Van Montfort-Lucy naar Vindey, 37 km

Frankrijk, Vindey

Om 08,30 uur vertrokken.
Na een karig ontbijt zijn we door onze gastvrouw naar Montfort gebracht. We hadden geen lunchpakket mee kunnen nemen, dus waren op zoek naar een supermarkt. Volgens onze gastvrouw waren alle winkels op de route dicht. Vakantie tijd. Gelukkig was er markt in Montfort. Daar fruit en brood gekocht, voor de lunch.
Het weer viel een beetje tegen, maar eigenlijk moeten we niet klagen. We hebben maar 3 keer kort onze regencape gebruikt. Verder wel veel donkere wolken gezien, maar viel het mee met de regen.
We hadden in Sezanne een hotel geboekt. Toen we daar om ongeveer 15.30 uur aan kwamen bleek de kamer een tweepersoonsbed te hebben. Dat ging ons toch iets te ver. Dus op zoek gegaan naar een andere plek. Het eerste hotel was vol, dus naar de volgende. Vlak voordat we bij het volgende hotel waren, liepen we langs het plaatselijke verzorgingshuis. Die stond ook op onze lijst, maar wilde geen gasten ontvangen ivm Corona. Brutaal zijn we toch naar binnen gestapt. Tot onze verbazing werden we heel serieus geholpen. De receptioniste Maggie, ging gelijk bellen om ergens onderdak voor ons te vinden. Die vond ze in een dorpje Vindey, 3 km verder. De gastvrouw Josee Meret zou ons op komen halen met de auto.
Ondertussen kregen wij een plekje aan een tafel en werden eerst verwend met frisdrank en koekjes. Later kwam een zuster die Duits sprak naar ons toe om te vragen of we ook een biertje wilde hebben. Smaakte goed.
Ondertussen kwam onze nieuwe gastvrouw, Josee binnen. Zij bleek daar bekend te zijn, ze heeft daar ook gewerkt bleek later.
We hebben nog ff een foto gemaakt met de receptioniste en de Duits sprekende zuster om onze dankbaarheid te tonen.
Om ongeveer 17.00 uur waren we uiteindelijk bij ons nieuwe onderkomen. Daar bleek nog een pelgrim te overnachten. Kennis gemaakt met Margaretha, een jonge vrouw uit Utrecht.
Josee is een heel gastvrij mens. We moesten direct onze kleren inleveren om te wassen. Ook wilde ze weten wat we wilden eten. We konden kiezen uit een eieren, vlees of vis. We probeerde duidelijk te maken dat het ons niet zoveel uit maakte, dus werd het vis. Margaretha kreeg echter vlees. Heerlijk gegeten.
Later hoorde we dat Margaretha eerst onze kamer had, maar door ons naar een andere kamer moest.
Uiteindelijk dus toch weer een bijzondere dag geweest.
Morgen naar Mery-Sur-Seine.

Weer een stevige afstand vandaag, complimenten hoor. Hoe is het met de grote teen? Het is een rotplek, ik heb er zelf ook last van. Hij schuurt aan tegen teen 2 en ze gaan allebei kapot. Ik heb er een zogeheten orthese voor, een rubberen vulstukje dat de tenen van elkaar vandaan houdt. Helpt vaak maar soms ook niet. Goede reis in elk geval!!

Richard Keijzer 2021-08-06 21:06:34

Ik wil even in het algemeen een berichtje maken voor de volgers. Gister heb ik besloten om niet alleen voor mezelf en Anneke te lopen, maar ook om een goed doel te steunen. Dat goede doel is KWF en in het bijzonder het Praethuys in Alkmaar. Samen met Marco is er door hun een actie opgestart, via Facebook. Het kan zijn dat er dus reacties komen op mijn blog. Ik wilde jullie daar even over informeren. Verder wil ik aangeven dat ik met veel plezier jullie reacties lees.

nico.op.pad 2021-08-06 21:15:48

Wat een mooie belevenissen weer Nico! Zet m op en geniet ervan. Ook een mooi initiatief om het Praethuys te steunen. Heel veel liefs, Paul en Danielle

Paul en Danielle 2021-08-06 21:22:54

Mooie dag heb je beschreven! En wat zijn jullie groot bij de zusters vergeleken! Leuk Heel bijzonder hoor wat Henk en jij allemaal beleven! Lieve mensen die je wegbrengen en ophalen super! Maar hoe gaat het met de knie van pelgrim Henk en met jouw blaren Mooi doel om je te laten sponseren voor het Praathuys en zo te zien wordt er al goed gedoneerd!!! Liefs😘

Tiny en Bert 2021-08-06 21:24:03

Zo, toch weer 37 km! Was dus weer een beetje improviseren voor een overnachting, maar gelukkig toch weer gelukt! Gaat trouwens al best goed met de donaties voor ‘t Praethuys, ook veel leuke warme reacties…👍 Nu maar weer lekker slapen, verdiende rust!

Tal en Marco 2021-08-06 21:27:08

Wat een goede beslissing om toch nog even verder te kijken ipv dat hotel. Zie je toch maar wat het je brengt! Super lief ontvangen en verzorgt🙏 Dat konden jullie ook heel goed gebruiken na 37 km! Hopelijk morgen weer wat minder kilometers! Heel leuk nieuws is dat je in één dag €1063 tot nu toe hebt opgehaald! Denk om jezelf!!

Eric en San 2021-08-06 21:49:27

Zo zit er weer een dag op37 km . Mooi de donaties voor t Praethuys .HEEL veel succes voor morgen we kijken al uit naar het verhaal van morgen slaap lekker voor straks. Liefs GERM en Anneke.😍😊

GERM EN ANNEKE 2021-08-06 21:59:16

Wat maak je een hoop mooie dingen mee En vooral de mensen zijn heel behulpzaam Dat kom je niet overal tegen en fijn dat je kleren ook weer gewassen zijn We genieten van je verslag en André en Frits Laat ik ook af en toe wat lezen Hoop dat je een goede nachtrust heb gehad En op naar het volgende dorp

Frits en Nel 2021-08-07 08:48:19

Ik vind het geweldig, hoe jullie overal geholpen worden. Ook de donatie voor het Praethuys is een geweldig idee. Leuke foto’s Nico. Op naar morgen, o dat is het al. Wens jullie een droge dag toe.

Tamara 2021-08-07 09:19:12

Wat een aardige, behulpzame mensen daar in Frankrijk. Klasse hoor. Jullie zijn in goede handen. Mooi initiatief om het Praethuys te steunen. Hopelijk gaat je blaar nu wat beter. Wandelse verder. Ik doe het je niet na.👍👍

Lenie en Jan 2021-08-07 10:26:33

Jullie zijn wel charmeurs he? Winden alle vrouwtjes inclusief zusters om jullie vingers. Grappige belevenissen hoor. Hopelijk blijft het allemaal positief. Ik blijf het volgen En wens jullie veel leuke ontmoetingen toe. Dat zijn de leuke dingen. 👍