakantie voor die voetjes van je. Een hele dikke pakkerd van mij, en een thuiskomst. Tot gauw.

Tamara 2021-11-01 20:04:18

Behouden en fijne thuiskomst.